Gå til innhold

VR6? hjelp please=)

Ranger emnet

Mehdi

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal mulig kjøpe meg en golf3 vr6. har ingen anelse om hva dette er men fytti helvette det gikk bra. så jeg har fått et tilbud om en vr6 som jeg kanskje er interessert i å kjøpe men kanskje hjøre med dere inne på forumet her først om hva dere mener? her er noen punkter som kanskje kan hjelpe dere i å svare på spørsmålet mitt:)

jeg er 18 år, dyr forsikring?

den har gått 165 000km

årsmodell *aner ikke*

pris: 50 000

`99 Audi S3

x`95 Audi A4

x`88 Golf 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan fort bli veldig dyrt om du ikke har peiling å kan skru selv, les litt her: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=103120

Og forsikring på 18 åring vil bli dyrt!!

Jeg forsikra 924`en idag med ansvar kom på 12000kr om jeg skulle ha den på meg: 20år og 20% bonus, men slapp unna med 3500kr når jeg satt den på fattern. Se if.no og forsikringskalkulatoren dems f.eks..

Men så på en annen side er VR6 veldig gøy (alt er relativt, er fremdeles fwd....)

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vr6 er ingen dum bil å velge, utrolig gode biler.

Men etter egen erfaring så langt så burde man vite litt om å skru, har ikke stoppet meg ennå men.

Forsikring er jo dyrt mange plasser, er alt avhengig om hvor du bor i landet.

Jeg har Del kasko, 30% bonus, 30000km i kjørelengde, jeg betaler 4500kr året.

Er ikke så ille, er nok pga. at jeg bor her jeg bor.

Vil du slippe litt problemer kjøp en som er nyere enn 92 modell.

Søk litt på forumet så finner du masse om VR6:)

aprilia-sv.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok takk takk folkens.. nå ble jeg klokere på visse ting.

men skjønner at man burde kunne skru litt selv.. men hva om man ikke kan skru?:P kan jo "skru" sånn småtteri i bilen.. men ikke noe særlig.. men jeg har jo klart lyst å lære meg dette og en gang må jeg jo lære det..

skal søke litt om vr6 på forumet ja, men er det noe som er vanlig slitesak på vr6'n?

`99 Audi S3

x`95 Audi A4

x`88 Golf 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok takk takk folkens.. nå ble jeg klokere på visse ting.

men skjønner at man burde kunne skru litt selv.. men hva om man ikke kan skru?:P kan jo "skru" sånn småtteri i bilen.. men ikke noe særlig.. men jeg har jo klart lyst å lære meg dette og en gang må jeg jo lære det..

skal søke litt om vr6 på forumet ja, men er det noe som er vanlig slitesak på vr6'n?

Ventilstyringer er ofte slitt på disse motorene, noe som gjør at bilen går dårlig.

2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI

1998 Ford Mondeo 2.0 16v

1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan

1992 Honda Prelude 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ventilstyringer er ofte slitt på disse motorene, noe som gjør at bilen går dårlig.

hvorfor skulle den gå dårligere av at ventilstyringene er dårlige?

er vel ventiltettningene som bruker å være slii eller?

også hvis det ikke er byttet strammere og glidere på registerkjedet på de 165.000km så bytt disse med en gang= dyrt om du ikke kjenner noen som gjør det svart eller gjør det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikring er ikke så gale som mange vill tro..jeg er 20 år null bonus, Vr6, betaler 6500kr, er jo bare ansvar da, men for 900 mer så får jeg delkasko(noe som jeg skal gjøre)..Tror motorene er ganske slitesterke? Jeg har hatt mye tull med min i det siste, men alle biler har jo en fase der mye ryker..Så min bør være 110% snart nå ja :)

* Golf 2 1986 (Vraket)

* Golf 2 1992 (Vraket)

* Golf 2 1985 (Solgt)

* Golf 3 1992 Vr6 (Solgt)* Golf 2 1991 (Solgt) * Bmw 523i 2001 (Vraket)

* Bmw 520i 1996 (Solgt) * Bmw 520i 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor skulle den gå dårligere av at ventilstyringene er dårlige?

er vel ventiltettningene som bruker å være slii eller?

også hvis det ikke er byttet strammere og glidere på registerkjedet på de 165.000km så bytt disse med en gang= dyrt om du ikke kjenner noen som gjør det svart eller gjør det selv.

Denne motoren går dårligere med slitte ventilstyringer. Det er en erfaring på verkstedet hos oss, og sikkert mange andre. :)

1998 Ford Mondeo 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne motoren går dårligere med slitte ventilstyringer. Det er en erfaring på verkstedet hos oss, og sikkert mange andre. :)

Hvordan kan man fikse dette lettest muligt da? Går det ann å bare fylle på noe eller må man bytte dem? Mye arbeid? :)

* Golf 2 1986 (Vraket)

* Golf 2 1992 (Vraket)

* Golf 2 1985 (Solgt)

* Golf 3 1992 Vr6 (Solgt)* Golf 2 1991 (Solgt) * Bmw 523i 2001 (Vraket)

* Bmw 520i 1996 (Solgt) * Bmw 520i 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei er ikke så mye jobb, men dersom motoren går greit så ikke bry deg om det. Har du tenkt til å overhale motor uansett bør du gjøre det. Må av med toppen og ut med ventiler. :)

1998 Ford Mondeo 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider