Gå til innhold

GTI Jubeleum VS. GTI "normal"

Ranger emnet

algaman

Anbefalte innlegg

Når kom disse jubeleums modellene? Har sett både 2000 og 2002 modeller tilsalgs. Men det som egentlig kan bli aktuelt er 2002 modellen. Hva er forskjellen

på 2002 jubileum og vanlig 2002? Har sett at den er med 180hk og 6 gir. Men er motoren den samme som i vanlig GTI? At det bare sitter en annen chip originalt fra fabrikk eller?

Er denne bilen ett "bedre" kjøp enn en vanlig?

Er den ett norgesfenomen eller finner man den i Tyskland og?

Beklager rare formuleringer her, men satt og søkte litt og fant en på autodb og likte den veldig godt.

Hvordan blir det om man chipper denne 180hk motoren?

Stor takk på forhånd til alle som vet dette, slik at jeg kan snart få bestemt meg for bil da jeg ene dagen vil ha Audi andre dagen VW,ene dagen Diesel og andre dagen turbo og Bensin. Hehe, tunge valg dette.

mvh André

x Mazda Mx-3 1,8 V6

2006 Opel Astra GTC 2.0T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ting som er oppgradert på jubeleums modellen :

Større bremser

Større motor

Stivere understell

6 girs kasse

Like speil på høye og venstre side

Front/side/bak skjørt

Sorte lykter foran og bak

Lakkert helt ned

Eksos anlegg

18" høyglans polert(?) felger

Alu i dashbord og dører

Alt er svart inni (tak og sånt)

Røde sømmer går igjen på girspak, seter, belter osv.

Krom og sølv ringer på instrumenter

GTi innstegs trinn

Mener også at det sitter en annen turbo på denne.

Golf 4 gti 99 mod

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svart tak er konge.

Og det er absolutt ingen norsk utgave. Det er vel her det er solgt minst av den tenker jeg. Tror det er noen å 20 biler jeg.

Så er nok best å kikke i tyskland hvis du skal ha deg denne

VW GOLF V GTI 2005 modell

VW GOLF IV GTI Exclusive 99 modell solgt

VW VENTO 1,8cl 94 modell solgt

VW JETTA 1,8gl 90modell solgt

http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1358179#post1358179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er som sakt ikke bare norsk model. Men motor er den samme bare at der står en k03s turbo i, samme som tt 180hk går jeg utifra noe annet kan ikke jeg tenke meg.. Og resten som sonick skriver men tror heller ikke eksosen er noe sto forskjell på.

Uansett en nydelig bil som skal vær slik den e orginal spør du me!! Skulle egentlig ha en slik men ingen til salgs den tid jeg handlet men no ser jeg det er mange til salgs.. solgt 22 stk i norge leste jeg en plass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei folkens, takker for mange gode svar.

Var faktisk på Askøy og prøvekjørte 1 stk slik idag :D En utrolig opplevelse. Bilen ligger for salg på autodb, eneste under Hordaland.

Kun gått 50 000km. Deilig bil som trakk veldig godt iforhold til hva jeg er vant til.

Bilen var også chippet på Bergen Bilelektronikk, fikk se kvittering på 5990,- Var også satt på ett sports luftfilter av den åpne typen. Så ut som ett proft KN filter av litt større type, det var heller ikke "stoff" var noe metall filter av noe slag isteden, skulle visst være bedre for den bilen.? Noen som har noe formening om dette.? Ellers var bilen dønn original, utrolig vakker og rett og slett deilig. Var fet lyd i bilen når du trøkte til litt og. Steroen var god og fin lyd i originalt og.

Tror kanskje eg ble litt forelsket i den bilen. hehehe

mvh

x Mazda Mx-3 1,8 V6

2006 Opel Astra GTC 2.0T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var skikkelig pen den bilen! Litt mer senking så har du vel gjort alt du trenger å gjøre med bilen. Utenom litt småtteri og detaljer som lykter ol. Men må ikke gjøre noe med utseendet ellers! Om du er forelsket å har penger, så er det vel bare å slå til da;)

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var skikkelig pen den bilen! Litt mer senking så har du vel gjort alt du trenger å gjøre med bilen. Utenom litt småtteri og detaljer som lykter ol. Men må ikke gjøre noe med utseendet ellers! Om du er forelsket å har penger, så er det vel bare å slå til da;)

Må selge bilen jeg har først, og det er ikke alltid like lett. Bannade MX-3. hehe.

Ellers er det ikke noke problem. Så det sto en på østlandet til salgs og som var gått lengre og kostet litt mindre.

mvh

x Mazda Mx-3 1,8 V6

2006 Opel Astra GTC 2.0T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke det. Men det ordner seg alltid, står jo to tilsalgs i norge no og så opptil flere pene eksemplarer som står i tyskland til litt men baare litt bedre priser. Men en sånn bil må jeg ha, var noe av det gøyeste jeg har kjørt på en stind. Innenfor en viss prisklasse da. ;)

mvh

x Mazda Mx-3 1,8 V6

2006 Opel Astra GTC 2.0T

Lenke til kommentar
Del på andre sider