Gå til innhold

kan dette virkelig stemme?? (import)

Ranger emnet


volvo242TIC

Anbefalte innlegg

volvo 960 96modell, 3liter (204hk)

 

Engangsavgiften for dette kjøretøyet blir som følger:

Avgift for egenvekt: 58 344,00

Avgift for motoreffekt: 94 917,80

Avgift for slagvolum: 112 625,82

Engangsavgift: 265 887,62

Bruksfradrag (67%): -178 144,71

Vrakpantavgift: 1 300,00

Totalt 89 043,00

MVA (regnes ut av tollverdien): 6 951,00

Engangsavgift + MVA: 95 994,00

Engangsavgift + MVA + Tollverdi: 123 798,00

 

er dette virkelig mulig..kan jo også da nevnes at kjerra koster 27804NOK i tyskland..

 

edit : åssen er det hvis jeg hiver ut motoren før den tolles inn? motoren for seg selv med kvittering på under moms pliktig, evt. gi fan å ta den med på tollstasjonen.. slipper man noen avgifter på selve bilen da, siden det ikke er med motor?

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingenting å si på avgifta om motor står i eller ikke når den skal regges på Norske hvite skilter, da er uansett avgifta den samme. Disse bilene er kun brukende som delebiler i Norge.

 

HEIA NORGE!!!!!!!!!!!!!!!

 

skjønner ikke åssen staten tror at bilpaken i norge skal bli nyere med holdningen de har azz.. er MANGE ungdommer som kjører rundt i gamle hauer, inkl. meg selv..

Møkka Norge..

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner ikke åssen staten tror at bilpaken i norge skal bli nyere med holdningen de har azz.. er MANGE ungdommer som kjører rundt i gamle hauer, inkl. meg selv..

Møkka Norge..

 

En håper nesten at det er spøk når en bruker den kalkulatoren på toll.no,jeg lurte på å tolle inn og registrere en 240 for noen år siden,men glemte fort det når jeg trykket = på kalkisen og tallet 44 000 dukket opp....skulle ikke tro det var mulig...HEIA NORGE!!

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haiete ekle norge.

ingen logikk i tankegangen. men dem har skjønnt hva penger betyr. dem skal inn og ikke ut igjen. knekne gjerrigknarker hele gjengen der oppe.

 

samme med olje. oljen vi selger til utlandet kjøper vi billigere tilbake ved å reise til utlandet for å handle. det er sykt

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Samme gjelder biler f.reg. i norge etter en viss dato..

94' elns?

 

kan være den flytter seg år for år, det vet jeg sannelig ikke.

uansett, de bilene har hk-øknings-avgift!

 

 

er vel maks 10 år som er grensen for bruksfradrag mener jeg.

 

Veteran er tingen når det gjelder import,men en veteran 960 er sjelden kanskje?:shake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår