Gå til innhold

Tid for ny bruktbil igjen -> 80.000

Ranger emnet

petrez

Anbefalte innlegg

Har nå lagt ut Almera'n min for salg, og er ute etter en større bil (st.vogn). Pristaket mitt er ca 80.000, ikke noen ny bil med andre ord. Er nokså optatt av at bilen ikke har gått så altfor langt, helst under 140.000 (mange vil vel sikkert si det er lite, men har tidligere mest hatt biler rundtom 100.000 km, og vil helst, om ikke det blir ny bil en gang, beholde den trenden...). Biler jeg har vurdert til nå (årsmodeller 96-97-98):

- Ford Mondeo, 1.8/2.0 eller 2.5 V6

- Opel Omega, 2.0 eller 2.5 V6

- Peugeot 406 1.8/2.0

- BMW 316i/318i Touring

- Audi A4 Avant.

- Volvo V40 (har mer lyst på 850, men koster for mye for st.vogn som ikke har gått så altfor langt)

Noen tips? Har vurdert å ringe på en Mondeo V6 jeg har sett ligge ute, om jeg evt. kunne fått en inbyttedeal jeg kunne vært fornøyd med. Det er i allefall Mondeo og Omega som står øverst på lista mi for øyeblikket. Noen som har erfaring med noen av disse bilene, eller noen generelle tips? Grunnen til jeg også spør er fordi jeg har hørt en del negativt om Ford, og en del om Opel spesielt, men også mange som er fornøyd med sine biler... Så tenkte i alle fall jeg skulle legge ut en post her, så kan dere som vet noe spesielt om bilene etc. komme med deres synspunkter! takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm ja det kan nok hende. Men er i grunn mer interessert i Omega enn Vectra, den virker å ha bedre kjørecomfort etter min mening (av de jeg har prøvd/sittet på med i alle fall) og synes den også ser litt bedre ut... Men Vectra burde jeg vel også tenkt litt på, men har hørt at motoren på de har en tendens til å ryke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, godt å høre at de kan holde såpass langt! Har sendt mail til butikken med Mondeo V6'en nå (har ikke tilgang på telefon her for øyeblikket, så...), skal høre med de ang. innbytte muligheter. har skjønt det slik at tidligere Mondeo'er slet endel med småfeil, men virker som de litt nyere modellene er bedre? Har ikke helt bestemt meg for Mondeo enda, men er den som står meg nærmest en deal nå i alle fall... Noen som vet om V6'en er en ekstrem bensinsluker btw? Hadde vært fint om de ikke var så altfor ille, nå er ikke jeg den som kjører så veldig fort på veien heller da, liker å holde meg til grensene og beholde lappen :p . Men bare sånn for beregnings-skyld, om noen vet...

Ellers, vurderte litt Mitsubishi Galant også, er ganske fine de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte litt på den og, men er egentlig ikke helt lysten på Skoda desverre. Kanskje om den "rette" skulle dukke opp, men vil faktisk vurdere alle bilene jeg har sagt hittil før Octavia'n. Sikkert fine biler, har bare ikke lyst til å eie en selv :p. Godt mulig jeg går glipp av noe, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her med Mondeo brosjyren fra 1995, så kan jo skrive opp forbrukstallene som står der:

V6 4-dørs, konstant 90 km/t 0,67, konstant 120 km/t 1,30, bykjøring 1,02

V6 st.vogn, konstant 90 km/t 0,71, konstant 120 km/t 1,31, bykjøring 1,06

På gjennomsnitt står det bare "?" på begge, men har en svensk bilkatalog fra 1996 der det står et snitt på 0,93 på 4-dørs og 0,97 på st.vogn. Vet ikke hvor godt disse tallene stemmer.

Du kan også se litt forbrukstall her: http://www.zett.no/auto/carforsale/viewCatalog.action?ref=OFV5925_1997

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for info! Veldig snilt av deg! Var kanskje ikke fullt så ille som jeg hadde mistanke om egentlig, selv om det nok blir mer i bensinutg. enn med Almera'n jeg har nå :P . Men, skal det være så skal det være. Tenker å ringe på Mondeoen i morgen. Så en Vectra som også var litt interessant, http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=6954895&sid=9ag7IyS_3925860&pos=84&tot=304&page=4 , synes i alle fall den så litt tøff ut. Kom gjerne med andre forslag hvis dere har noen! V6 motor er ikke noe must for meg, men tror det hadde vært veldig artig å hatt når man først har muligheten... Automatgir kan også være aktuelt, selv om jeg vil foretrekke manuell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider