Gå til innhold

Ny dynamo.

Ranger emnet

Gjest

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har dytta inn litt lyd i bilen min, noe som gir den følgen at lysene mine dimmer når jeg skrur opp lyden. Har batterier som strekker til, men dette hjalp ikke nok. Derfor hadde jeg planer om å bytte dynamo, men det var sinnsykt dyrt for ny og kun på 70 amper (tror jeg det var)

Derfor lurer jeg på om det er noen biler som har orginalt større dynamo som passer ganske rett på min 90 mod 240, b230f?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har dytta inn litt lyd i bilen min, noe som gir den følgen at lysene mine dimmer når jeg skrur opp lyden. Har batterier som strekker til, men dette hjalp ikke nok. Derfor hadde jeg planer om å bytte dynamo, men det var sinnsykt dyrt for ny og kun på 70 amper (tror jeg det var)

Derfor lurer jeg på om det er noen biler som har orginalt større dynamo som passer ganske rett på min 90 mod 240, b230f?

hei du! prøvd deg med en kondensator?? de er til för å holde spenningen konstant og da skal lysene ikke blinke slik du forklarer. stikk innom ei kjappe der de selger bilstereo å hør med noen av kara der om de kan trikset.

RogR_

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

-vw polo:S

-200sx S13, E85 edition 320 RWD;)

X Volvo 740 GL, 88mod. *godbilen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Jeg trenger dynamo! Tru meg! ;)

Har 2x gelebatterier + 1.5F kondensator! Så problemet mitt er at jeg rett og slett ikke har nok strøm.

v740b230f: En kondensator vil nok ikke gjøre at lys ikke dimmer. Orker ikke forklare alt, men les under "bilstereo" her på forumet. Står godt forklart hvorfor ikke en kondensator hjelper mot lys-dimming! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ZyreX: Det er helt korrekt! ;) en kondensator gir mer presis bass. Er bass som trekker mest strøm, derfor man ikke merker noe forbedring av musikken. :)

R_Style: Takk for infoen :)

Så... Noen som veit hva jeg må gjøre for å få inn en 940-dynamo? Vasselin og skojern!? :hammer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bytta til B230FK motor i 240en og har satt den orginale 100A dynamoen slik den er plassert i 240'en. Fungerer utmerket.

Prøv å få tak i en 100A dynamo på en skrot fra en eller annen 940. Skal prøve å finne ut hvilke fester som er brukt. passet ihvertfall rett på motoren med "hyllevarer"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spør igjen, hvaslagas anlegg er det egentlig du har!? om du har 2 gelbatterier, hvordan er disse koblet sammen?

er ikke så mange måter å koble sammen batterier, om han skal beholde spenningen og øke i amper?

han kan ikke ta ut mer effekt enn motoren produserer.

hjelper lite om du har 1000Amper batteri, om laderen din lader 65A.

kondensator vil hjelpe noe, da den tar toppene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dynamo koster 699,- på biltema (65A):pray

rart i grunn... for i norge skal dynamoer selges med pant-ordning... mener å huske at det er pålagt av forurensingstilsynet.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke så mange måter å koble sammen batterier, om han skal beholde spenningen og øke i amper?

han kan ikke ta ut mer effekt enn motoren produserer.

hjelper lite om du har 1000Amper batteri, om laderen din lader 65A.

kondensator vil hjelpe noe, da den tar toppene.

neinei men jeg mente om han hadde ne lampeledning tvinna rundt polene på ene bateriet og limte fast leningen på det andre,, for om han gjort det skikkelig, så sjønner ikke jeg helt åssen han får lysa til å blinke..sett det ikke er noe jævlig dryler anlegg han har satt i..

Lenke til kommentar
Del på andre sider