Gå til innhold

Nytt frontsett

Ranger emnet


Gading

Anbefalte innlegg

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Har aldri hørt det sette der.

 

Min erfaring med Boschmann er svært dorlig. Sto boschmann høytalera i en Mercedes far kjøpte for noen år siden.

 

De har aldri spillt noe bra og nå er de sprengt. Skal skiftes snart.

 

Jeg ville mye heller gått for et annet bedre merke.

 

Sjekk heller ut Morel Pulse. vil nokk få veldigt mye mer for pengene da.

Morel - Sinfoni - Kinetik - Evus - Soundstream - Pioneer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må tenke på at vi har alle forskjellig følsomhet på vår hørsel.

Vi stiller forskjellige krav i forhold til musikk og plasseringsmuligheter.

Hadde jo vært kjiipt om alle kjørte rundt med samme høyttalere.

Forandringer fryder men en havner som regel tilbake til referansen.

 

Mvh

Pål (som ikke har plass til elektrostater i bilen, dessverre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp Morel................Kjøp Focal................

 

Stakkars gutt. Han blir jo overfalt med anbefalinger, uten at noen egentlig vet hva han er ute etter.

 

Først er det viktig å vite hva personen ønsker, både når det gjelder pris, og lydpreferanser.

 

Det er ingen tvil om at Focal og Morel låter ulikt. Begge har sine sterke og sine svake sider. Morel er mer "forførende" i lydsignaturen enn hva Focal er. Her får du mer "rett i trynet" lyd. Focal passer ikke bra på dårlige innspillinger, og ikke minst komprimerte musikkfiler. Her er Morel noe mer tilgivende i mine ører. Dette betyr dog ikke at Morel mangler oppløsning, men klangbalansen er noe mørkere enn Focal. Noe som gjør den noe lettere å leve med. For noen vil dette være svært positiv, for andre mindre positivt. Begge merkene er, til tross for sine ulikheter, i toppen av sin klasse, sammen med et par andre.

 

Det er jo selvsagt viktig å påpeke at det finnes andre høyttalere fra andre merker som helt klart matcher både Morel og Focal i ulike prisklasser. For mange vil dem til og med kanskje bli satt høyere enn en av dem, eller begge. Er man på jakt etter noe av det bedre innen for budsjettet man har bør absolutt både Focal og Morel vurderes. Samtidig er det viktig å påpeke at andre merker også bør vurderes. Det må dog advares mot svært mange dårlige kjøp i markedet.

 

mvh

 

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Focal er et bra merke det også, men jeg er enig med Tony. Det er litt "sterilt" i toppen. Men bra mellomtone og middbass.

 

Kanskje Arvus hadde vært noe??

 

 

 

Lars

Nei! nytt prosjekt! Denne gangen blir det bra!!!

 

Dannet denne klubben på veien:

LIUF - Norge( Liker Ikke Usæriøse Folk)

Fri innmelding 2007\2008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Focal er et bra merke det også, men jeg er enig med Tony. Det er litt "sterilt" i toppen. Men bra mellomtone og middbass.

 

Kanskje Arvus hadde vært noe??

 

 

 

Lars

 

Kanskje litt dårlig anbefaling i og med at personen spør rundt et komposett til under 1400kr..............ikke vet jeg:hammer

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Focal passer ikke bra på dårlige innspillinger, og ikke minst komprimerte musikkfiler. Her er Morel noe mer tilgivende i mine ører. Dette betyr dog ikke at Morel mangler oppløsning, men klangbalansen er noe mørkere enn Focal. Noe som gjør den noe lettere å leve med. For noen vil dette være svært positiv, for andre mindre positivt. Begge merkene er, til tross for sine ulikheter, i toppen av sin klasse, sammen med et par andre.

mvh

 

Glenn

Her må jeg arrestere deg, Glenn!

Morel er ganske så kresen på mp3 ("som vi er blitt så glad i")

Dette hadde du også hørt om du hadde satt deg inn i en bil med høyttalere fra Morel.

Selv kan jeg ikke spille filer som er mindre enn 320 kB på høyt volum. Da sprekker mellomtonen og diskanten og det blir bare irriterende å høre på.

Nå har ikke alle slike ømfintlige ører som deg og meg, Glenn, men hvis lydkvalitet er prioritet 1. så bør en ikke benytte seg av nedlastede mp3-filer.

 

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må jeg arrestere deg, Glenn!

Morel er ganske så kresen på mp3 ("som vi er blitt så glad i")

Dette hadde du også hørt om du hadde satt deg inn i en bil med høyttalere fra Morel.

Selv kan jeg ikke spille filer som er mindre enn 320 kB på høyt volum. Da sprekker mellomtonen og diskanten og det blir bare irriterende å høre på.

Nå har ikke alle slike ømfintlige ører som deg og meg, Glenn, men hvis lydkvalitet er prioritet 1. så bør en ikke benytte seg av nedlastede mp3-filer.

 

Mvh

Pål

 

Selvfølgelig er Morel kresen på komprimerte filer, var ikke det jeg mente, men den noen mørkere klangbalansen gjør dem lettere å leve med enn b.la Focal på dette området............mener jeg. Det var overhodet ikke min intensjon å hevde at Morel høyttalere fullstendig maskerer høykomprimerte filer.

 

mvh

 

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er Morel kresen på komprimerte filer, var ikke det jeg mente, men den noen mørkere klangbalansen gjør dem lettere å leve med enn b.la Focal på dette området............mener jeg. Det var overhodet ikke min intensjon å hevde at Morel høyttalere fullstendig maskerer høykomprimerte filer.

 

mvh

 

Glenn

I know Glenn!

 

Men tilbake til trådstarter:

Kjøp Focal!

De leverer nok det beste komponentsettet under kr.1400,-

 

Lykke til!

 

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår