Kaasin Skrevet Mars 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2006 Eg kjører en 87 Sierra IS som har gått som ei klokke den siste tiden. Men, nå har det skjedd noe. I dag så var eg på skolen og når eg kjørte heim så kom det ei ganske kraftig tikking etter ca 200m. Kjørte heim og tok av topp deksel for å sjekke ventilene. Sjekka klaringene og der det skal være 0,25mm på avgass siden så var nesten alle rundt 0,30mm noen var faktisk større. På innsug ventilene så var det bedre men, nesten alle var 0,05mm større der også. Er dette nok til å gi kraftig tikking eller er det rådebank eg har fått meg? Er rådebank noe som er vanlig på ISèn? Det er bra oljenivå og bra med kjøling.. Setter pris på både korte og lange teorier som kan hjelpe meg her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kasper Skrevet Mars 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2006 Kan jo legge ut en liten video på hvordan det høres ut. Ikke pen lyd akkurat. litt dårlig kvalitet på video/lyd, pga mobiltelefonkamera, men får litt følelse av lyden. http://folk.ntnu.no/kasperw/Klipp(6).wmv Rådebank? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SuperMario Skrevet Mars 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2006 Kunne nesten høres ut som rådebank, men er litt vanskelig å si av videoen. Rådebank er ikke noe som er "vanlig" på IS, men kan forekomme på den motoren som alle andre, spes. hvis man slurver med olje og filter skift, samt kjører bilen vanvittig varm, slik at oljefilmen forsvinner.. Siter --- =) --- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andy_celica Skrevet Mars 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2006 Det der er lyden av rådebank, en kamerat av meg hadde samme lyden, bare litt svakere, viste seg at de midterste rådelagera hadde brent seg fast og ripet opp hele veiva. slipa veiva og bytta lager, da ble den like fin igjen!! Siter Toyota Celica GtFour WRC TRD Edition nr:2191 av 2500 produserte! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mexxor Skrevet Mars 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2006 Gratulerer, du har nå fått rådebank :hammer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sveina Skrevet Mars 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2006 Syns det høres ut som rådebank hvor det ene lagret har blitt med veiva rundt og blitt spist opp jeg.. Stemplet tar da borti toppen, og det blir romt der hvor rådelagret har sitti.. Du får ta opp og se.. ;) Siter S.C.E. '76 924, '82 944 RS, '87 951, '01 Viper GTS, '94 855 T5, '04 307 HDi, '99 V40 TDI, x 20 stk med forskjellige merker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaasin Skrevet Mars 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2006 Så dere regner ikkje med at det er noe som kan fikses med litt ventiljustering. Er det mulig å kjøre ei stund med motoren i den formen der eller? Tenkte på Trondheim til Telemark... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mexxor Skrevet Mars 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2006 Det kan gå ei stund før det skjer noe "drastisk" ja! Noen motorer kan gå 2km med det der, og noen kan gå de utroligste lengder. Men forresten; pørv å fyll på med 98 istedenfor 95. Kan være ventiltikking også, så prøv å fyr på 98! Vet om noen som har hatt ventiltikking som ble borte ved påfyll av 98... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2006 høres litt ut som rådebank, men er ikke noe vippearmer som har hoppa av, eller no sånt Kjørt med lignende i flere mnd, hørtes mest ut som vippearmsproblemer dette. Sleng klaringene 0,05 under det ford sier på kald motor... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaasin Skrevet Mars 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2006 Skal prøve å justere ventilene i morgo. Skal prøve alle triks, håper i det lengste at det ikkje er rådebank eller at eg kan komme meg til Bø uten å stoppe opp på vegen.. Kan bytte motor heime så det går greit hvis eg kjem meg dit. Eller om eg får med meg motoren heimefra og opp hit. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2006 Si ifra hvis du trenger no hjelp i Bø da, bur i Kilen sjøl, e ein del i Bau te tier Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2006 Kan jo prøve å starte motoren med toppdekslet av, pleier å justere med motoren i gang for å høre hvor den tikker jeg, hater ventiltikking, gjort det på sierra 2.0, der blir det litt gris da, og på granada 2.8, lite søl. Kunne jo prøvd SAE 30 mineraloje og da, gjør underverker, gjerne tjukkere også. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaasin Skrevet Mars 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2006 Heime har eg det eg trenger, problemet er å komme meg heim. Trur at eg skal bytte motor har flere Sierraer stående der.. Men for å si det slik så sier eg ifra hvis eg trenger hjelp. Håper at det kun er ventilene. Det er de som går på dei motorene her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mexxor Skrevet Mars 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2006 Har du prøvd å kjørt med 98 istedenfor 95 blyfri? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet Mars 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2006 Det kan gå ei stund før det skjer noe "drastisk" ja! Noen motorer kan gå 2km med det der, og noen kan gå de utroligste lengder. Men forresten; pørv å fyll på med 98 istedenfor 95. Kan være ventiltikking også, så prøv å fyr på 98! Vet om noen som har hatt ventiltikking som ble borte ved påfyll av 98... Jeg skjønner ikke helt hva oktaninnhold i bensin kan ha med ventiltikking å gjøre da men. Tenningsbank derimot.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg