Gå til innhold

Hvor bør man kjøpe garasjejekk..?

Ranger emnet

Marvil

Anbefalte innlegg

Lurte på hvor man bør kjøpe garasjejekk..?

Vurderer å kjøpe en slik, siden jeg hater den originale som følger med Golf 3..

Ser at Clas Ohlson selger til 149 kroner (tror jeg det var), for en som tåler 2 tonn, mens BilXtra skal ha fra 600 og oppover for jekker som tåler det samma. Mekonomen ligger i nærheten av BilXtra sine priser.

Så, bør man unngå de som selges på Clas Ohlson, eller fungerer de greit nok..?

Har ikke tenkt å bruke den til stort annet enn å skifte dekk med..

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På et flatt og fint garasjegulv duger såvidt den jekken til 149kr. Men den er smal, myk og spinkel så jeg hadde heller ville satset på en kraftigere modell. Om jekken løfter 2 eller 3 tonn er ikke så nøye, bare den er brei å stødig. Og om du har senket bil så kan det være lurt å tenke på hvor høy jekken er i nedre posisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muligens har andre kopiert det nå, men jeg har en Biltemajekk til dengang 229kr med 360' svingbar jekkpinne. Det er helt genialt når du har smøregrav eller en støttebukk(ikke løftebukk do'h) som sperrer vegen. Plages du av at jekken trekker til seg bilen kan du snu jekken 90' så den peker samme veg som hjulene. :)

Hmm.. jeg har måttet løfte Skodaen(dog meeeget lav) min oppå jekken noen ganger. Og ja, dette er jo den "smale, spinkle" typen.

PS! Biltema sin standard 2T til 199kr vant jo en test for noen år siden. Best OG billigst.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema 2t jekken er helt kurant.

Men skal man kjøpe jekk, så ville jeg kjøpt en som har fot pumpe i tillegg til stang. Da snakker vi 5t og 6t jekk.

Vi bytta sylinder i den gamle verkstedjekken vår, da løfta'n lastebilen i ræva. hehe.. Ikke mange jekker som har klart det. hehe.

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider