rallyeman Skrevet Mars 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2006 Ett nytt dødsfall føier seg inn i rekken av tragiske hendelser i rally sirkuset.. http://www.wrc.com/page/News/BreakingNewsDetail/0,,10111~806772,00.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joastarlet Skrevet Mars 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2006 det var leit og høre:( Siter http://www.turbo-kid.com '94 Mazda RX-7 FD R-2 LHD USDM '93 Mazda RX-7 FD RHD N/A JDM '93 Mazda RX-7 FD LHD Touring USDM-Solgt- '82 Toyota StarletR.I.P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab gud Skrevet Mars 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2006 er andre på 5 måneder .. og før det var det 12 år siden sist .. Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bullitt_Mustang Skrevet Mars 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2006 Veldig tragisk når noe sånt skjer. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=142026 Siter "Jeg brukte mye penger på fyll, damer og raske biler. Resten bare rotet jeg bort." George Best Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Mars 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2006 Trasige greier, men WRC er en skrekkelig trygg sport tross alt. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 WRC en trygg sport??? Jeg kommer ikke på noen annen sport enn rally og sykling som jevnlig har dødsulykker. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CalibR Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 WRC en trygg sport??? Jeg kommer ikke på noen annen sport enn rally og sykling som jevnlig har dødsulykker. Mere sikkerhet i en wrc bil enn på fotball banen som fotball spiller ;) Er bare det at media skriver litt for å få store overskrifter Mvh CalibR Siter Caution Cloud 40 Hairpin Right 100 Narrows Through Gates And Opens 70 Flat To Finish Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rallyeman Skrevet April 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 Det er vel ca 20 ganger så farlig og kjøre til butikken...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvojenta Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 er mye bedre sikkerhet i wrc enn i noen annen sport.. jeg som er skikklig pyse tør til og med å sitte i en sånn bil, å kjøre fort.. men av og til er man uheldig. that`s life. er en risiko å stå opp om morgenen å.. men det er selvfølgelig veldig trist hvergang det er en dødsulykke i sporten :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 er mye bedre sikkerhet i wrc enn i noen annen sportKan du begrunne dette? Det er svært få som driver med rally, i forhold til andre idretter, på verdensbasis. I Norge deltar mellom 100 og 200 på de største rallyene. Til tross for at rally er en sport med få aktive deltakere, er det jevnlig dødsfall og alvorlige ulykker. Det åpenbart at rally er en sport med høy risiko. Men det er klart at risikoen er godtagbar for de som driver med dette. Det er jo gøy så lenge det går bra. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 Det er vel ca 20 ganger så farlig og kjøre til butikken......Kan du begrunne dette? Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 Mere sikkerhet i en wrc bil enn på fotball banen som fotball spillerHva er poenget ditt? Det er tilnærmet ufarlig å spille fotball i forhold til å kjøre rally. Rallybilene er må ha mer sikkerhet for å øke sjansene for å komme fra en krasj med livet i behold. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 Mere sikkerhet i en wrc bil enn på fotball banen som fotball spiller ;) stusser litt på detta utsagnet jeg og...mener du det eller bare tuller du? Siter 08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html 00'Lexus is 200 sport (solgt) 88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 Fotball står for 33% av alle idrettsrelaterte skader i Norge. Motorsport står for 2%! De fleste ulykker i forbindelse med motorsport skjer faktisk i treningshallen der korsbånd, ankelskader, lyskestrekk og leddbåndskader i ankler og knær var de hyppigste skadene! Kan desverre ikke linke til artikkelene da min konto på klokavskade.no er avsluttet. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 Fotball står for 33% av alle idrettsrelaterte skader i Norge.Motorsport står for 2%! 1. Vi diskuterer rally, ikke motorsport generelt. Du kan ikke ta med go-kart og annet relativt ufarlige greier i den samme statistikken. 2. Dine opplysninger er av null verdi hvis du ikke samtidig opplyser antall aktive utøvere. Det er ørten ganger flere som spiller fotball enn som driver motorsport. 3. Mitt poeng er at alvorlige ulykker, spesielt dødsulykker, gjør rallysporten farlig. Lyskestrekk og denslags kan vi ta i en annen tråd. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg