Gå til innhold

Bensinkanne i bil? Farlig!

Ranger emnet

Kubbikkåre

Anbefalte innlegg

Originally posted by SeVen

IF er det værste forsikrings horeriet jeg har vært borti!!!!

if er et meget stort selskap og det er de som er mest utsatt for svindler så at de er skeptiske i visse saker er vel ikke rart.gjensidige er ikke noe bedre de.hadde innbrudd jeg og måtte vente 7 mnd på oppgjøret

sint e36 touring til salgs

vr6 bunnpanne ønskes kjøpt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme skjedde med meg. Flytta forsikringen over fra Vår til IF, trodde jeg. Det kom frem da jeg ble stoppet i teknisk kontroll i Stryn, på veg til Oslo (bor i Ålesund). Det ble en lang natt, måtte stå på plassen der jeg ble stoppa til morgenen etter, da fikk jeg fiksa forsikring hos Gjensidige over mobil, og fikk kjøre videre. All ære til purken som lot meg beholde skiltene, og ikke ga meg bot. I deres register hadde jeg ikke hatt forsikring på bilen på flere måneder. IF skulle ordne med overføringen, og jeg sto oppført hos dem, men "forsikringen var ikke gjort aktiv", hva nå det måtte bety. Da jeg tegnet forsikringen hos dem, skulle de ordne alt. Det gjaldt ikke bare bilen, men også husforsikring og to ulykkesforsikringer.

Har for tiden: 1997 520 BMW Touring og 1994 VW Golf 1,4 (!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvoen min er forsikra i IF...

fikk medhold jeg da en dame kjørte i meg i en rundkjøring...

hun var også forsikret i IF... og hun fikk all skylda...

alla sa at det sikkert ble skyld deling... fordi begge er forsikra i samme selskap... der tok de feil ^_^

var vel litt heldig jeg da :D

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by pahf

Jeg forsikra volvoen min i IF. Helt til jeg fant ut at jeg nesten hadde kjørt et år uten å vært forsikra i det hele tatt.

Nei de hadde "glemt" det.

Etter dette har jeg mista trua på IF som forsikringsselskap ja

De fleste hadde vel reagert hvis det ikke kom regning på ett år...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by pondus

Hadde nå holdt med IF i denne saken ihvertfall....

http://california.nettvik.no/gulating/forside/vis_nyhet.php3?article_id=1718

OK,det virket litt mindre komplisert i artikkelen jeg leste. Ikke akkurat lett lesestoff dette. men etter å ha slitt meg gjennom det, er jeg tilbøyelig til å være enig med deg. Men i alle tilfelle er en jo uskyldig til det motsatte er bevist, og IF hadde jo ikke noen klare bevis på hva som hadde skjedd. Dessuten var det jo en tungvint måte å kvitte seg med bilen på da. Bare det at mannen var villig til å bruke så mye tid og penger på saken, taler jo til hans fordel? Var jo snakk om over en million i saksomkostninger. Jeg hadde i alle fall aldri tatt den sjansen uten at jeg var uskyldig... Glad jeg ikke er dommer jeg. Jeg har forresten hatt forsikring i IF tidligere, og de ordnet greit opp da jeg fikk totalvraka bilen min, så jeg har ikke noe i mot IF spesielt, de fleste store selskap roter litt en gang i blandt, men jeg liker ikke forsikringsselskap generelt!!

Har for tiden: 1997 520 BMW Touring og 1994 VW Golf 1,4 (!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider