Spangen Skrevet Mars 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2006 Var ute i dag og kjørte, og så blir bilen min nærmest vraket av en lastebil som skal krysse over veien for å komme inn en innkjøring. Heldigvis ingen personskade (takk og pris), men hele høyre side av bilen er flerret opp som en leverposteiboks. Se vedlagt skisse.. Lastebil rød, jeg blå. Siter '87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Mars 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2006 Kjipt, går det greit med deg? Bilder av skade og blir det kondemnering? Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maartn Skrevet Mars 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2006 var det du som ikke klarte å bremse, eller lastebilsjåføren som tok svingen mens du var nært? Uansett dårlig av lastebilsjåføren siden det er glatt på veiene nå. Antar det var glatt? Bra DU er hel!:) synd med bilen.. Siter - 09' BMW 318d LCI M-sport - 04' Audi A3 1.6 Ambition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spangen Skrevet Mars 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2006 Bare bra med meg, ingen personskade som sagt. Merket ingenting, skrubbet nærmest langs siden på lastebilen, så det ble ingen bråstopp heller. Underlaget var asfalt med strøgrus, så det var vanskelig å stoppe, og lastebilen tok svingen selv om jeg kom mot. Jeg så at han påbegynte svingen, så da må han ha sett meg også. Rett før kollisjonsstedet er det en 180-graders sving til venstre og en 90-graders til høyre, så hastigheten var ikke særlig høy. Anslått ca. 50-55 km/h. Prøvde å bremse og svinge oppi snøkanten, men den var for høy til å komme helt oppi/oppå.. Har bilder, men må bare få kabelen til digitalkameraet først, har lånt kamera som jeg helt tilfeldig hadde med meg.. ;) Siter '87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maartn Skrevet Mars 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2006 er så surt med slikt.. har du full kasko forsikring? Siter - 09' BMW 318d LCI M-sport - 04' Audi A3 1.6 Ambition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spangen Skrevet Mars 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2006 Ikke kasko på den bilen nei, er ikke så verdifull at det er det helt store poenget i. Uansett blir jo utfallet det samme for meg om motparten får skyld, noe som er så og si sikkert.. Siter '87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spangen Skrevet Mars 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2006 Sånn ser bilen ut. Ser ikke så veldig godt på dette bildet, men begge siderutene er knust, A-stolpen er flerret opp, frontruta knust og bakskjermen klemt kraftig inn.. Siter '87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Mars 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2006 Den a-stolpe skaden ser lei ut.Er jo en bærende del så hvordan blir det med fiksing av slikt? Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spangen Skrevet Mars 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2006 Alt kan jo fikses av kompetente fagfolk, men spørsmålet er vel hvor mye det koster å fikse det.. Det aner meg at den bakskjermen og den A-stolpen blir dyr å fikse. De andre delene er jo bare skru av - skru på.. Uansett blir det jo en forsikringssak, men det spørs hva skaden blir taksert til.. Siter '87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thelle Skrevet Mars 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2006 A-stolpen er lei, men ikke umulig å fikse. Det er værre med skaden rundt tanklokket. For er påfyllingsrøret bøyd er det stort sett aldri noen vits å rette opp bilen. Det har jeg hørt flere ganger. Min mor ble påkjørt av en stor og gammel suv og fikk skade der og da ble bilen kondemnert. Det var leit med bilen E_S. -Thelle- Siter Chrysler Voyager 3,3L V6 Irc: EFNET - #Bilforumet.net (DAT^) Thelle.org Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sladdrespeil Skrevet Mars 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2006 A-stolpen er lei, men ikke umulig å fikse. Det er værre med skaden rundt tanklokket. For er påfyllingsrøret bøyd er det stort sett aldri noen vits å rette opp bilen. Det har jeg hørt flere ganger. -Thelle- Kan du utdype det utsagnet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spangen Skrevet Mars 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 Har fått et foreløpig resultat fra taksering. Har ikke blitt taksert grundig ennå, men i løpet av mellom 5 og 10 minutter var takstmannen 99% sikker på kondemnering. Grunnen var hovedsaklig at det var mulig å se ut mellom dør og dørkarm på venstre side samt at man fikk en finger ned mellom forskjerm og A-stolpe på samme side. Det tyder på en skjevhet i karosseriet. Samtidig må hele dashbordet ut for å fikse A-stolpen, det blir så mange arbeidstimer så det er snakk om flere titusener bare for den jobben.. Siter '87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg