Gå til innhold

DC vifte på forsterkar

Ranger emnet

laupsa

Anbefalte innlegg

Er du sikker på at du virkelig MÅ ha vifte?

Det er ikke alle forsterkere som blir SÅÅ varme, vet du.

Send en PM til matador. Han vet om forsterkeren vil ha behov for vifte og eventuellt hvordan du skal gjøre det.

Mvh

Pål (som ikke har vifte på forsterkerne sine)

Enig med deg her Pål :)

Har ingen vifter under golvet med forsterkerne, og har aldri hatt problemer med varme.

Bare det at EMMA f.eks. krever det...

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EMMA Krever vifter? WTF!?

burde jo vært totalt motsatt. emma er jo lydkvalitet og installasjon, og vifter både støyer og ser som regel ikke veldig pene ut.. teit..

men men, skal ikke legge meg opp i emma jeg, er ikke min stil uansett. :P

Nei, skjønner det ikke jeg heller...

Har gjerne noe med at NOEN forsterkere blir varme, og enkelte land har litt varmere klima enn oss :P

Ikke alle reglene der som er helt gode etter min mening.

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hør her, vifter er kule dem!! om du trenger de er en annen sak.. om du bygger inn forstrkeren så for all del bruk vifter!!! koble de i forbindelse med Remote og bruk et rele!! Store forsterkere bør uansett brukes rele på til Remote!!! (nevner det for det er viktig å huske på også!!) du kan om du er litt teknisk anlagt koble på en termobryter som er justerbar, da slipper de viftene å gå hele tiden..

Det mest negative med vifter er Støvansmlingen, og støv holder ekstra på varmen.. dette gjør at du må tenke på å blåse rent av og til også. Da er det fint å tenke på tilkommeligheten ved montering av utstyret .. Detaljer er viktig vet dere... Viftene har også i noen tilfeller produsert litt støy, men det merker du fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider