Gå til innhold

Fotobokser

Ranger emnet

The cowboy

Anbefalte innlegg

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Golf Gti 16v

Top Gear gjore jo ett forsøk på nettopp det å kjøre forbi en fotoboks. Dem skulle finne ut hvor fort en måtte kjøre for ikke å bli Knipsa......

270 km\T måtte dem ha for å ikke bli registrert av kameraet. Me en TVR Tuscan.

Så det e vell håp for enkelte......

De boksa funker på en helt anna måte da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hot Rod

En kan jo sitte å kaste seg frem og tilbake inni bilen akkurat når man passerer for at bildene skal bli uskarpe?

Eller riste svært raskt på hodet?

Neste gang jeg passerer en fotoboks skal jeg hive meg fram og tilbake i bilen, og riste krakilsk med hodet. Kanskje jeg ender opp med å kjøre ned hele fotoboksen og knuse kameraet inni ;)

Ligger det ikke en rød film på innsiden av det store nederste glasset. Denne kan man se er krøllete på noen av boksene, og da vil jeg anta at denne har stått en stund uten service.

Andre er glasset strøkent, og man kan se noe som ser ut som en stor lampe (blitz) på innsiden.

Men har det seg ikke slik at de sliter med å skille 6, 8 og 9 tall fra hverandre med den nye skilttypen? Det i tillegg til regnvær, og litt fart kan nok berge deg. Har bare blinket på meg en gang, i lastebilen (ny type skilt). Hadde ca 85/90km i 60 sone. Fikk aldri noe regning. Snart 1 år siden. Mørkt og regn ute.....

Min bil er nok ikke lett og ta i slike tilfeller:)

Lite skilt som står på skrå nedover med bare 6, 8 og 9 tall:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by cREATURe

Kan man ikke kjøre over i andre kjørefeltet da? Eller funker det dårlig?

Skal det ikke bli digitalt etterhvert, sånn at de sender bildene med en gang de er tatt?

Noen steder går det å kjøre i motgående kjørefelt, men langt fra alle steder.

De er i gang med omlegging til digitalt nå ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mazdaharry

Hvorvidt det er rødt gjenskinn eller ikke har absolutt ingenting å si! Reflektoren står i hele tida, det er bare kameraet som blir tatt ut, og kameraet er i det lille hullet på toppen som Hondafan sier.. Hvordan jeg vet dette? Ganske enkelt fordi pappa jobber med det.

Det er bare noe han sier til deg for at du ikke skal råkjøre, det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mazdaharry

Synes det er en feilprioritering med digitale fotobokser.. Bedre veistandard burde være et høyere ønske..

Helt enig! Vi betaler jo altfor mye i bommer + div avgifter. Kjipt å vite at de penga bare går til tull som vi ikke trenger!

[ ] 1995 VW Golf GL

[ ] 1985 VW Golf CL (delebil)

[ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd]

Lenke til kommentar
Del på andre sider