GolfAleks Skrevet Mars 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2006 Tenkte jeg skulle dele det lille prosjekte mitt med dere... Litt om bilen: det er en hvit 1,5LS med automatgir fra 1981, helt orginal med grå støtfangere med polertelister i, den har svarte sidelister med en mindre polert list i, polert list nederst på bagasjelokket og ingen visker bak:roll: videre har den polerte lister i vindusgummien og et vanvittig strøkent rødt interiør... bilen har forresten bare rullet 60000km og i perfekt teknisk stand(som ny faktisk, vel ca iallefall...). planene for bilen er og fikse den opp i orginalstand med noen tweekes, blir splitter nye G60 stålfelger og masse senking og muligens noen krystall lykter, ellers skal den være orginal og alltid nypolert seff... har desverre ingen bilder av bilen før jeg begynte menmen... det som må gjøres er ihvertfall: fjerne litt overflaterust langs dører og sidene på bilen, sveise inn nye hjulbuer bak, ny frontplate, repsveise litt på tuppen av de indre forskjermene, nye forskjermer og til slutt lakke hele bilen... har kjøpt inn litt stash: forsjermer, frontplate, bakre hjulbuer, G60 stålfelger, Vmaxx justerbart senkesett... krystall lykter foran blir kjøpt snart... Bilder: Siter 98' BMW 318i cab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgolf2 Skrevet Mars 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2006 det her blir bra.. bilder er det laget en haug meg tråder om, men reg. deg på http://www.photobucket.com ! :) legg ut der og link de inn på denne tråden! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfAleks Skrevet Mars 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2006 oki.. takk. skal ordne det nå... Siter 98' BMW 318i cab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henning_dt85 Skrevet Mars 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2006 det var denne som var til salgs for ikke så lenge siden på autodb? Gratulerer med bil ihvertfall ;) Siter Amazon 65-strøken bil amazon 67-prosjekt Volvo 245 85-Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfAleks Skrevet Mars 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2006 stemmer... Siter 98' BMW 318i cab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfAleks Skrevet Mars 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2006 Idag har jeg kappet til de nye hjulbuene bak og kappet bort de gamle rustbesatte j*****e... De indre hjulbuene var kurante men må fjerne litt overflaterust og sånn før jeg begynner og sveise... Bilder: Siter 98' BMW 318i cab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henning_dt85 Skrevet Mars 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2006 var bilen så "ille"? Jeg synes den så bra ut på bildene i salgsannonsen. Denne ble lagt ut til salg første gang i November, og da lurte jeg veldig på om jeg skulle kjøpe den, men jeg gjorde det av en eller annen grunn ikke..... Skal du legge ut bilder fra photobucket så bør du legge ut linken med IMG-start og slutt... MVH Henning Siter Amazon 65-strøken bil amazon 67-prosjekt Volvo 245 85-Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfAleks Skrevet Mars 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2006 var ikke sååå ille... men som sagt måtte de ytre bakre hjulbuene byttes og begge forskjermene og frontplate og tuppen på de indre forskjermene( der hvor de er i kontakt med frontplaten) var pill råttent... men ingenting en vinkelsliper, et sveiseapparat og en god snus ikke kan fikse... skal ordne bildene... Siter 98' BMW 318i cab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henning_dt85 Skrevet Mars 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2006 ingenting en vinkelsliper, et sveiseapparat og en god snus ikke kan fikse... det samme sier jeg ;) hold oss oppdatert ;) Siter Amazon 65-strøken bil amazon 67-prosjekt Volvo 245 85-Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfAleks Skrevet Mars 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2006 Igår fikk jeg fjernet frontplaten... regner med og få sveiset på den nye samt hjuluene bak i løpet av uken... Siter 98' BMW 318i cab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henning_dt85 Skrevet Mars 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2006 dette ser kjempebra ut ;) Hvilke planer har du for denne? Jeg synes denne faktisk kunne gjort seg nesten original ( kanskje svarte plastfangere med kromlist..) fant forresten dette bildet på data`n; Siter Amazon 65-strøken bil amazon 67-prosjekt Volvo 245 85-Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfAleks Skrevet April 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2006 Der er'n! Planene er og la den glinse i ny lakk, med så mye senkning som mulig og G60 stålfelger... Fangerene skal selvfølgelig lakkes svarte evnt. smøres inn med noe svart guffe... også forsvinner blinkerene i forskjermene... Har også tenkt tanken og lakkere den indre delen av felgene blank svart eller hele felgen... lurer litt på det... Men de er utrolig fine og blanke i sølv da... på innsiden tenker jeg også og holde den orginal med unntak av et 280mm sportsratt(donert fra rød89') som for øvrig blir byttet ut med et org. gammelt gti ratt så snart jeg finner det og en enkel cdspiller-forsterker-høytaler løsning... Har forresten renset opp skikkelig idag slik at det er helt klart for sveis som blir til uken... skal også prøve og lakke bilen i løpet av påsken hvis det lar seg gjøre... Siter 98' BMW 318i cab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfAleks Skrevet April 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2006 Oki... har ikke fått gjort så mye i det siste... men bilen er nå sveiset iallfall... glemte kamera men skal ta bilder så fort jeg får tid... Siter 98' BMW 318i cab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfAleks Skrevet Juni 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 Okey... Alle mine planer fikk en uheldig slutt nå i april så jeg har ikke fått gjordt noe nå før siste uken desverre... I alt maset glemte jeg og ta bilder av sveisinga og sånn men det ble veldig bra... har knipset noen bilder idag... I løpet av uken har jeg rett og slett tatt meg fri fra jobb og trening for og jobbe på bilen og har fått gjort ganske mye syns jeg... 1. reparert ferdig de indre forskjermene og sprøytet over med rustkiller(som lager jernoksid utav rusten), grunnet og lakket over. Skal gå over med tektyl senere idag... 2. sparklet og pusset til jeg så mannen med ljåen(helt sant! han sto ute i gårsplassen!) på venstre hjulbue bak... og grunnet over... er fortsatt ikke helt fornøyd... 3. gått over resten av venstre side og det er snart perfekt! 4. gått over bilen bak. under luken. ferdig i løpet av dagen i dag og så må det sprutes over med steinsprutbeskyttelsesfilm på nederste delen.. Siter 98' BMW 318i cab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgolf2 Skrevet Juni 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 ser bra ut ! har litt rust på bilen min og hvis du vil ta..hehe :thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg