scb Skrevet Mars 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2006 Hallo... Har et problem med bremsene mine jeg... =( De låser seg på tørr asfalt på høyre side, men venstre vil de ikke låse seg.. Etter å ha kjørt en tur i dag med mye bremsing, (etter å ha bytta bremselange bak venstre) så la jeg merke til at det var like varmt på begge framskivene, og varmt på høyre bak, men venstre bak var sånn varm at man akkurat kunne ta på den... Bremsepedalen tar fortsatt litt lenger inne en det som han burde ta, men det blei litt bedre. Så jeg lurer på om det kan være hovedsylinderen, eller varsel-trykkbryterene litt lenger ned...? Sist jeg lufta kalippere rundt hele, så slet den kretsen med en luftnippel framme på venstre side med at det bare "rant" når jeg lufta.. spruten stod slik den burde... samme bak på venstre kalliper.. Hjelp anyone? Siter \\ xVolvo 240 Gl \\ xMazda 323 (jordebil:P) \\ Volvo 850 \\ Renault Kangoo(firmabil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet Mars 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2006 Lufte systemet på nytt? Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mars 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2006 lufte det på riktig måte. og om du ikke veit hvordan du gjør det spørr om hjelp =) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FriX-244TiC Skrevet Mars 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2006 jekk bilen opp å kjenn snur hjula rundt å kjenn om du merker di henger på ? .. jeg pleier å opne bare lufte skruen å la det piple ut av seg selv..hmm ca en røyk(rulling`s..type halvfeit :P ) på vær calipper.. begynn med for eks Høyre bakhjul å så Venstre så Høyre foran så til slutt venstre foran.. vis du sliter da med lav pedal så bytt hovedselynder om ikke du mister noe bremseveske da? Siter 70`144,99`MB 220Cdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scb Skrevet Mars 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2006 Lufta å lufta jeg..... Lurer på om hovedsylinderen er kæss asså..!? Evt den varslebryteren til bremsekretsene... Siter \\ xVolvo 240 Gl \\ xMazda 323 (jordebil:P) \\ Volvo 850 \\ Renault Kangoo(firmabil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FriX-244TiC Skrevet Mars 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2006 har igrunn ikke vert noe borti den brytern forutenom at den har lekt en gang.. går igrunn fort å bytte begge deler.. bare spray noe jævli me rust løser å la dette virke så det lar seg lett skru av ellers så blir det rør tanga å det blir ikke pent..knotete å komme te ved brytern oxo... Siter 70`144,99`MB 220Cdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Mars 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2006 Lufta å lufta jeg..... Lurer på om hovedsylinderen er kæss asså..!?Evt den varslebryteren til bremsekretsene... stemplet til hoved sylindren som har satt seg i bånd trur jeg. bare å ta den opp det. og løsne stemplett. Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scb Skrevet Mars 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2006 får man kjøpt rep sett til hovedsylinderen? Siter \\ xVolvo 240 Gl \\ xMazda 323 (jordebil:P) \\ Volvo 850 \\ Renault Kangoo(firmabil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Mars 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2006 Jepp! Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Mars 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2006 får man kjøpt rep sett til hovedsylinderen? jepp. man bare op den å løs på stemplett så thenker jeg den er bra. Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scb Skrevet Mars 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2006 men noen som vet om den varsel-trykkbryteren? om den slår ut en gang, må man da fysiks nullstille den, eller skal den nullstille seg selv når trykk kommer på? snakka med en mekaniker som hadde hatt det samme problemet selv, og han mente på at den nåla kanskje måtte stilles tilbake fysiks...? Siter \\ xVolvo 240 Gl \\ xMazda 323 (jordebil:P) \\ Volvo 850 \\ Renault Kangoo(firmabil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scb Skrevet Mars 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2006 Da var bremsene fiksa=) Overhala hovedsylinder, å lufta, å da ble det bra som smør:D:D:D Siter \\ xVolvo 240 Gl \\ xMazda 323 (jordebil:P) \\ Volvo 850 \\ Renault Kangoo(firmabil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.