Gå til innhold

problemer med dumpventil 230ft .97mod

Ranger emnet


Flekseren_e

Anbefalte innlegg

Jeg tok vekk min etter 2 uker som jeg skrev! Men trådstarter driter i om jeg kjører med det eller ikke. han vil ha det. han vil den skal fungere på bilen hannes. Om jeg monterer en kjempe turbo på min 940 vil ikke det fungere det heller! så jeg lager en tråd om hva jeg kan gjøre for å få hjelp! DA VIL IKKE JEG HA SVAR OM AT JEG SKAL KASTE DEN! Jeg vil at noen skal prøve å hjelpe meg til å få den til å fungere! komme med tips etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Må DU ha det inn med tskje? Er du dum ellerno? sorry, men du tar vell et hint når den første åpne dumpventilen fucker opp? så tester du 3 til? Hva er galt med deg da? Må du pisse på 4forskjellige strømgjerder før du tar et hint? Det skal ikke mye før det går hans vei. Begynn med å kjøpe " dumpventillokk" hos pedersen racing. han tar inn til begge 940 turboene. les mer om det på pedersenracing. Må le jeg as. 4 forskjellige dumpventiler haha, ta et hint etter den første a :D ikke dumpventilen som fucker opp da :D

 

 

Grunnen til at det ble testet fire forskjellige var for å styrke teorien mot slike som deg, at det IKKE virker uansett hvilken merke/type dump...! Kjøpte dumplokk og dump fra pedersens-racing første gangen j skulle prøve dette, og resultatet overrakset meg ikke, men siden det var en som kompis som skulle ha den på sin 740 turbo etterpå, var det ikke noe problem... dumplokket er det j har igjen etter dette... hvis du tror j har kjøpt tre andre dumpventiler utover dette, når j vet det ikke virker fra før, så tror du veldig feil...

 

Flere har kommet bort til meg, som kjører 740 turbo og sagt: "greier du ikke å få en dumpventil til å virke på din 940 turbo? den virker som bare det på min 740 turbo" sier dem da... så da har j sagt at dem selv skal få lov til å prøve dumpventilene sine på min 940, så dem selv får se at det er så og si er umulig å få til å funke 100%, og gjett hva som har skjedd hver gang, jo den funker ikke optimalt i det hele tatt, og da skjønner dem at det er "litt" forskjell på 740 og 940 turbo... og en ting til krishell, vet om et par som prøvde den 2 trompeteren fra JBR (modell K25) på sin FT, og gjett hva som skjedde?

samma problemet som med vanlig åpen dumpventil... Bilen gikk greit på tomgang, helt til du ga på litt, og dumpen dumpa ut i fri luft gjennom den åpene ventilen, da var det på`n igjen...!

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner da at det funka på min og kammeraten min sin etter at vi triksa og mikset litt. men gjør som mange svensker. prøv en " dobbeldump" , ene tuten er retur den andre er ut i lufta. Drøss med svensker som kjører med det

 

Drøss med folk som kjører med åpen dump på volvo`ene sine også, men ikke dermed sagt at dem fungerer optimalt med dette for det!

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krishell:

"ene tuten er retur den andre er ut i lufta" kaller du dette åpen dump? ahahahhaha

 

er vell mere en bi-dump?

 

Som riktig R_Style sier! det er fysikt umulig.. for og ta dette med deg med et micrometer..

 

Du fyller opp en mugge som rommer 1liter, så heller bestemoren din ut 0,5l når du står med ryggen til.. og du tror har drikket 1 liter.. men egentlig bare 0.5l..

det du sier er at man kan trikse til at du drikker 1liter.. men klarer du vikelig og lure i deg den iste 0.5l? :well det tror ikke jeg gitt..

 

du klarer og få den til og ikke stoppe ved lamdaregulering.. MEN det er ikke riktig virke måte.. mye bensin sløsing og ekstra slitarsje på motor..

Det er faktisk sunnere for motoren og kjøre uten noe dump system isteden ;)

- BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++

- VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at det ble testet fire forskjellige var for å styrke teorien mot slike som deg, at det IKKE virker uansett hvilken merke/type dump...! Kjøpte dumplokk og dump fra pedersens-racing første gangen j skulle prøve dette, og resultatet overrakset meg ikke, men siden det var en som kompis som skulle ha den på sin 740 turbo etterpå, var det ikke noe problem... dumplokket er det j har igjen etter dette... hvis du tror j har kjøpt tre andre dumpventiler utover dette, når j vet det ikke virker fra før, så tror du veldig feil...

 

Flere har kommet bort til meg, som kjører 740 turbo og sagt: "greier du ikke å få en dumpventil til å virke på din 940 turbo? den virker som bare det på min 740 turbo" sier dem da... så da har j sagt at dem selv skal få lov til å prøve dumpventilene sine på min 940, så dem selv får se at det er så og si er umulig å få til å funke 100%, og gjett hva som har skjedd hver gang, jo den funker ikke optimalt i det hele tatt, og da skjønner dem at det er "litt" forskjell på 740 og 940 turbo... og en ting til krishell, vet om et par som prøvde den 2 trompeteren fra JBR (modell K25) på sin FT, og gjett hva som skjedde?

samma problemet som med vanlig åpen dumpventil... Bilen gikk greit på tomgang, helt til du ga på litt, og dumpen dumpa ut i fri luft gjennom den åpene ventilen, da var det på`n igjen...!

Det at du ikke viste eller skjønte at det ikke ville fungere etter å ha testet en gang sier nok om deg. Men som jeg sier her. Det er løsninger på dette. Men poenget er at du må få målt hvor mye luft som går gjennom dumpventilen din. At det fungerer på 740 vet jeg. Spørs jo seff på motorstyringen men. At du kjenner noen som ikke fikk til dobbel dumpen skjønner jeg. jeg gjør det selv. som jeg sa så er det folk som har fått problemer kun ved å bytte til et sportsluft filter på sine 940er. men andre har ikke dette problemet i det heletatt. Kammeraten min og jeg måtte gjøre forskjellige ting for og få dumpventilen til å fungere. Og ja, jeg VET min fungerte opptimalt når jeg kjørte med dumpventil. Jeg hadde seff mine stunder også når jeg prøvde meg frem med dette. 8liter på mila, bilen stoppa når jeg trykka inn clutchen i kryssene. Ut å ta av batteripolen. Mye dritt. Men fikk det til å fungere tilslutt. At du gidder å sitte her å nekte på at slikt fungerer er så teit når flere får til dette.

E-K Racing: jeg vet hva som er sundt for motoren og ikke. Har da noen esker med stempelringer her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at du ikke viste eller skjønte at det ikke ville fungere etter å ha testet en gang sier nok om deg. Men som jeg sier her. Det er løsninger på dette. Men poenget er at du må få målt hvor mye luft som går gjennom dumpventilen din. At det fungerer på 740 vet jeg. Spørs jo seff på motorstyringen men. At du kjenner noen som ikke fikk til dobbel dumpen skjønner jeg. jeg gjør det selv. som jeg sa så er det folk som har fått problemer kun ved å bytte til et sportsluft filter på sine 940er. men andre har ikke dette problemet i det heletatt. Kammeraten min og jeg måtte gjøre forskjellige ting for og få dumpventilen til å fungere. Og ja, jeg VET min fungerte opptimalt når jeg kjørte med dumpventil. Jeg hadde seff mine stunder også når jeg prøvde meg frem med dette. 8liter på mila, bilen stoppa når jeg trykka inn clutchen i kryssene. Ut å ta av batteripolen. Mye dritt. Men fikk det til å fungere tilslutt. At du gidder å sitte her å nekte på at slikt fungerer er så teit når flere får til dette.

E-K Racing: jeg vet hva som er sundt for motoren og ikke. Har da noen esker med stempelringer her ;)

 

Hehe, du er jaggu meg en artig fyr...

 

Kan du ikke lage en tråd om hvordan man får en åpen dumpventil til å fungere 100% optimalt på en FT/FK med LH2.4 da? Er sikkert mange som vil vite hvordan du har fått til dette...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ene metoden vi brukte var å tette igjen lokket til den orginale og ta en slange som gikk bort til luftfiltret og sette ventilen der. på min husker jeg ikke helt hva vi gjorde. Men fungerte 100%. Ikke no fjusking eller lambda lampe som lyser ellernoe. ( vi kjørte med lamda måler for å se om den gikk for feit etc). Har vell en film av en 944 som man hører ventilen godt på. Men jeg gidder ikke legge den ut fordi da blir det bare mas om at det sikkert er en AT motor som sitter i ellerno. Fordi dere ikke klarer å få en dumpventil til å fungere betyr ikke det at andre ikke får det til :) skal se om jeg får hosta opp noen bilder eller film etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krishell:

hehe, synes du er en syk flink mann om du klarer og lure styrenhetene til og tro det..

får det er ikke mulig.. hehe.. arti liten skrue du.. det skal du ha..

 

Årsmodell er disse bilene da? og er dem chippa?

- BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++

- VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at det er endel foskjellige synspunkter på hva som fungerer og ikke når det kommer til dump og 940 med Lh2.4!

 

Bra at det blir diskutert og at erfaringer kommer frem, men å oppføre seg som en idiot og kalle andre for ting hører nok ikke hjemme på dette forumet!!!!

Tenk dere om litt, vi er her for å lære og få hjelp med ting som vi ikke helt skjønner. Dere må bare akseptere at ikke alle tenker likt.....

 

Så da håper jeg dere kan rense tråden og holde dere til TEMA fra og med !!!!:usuck:

 

 

Min erfaring med dump er at det fungerer dårlig og opplevde akkurat de samme problemene som nevnt tidligere i tråden... Men er nok de som kjører med det og føler det "fungerer" bra! Kommer jo ann på øye som ser det! Teoretisk er det umulig og få det til å virke 100%

Kjører nå med orginale, men er det noen som har noen ide om hvor høyt trykk denne klarer???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi!!! Her kom det en med en strak høyre gitt!!!:D:hvaskjera

Er du et slags forum- politi?

Skjønner at det er endel foskjellige synspunkter på hva som fungerer og ikke når det kommer til dump og 940 med Lh2.4!

 

Bra at det blir diskutert og at erfaringer kommer frem, men å oppføre seg som en idiot og kalle andre for ting hører nok ikke hjemme på dette forumet!!!!

Tenk dere om litt, vi er her for å lære og få hjelp med ting som vi ikke helt skjønner. Dere må bare akseptere at ikke alle tenker likt.....

 

Så da håper jeg dere kan rense tråden og holde dere til TEMA fra og med !!!!:usuck:

 

 

Min erfaring med dump er at det fungerer dårlig og opplevde akkurat de samme problemene som nevnt tidligere i tråden... Men er nok de som kjører med det og føler det "fungerer" bra! Kommer jo ann på øye som ser det! Teoretisk er det umulig og få det til å virke 100%

Kjører nå med orginale, men er det noen som har noen ide om hvor høyt trykk denne klarer???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E-K Racing: jepp, jeg må vell være en gud ellerno som klarer dette da.

min var orginal men min kammerats var / er chippa.

Hvor høyt en orginal dump klarer kommer sikkert ann på hvilken turbo bilen er levert med. men jeg har ikke hatt noe problem med min orginale på høyt trykk. Min var 95 mod min kammerat 96 mod tror jeg. jeg hadde fk han har ft.

sorry men gidder ikke prøve komme med flere tips om hvordan du kan få løst dette.. er bare dritt unger her som ikke får til ting og da er det umulig for alle andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E-K Racing: jepp, jeg må vell være en gud ellerno som klarer dette da.

min var orginal men min kammerats var / er chippa.

Hvor høyt en orginal dump klarer kommer sikkert ann på hvilken turbo bilen er levert med. men jeg har ikke hatt noe problem med min orginale på høyt trykk. Min var 95 mod min kammerat 96 mod tror jeg. jeg hadde fk han har ft.

sorry men gidder ikke prøve komme med flere tips om hvordan du kan få løst dette.. er bare dritt unger her som ikke får til ting og da er det umulig for alle andre...

 

Rart at det er en amper tone her gitt...

 

Hvorfor ikke gjøre som jeg foreslo da, siden du har en løsningen på dette og som du er sikker i din sak på, så kan du vel dele den med oss andre? lag en ny tråd om hvordan du får den til å funke 100% optimalt og bevis det du påstår, så slipper du alle de sure minene da vettu!

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår