Gå til innhold

problemer med dumpventil 230ft .97mod

Ranger emnet


Flekseren_e

Anbefalte innlegg

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den stopper av og til, plutselig kom lambda lampa på. og går ujevnt på tomgang, samt at den drev å røk fælt noen ganger. noen som vet hva som må gjøres??

 

velkommen hit... :)

 

Først og fremst kan du anvende søkefunksjonen, så ville du mest sannynlig ha funnet ut hva som er feilen og som gjør at bilen blir slik...

 

for å være sikker på at du blir kvitt problemet, og at bilen skal fungere optimalt igjen, så fjern den eksterne dumpen du har montert, og la den orginale sitte der...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du kom med et innlegg uten og svare på spørsmålet hannes. Elsker sånt!

 

På mange 940 så kan man få prøblemer med tomgang etc kun ved å bytte til åpent filter. Hjernen måler hvor mye luft motoren bruker å den tror motoren bruker luften du slipper ut i dumpventilen. Den vil da bruke mye mer bensin, gå dårligere å best av alt. stoppe så fort du er i et kryss. Noen vet jeg har fått dette til og fungere ved å sette på en dumpventil med 2 trakter ( en i friluft og en i returen). Men de merket noe forskjell på motoren da også. Jeg hadde en løsning på dette på min 940. jeg husker bare ikke hva jeg gjorde. men tror jeg monterte dumpventilen på retur røret. ellerno. en annen løsning en kammerat gjorde var å kjøpe et lokk som tettet igjen den orginale dumpventilen. Men dette kan variere fra bil til bil hva den liker og ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du kom med et innlegg uten og svare på spørsmålet hannes. Elsker sånt!

 

På mange 940 så kan man få prøblemer med tomgang etc kun ved å bytte til åpent filter. Hjernen måler hvor mye luft motoren bruker å den tror motoren bruker luften du slipper ut i dumpventilen. Den vil da bruke mye mer bensin, gå dårligere å best av alt. stoppe så fort du er i et kryss. Noen vet jeg har fått dette til og fungere ved å sette på en dumpventil med 2 trakter ( en i friluft og en i returen). Men de merket noe forskjell på motoren da også. Jeg hadde en løsning på dette på min 940. jeg husker bare ikke hva jeg gjorde. men tror jeg monterte dumpventilen på retur røret. ellerno. en annen løsning en kammerat gjorde var å kjøpe et lokk som tettet igjen den orginale dumpventilen. Men dette kan variere fra bil til bil hva den liker og ei.

 

 

Våkn opp!!

 

Han fikk jo et svar av meg som ville ha gitt han eksakt svar på det han spurte på, det hadde han fått hvis han hadde anvent søkefunksjonen og da ville han ha funnet MANGE tråder om akkurat dette problemet!

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skrevet hva som gjør at det ikke fungerer. Hvorfor sier dere han skal kutte den ut hvis han vil ha den? Han kjøpte den sikkert ikke for pynt? han tar den nok av etter 2uker men la gutten ha det litt moro først. Kjøp deg et lokk som tetter for den orginale returventilen. begynn med det å forsk deg litt ut å test hva som fungerer for deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpen dump på LH2.4 er ikke mulig.. samme hvor mye du kødder så går det ikke.. kan få det til at den går på tung-gang men da FUNGERER ikke dumpventlen på riktig måte..

Bruk orginal eller uten en dritt.. ikke tull bort pengne på noe som alldri blir no sukse..

Åpen dump fucker opp Veihusventlasjon om den ikke er riktig chimsa for og nevne det.. ;)

- BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++

- VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skrevet hva som gjør at det ikke fungerer. Hvorfor sier dere han skal kutte den ut hvis han vil ha den? Han kjøpte den sikkert ikke for pynt? han tar den nok av etter 2uker men la gutten ha det litt moro først. Kjøp deg et lokk som tetter for den orginale returventilen. begynn med det å forsk deg litt ut å test hva som fungerer for deg

 

Må du ha det inn med teskje?

 

Åpen dump sammen med LH2.4 er som å tippe i lotto, skal MYE til før det går din vei, men plutselig så er du heldig å kanskje får det til...

 

Har selv prøvd 4 forskjellige dumpventiler på min FT, alle har vært åpen dumpventil, INGEN har fungert optimalt... bilen stoppa, røyk svart og lukta bensin, lambda lampa lyste, og det smalt og stod stikkflammer ut av potta, men hvis trådstarter vil ha den sånn, så be my guest, er ikke å anbefale fra min side ihvertfall...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du ha det inn med teskje?

 

Åpen dump sammen med LH2.4 er som å tippe i lotto, skal MYE til før det går din vei, men plutselig så er du heldig å kanskje får det til...

 

Har selv prøvd 4 forskjellige dumpventiler på min FT, alle har vært åpen dumpventil, INGEN har fungert optimalt... bilen stoppa, røyk svart og lukta bensin, lambda lampa lyste, og det smalt og stod stikkflammer ut av potta, men hvis trådstarter vil ha den sånn, så be my guest, er ikke å anbefale fra min side ihvertfall...

Må DU ha det inn med tskje? Er du dum ellerno? sorry, men du tar vell et hint når den første åpne dumpventilen fucker opp? så tester du 3 til? Hva er galt med deg da? Må du pisse på 4forskjellige strømgjerder før du tar et hint? Det skal ikke mye før det går hans vei. Begynn med å kjøpe " dumpventillokk" hos pedersen racing. han tar inn til begge 940 turboene. les mer om det på pedersenracing. Må le jeg as. 4 forskjellige dumpventiler haha, ta et hint etter den første a :D ikke dumpventilen som fucker opp da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner da at det funka på min og kammeraten min sin etter at vi triksa og mikset litt. men gjør som mange svensker. prøv en " dobbeldump" , ene tuten er retur den andre er ut i lufta. Drøss med svensker som kjører med det

Hvorfor kjøre med dumpventil hvis det ikke virker? Fordi du tror du er tøff med den? Hvis noe ubetydelig ettermontert dritt på bilen min ikke virker som det skal, så fjerner jeg det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår