Gå til innhold

problemer med dumpventil 230ft .97mod

Ranger emnet


Flekseren_e

Anbefalte innlegg

Jeg må bare le jeg.. synes dette er lattelig dumt :lol

 

kan tro du har fått den til og gå uten og stoppe.

men er grunn til at det kommer mere stikk-flammer/høyere bensin forbruk med åpen dump..

 

Hvorfor? pga. det blir som en slange som skulle være sprekt, luften forsvinner som LH 2.4 styre enhetene tror er der.. derfor gir di tilatelse til bensinen de har fått beskje om fra luftmasse måleren. så tenker di å lester litt ut fra sensorene, så sier lille lamdan tilbake, her er det mye u-brent bensin. "ikke gi så mye snille deg", så tenker hjernen "stakkars lille lamda, vi slipper inn mindre bensin.." så si er lamdaen etter litt! "au! au! for lite bensin, jeg må ha mere!" så etter litt fram åtilbake så tenker hjernene "herlighet for en dum sensor, Luft mengde måleren sender jo RIKTIGE??!! singaler til oss, men det må være noe galt med lille lamdan. vi går i nødmodus og styrer lamdasingalene selv og setter en feilkode på han.. så tennes den lille lampen i dashen.

 

Same shit for meg! ferdig med LH2.4 for a long time ;) 4bars Map-sensor som er beste kompis med åpen dumper

 

 

Til og meg en som akkurat har begynt i 1.klasse skjønner hva vi mener, når du skriver dette E-K!:) bra formulert og beskrevet sier nå j;)

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

forgje helg fjernet jeg eksos retur saken og koblet fra slangene til den elektroniske duppeditten som styrer vakumen til den. Så fjernet jeg bensin dunst greiene ( svarte boksen med kullfilter i ). Etter det så har den fått en mye lavere tomgang , 500rpm. og den kan stoppe etter kjøring noen ganger. Det jeg lurer på er om jeg har fått endrer noe med flyten i innsuget eller noe pga fjerningen av egr saken så tomgangs ventilen kødder. Hvis det er den da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår