Gå til innhold

Diskant

Ranger emnet


dezvipe

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Var og handlet inn frontsett idag, dette besto da av to stk. vanlige høyttalere, og to stk. små diskanthøyttalere som skal være oppå dashbordet, alt av merke DLS.

 

Problemet er at diskanthøyttalerne som var i bilen fra før er sikkert 4 ganger så stor som disse jeg har handlet inn nå, og disse passer da altså ikke i den gamle "festeanordningen". Hvordan skal jeg få dette til å henge? Grunnen til at jeg poster dette her, og ikke i Bilstereo-forumet er jo da at det kan jo være jeg ikke er den eneste med diskanthøyttalere her, så kanskje dere som har det har noen lure tips til hvordan jeg kan feste dem?

 

En ting til. I Golfen min var det ikke noen høyttaler i dørene foran. Jeg har alltid trodd at det har vært noen der, men da jeg tok av dekselet skjønte jeg fort at dette bare var et "dummy-deksel". Poenget: Kabelgjennomføringen mellom bil og dør trodde jeg bare var kabler som gikk rett igjennom, men ser nå at dette går via slike "plugger", slike som pleier å være på baksiden av spilleren. Dere som har lagt opp høyttalerkabler i ettertid; gav dere faen i pluggene og bare trakk kabel rett igjennom? Eller gikk dere via plugger?

 

Ellers gleder jeg meg til frontsett er montert! Skal kjøpe noen felger nå (brukte), så jeg gleder meg til sommeren happyhappy

Mvh.

Daniel Gjerstad

[ ]1997 Vw Golf 3 1.6

[X]1986 Citroën BX 19 GTI - død (gikk bra..når den gikk!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

 

 

En ting til. I Golfen min var det ikke noen høyttaler i dørene foran. Jeg har alltid trodd at det har vært noen der, men da jeg tok av dekselet skjønte jeg fort at dette bare var et "dummy-deksel". Poenget: Kabelgjennomføringen mellom bil og dør trodde jeg bare var kabler som gikk rett igjennom, men ser nå at dette går via slike "plugger", slike som pleier å være på baksiden av spilleren. Dere som har lagt opp høyttalerkabler i ettertid; gav dere faen i pluggene og bare trakk kabel rett igjennom? Eller gikk dere via plugger?

 

Jeg går via "plugger" ettersom dette er lagt opp, ser jeg ikke noen grunn til å legge opp eget. :) Evt kan du jo bare trekke det igjennom denne "hvite boxen selv". Om du vil legge opp kabler selv da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mye kobling, trekking, aha-opplevelser, banning og steiking, har jeg endelig fått lyd fremme i bilen også happyhappy

 

Mangler fortsatt diskant, men tenkte å ta meg en tur på Bilradiospesialisten, der jeg kjøpte frontsettet, og høre med dem hvordan de mener jeg skal få festet diskanten.

 

Takk for hjelp!

 

PS: Noen som vet hva alle ledningene i gjennomføringen til dørene går til? Ikke sånn nøyaktig hvilke ledninger som går hvor, men hvilke ting på bilen de går til? Eneste jeg kan tenke meg de går til er sentrallås, men det er jo sikkert 20 ledninger der :eek:

Mvh.

Daniel Gjerstad

[ ]1997 Vw Golf 3 1.6

[X]1986 Citroën BX 19 GTI - død (gikk bra..når den gikk!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mye kobling, trekking, aha-opplevelser, banning og steiking, har jeg endelig fått lyd fremme i bilen også happyhappy

 

Mangler fortsatt diskant, men tenkte å ta meg en tur på Bilradiospesialisten, der jeg kjøpte frontsettet, og høre med dem hvordan de mener jeg skal få festet diskanten.

 

Takk for hjelp!

 

PS: Noen som vet hva alle ledningene i gjennomføringen til dørene går til? Ikke sånn nøyaktig hvilke ledninger som går hvor, men hvilke ting på bilen de går til? Eneste jeg kan tenke meg de går til er sentrallås, men det er jo sikkert 20 ledninger der :eek:

 

Kommer vel ann på hva slags model du har, men f.eks el.vindu, speil, varme i speil, alarm... sentrallåsen går vel på luft..

_____________________________________________

99' Passat 1,8T

98' Golf 3 cab (solgt)

86' Jetta (r.i.p.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høytaler hulla i dashen er ikke beregna på diskant originalt. der ble vel golfene levert med 4" høytalere originalt. Du kan gjøre som andre har sagt her å lage til en plate å feste diskantene i i hullet i dashen, eller så kan du gjøre som mange andre og feste dem rett i A-stolpen.

Jeg vil annbefale deg å trekke opp nye kabler, siden de som ligger i bilen originalt ikke akkurat er av beste kvalitet.

2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil)

2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn)

2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt)

1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt)

1986 Audi 100 2.2l (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, fyren fra Bilradiospesialisten sendte med meg noe patentbånd med høyttalerne for å feste diskantene, men skjønner ikke helt hvordan han tenkte..

 

Å feste diskantene i A-stolpen er jo en mulighet, men. Lurer på om jeg bare må mekke til en plate nedi der...

Mvh.

Daniel Gjerstad

[ ]1997 Vw Golf 3 1.6

[X]1986 Citroën BX 19 GTI - død (gikk bra..når den gikk!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår