Gå til innhold

Hjelp til oppsett av anlegg pris ca: 5-6000

Ranger emnet

ØSE

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har ingen erfaring på dette emnet så jeg trenger hjelp til å sette sammen et OK anlegg til meg.

Musikktypen som jeg kommer til å spille er techno og country men mest techno.

Jeg har sett litt rundt på forskjellige merker og har funnet ut at jeg vil ha:

Pioneer spiller, et ok frontsett (kanskje fra focal??), 12" sub og forsterker.

Men siden jeg ikke kan noe særlig om dette lurer jeg på hva slags merke jeg skal ha.

Kom gjerne med forslag til meg.

Mvh Øyvind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

den kan blir tøff å få til....

nermeste jeg kommer på i farten er dennehttps://bilstereo.secure.flexiweb.no/productview/145672/

men du mangler fremdeles spiller

Edit:

her er et alternativ til spiller hvis du ikke på død og liv skal ha Pioneer https://bilstereo.secure.flexiweb.no/productview/138270/

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spiller helt ok men det om det er godt nok er det vel ingen andre enn deg som kan svare på.

Til denne prisen tror jeg du vil slite med å finne noe som spiller spesielt bedre for å si det slik.

denne pakken kommer på ca 6000 men du må også iberegne en ekstra RCA kabel( +/- 200kr) samt byggmaterialer til kasse

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spiller helt ok men det om det er godt nok er det vel ingen andre enn deg som kan svare på.

Til denne prisen tror jeg du vil slite med å finne noe som spiller spesielt bedre for å si det slik.

denne pakken kommer på ca 6000 men du må også iberegne en ekstra RCA kabel( +/- 200kr) samt byggmaterialer til kasse

Hva mener du med "iberegne en ekstra RCA kabel"?

Og har du noen tips ang. spiller til dette anlegget. Spilleren må ha sånn inngang som gjør at jeg kan koble til mp3 spilleren min. (husker ikke helt hva inngangen heter, tror det var aux eller no?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har ingen erfaring på dette emnet så jeg trenger hjelp til å sette sammen et OK anlegg til meg.

Musikktypen som jeg kommer til å spille er techno og country men mest techno.

Jeg har sett litt rundt på forskjellige merker og har funnet ut at jeg vil ha:

Pioneer spiller, et ok frontsett (kanskje fra focal??), 12" sub og forsterker.

Men siden jeg ikke kan noe særlig om dette lurer jeg på hva slags merke jeg skal ha.

Kom gjerne med forslag til meg.

Mvh Øyvind

definer Techno for meg :) for om du mener Techno, så sats på gode 10" !! Techno er fast BMP .. mener du House generelt??? Deep House, prog House, minimal House?? da er det greit å få dyypere toner.. Jeg hører mye på Psy Trance og hard House og summen av det blir Prog Psy.. mikser mye selv og lager en del remikser innen den sjangeren.. Men om du mener Techno, da hører du kanskje også på Drum & Bass og Gabber !???

skriv gjerne litt mere om hva du liker av musikk, så kan vi skreddersy det du trenger.. Viktigst av alt om du står på ditt er Mellombassen og mellomtone for det er der musikken din er ;) og med det budsjettet ditt (som er like stort som partyhelg budsjettet mitt) så bør du kanskje droppe en såkalt subb :) du er ute etter god hard Techno ikke sant ;).. hehe jepp svarer på alt nå :D hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

definer Techno for meg :) for om du mener Techno, så sats på gode 10" !! Techno er fast BMP .. mener du House generelt??? Deep House, prog House, minimal House?? da er det greit å få dyypere toner.. Jeg hører mye på Psy Trance og hard House og summen av det blir Prog Psy.. mikser mye selv og lager en del remikser innen den sjangeren.. Men om du mener Techno, da hører du kanskje også på Drum & Bass og Gabber !???

skriv gjerne litt mere om hva du liker av musikk, så kan vi skreddersy det du trenger.. Viktigst av alt om du står på ditt er Mellombassen og mellomtone for det er der musikken din er ;) og med det budsjettet ditt (som er like stort som partyhelg budsjettet mitt) så bør du kanskje droppe en såkalt subb :) du er ute etter god hard Techno ikke sant ;).. hehe jepp svarer på alt nå :D hehe

Er interessert i drum & bass og techno ja. Mener du at jeg skal gå litt opp i pris for å få et bedre anlegg? Har sett litt på rockford, er dette et bra merke

Har ikke så mye peiling på anlegg så hjelp meg gjerne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er interessert i drum & bass og techno ja. Mener du at jeg skal gå litt opp i pris for å få et bedre anlegg? Har sett litt på rockford, er dette et bra merke

Har ikke så mye peiling på anlegg så hjelp meg gjerne

hehe da skal du satse på et skikkelig rått frontsett, som kontrollerer bra på diskant og mellomtone/øvre bass.. Selve bassen må kunne slå hardt og raskt!! ikke tune for dypt, drum & bass/Techno shit krever bra kontroll og da er 2 x 10" i lukket kasse veien å gå :) her finnes folk som kan regne ut kassen for deg, bare du finner elementer du vil ha..

om du trenger mere penger??? tja, sats på litt brukt så kommer du langt. og for all del, ikke kjør frontsettet på spillerens utganger!! sats på egen forsterker til dette.

lykke til :)

Prioriter sånn:

Har du CD spiller?? finnes mange bra billige på markedet, ta lyttetester i bulikken og se om det ser bra eller skrøpelig ut.

Frontsett Viktig!! må spille kontrollert

Forsterker til Frontsett som matcher

Kassa bak tar du kun om du synes det mangler noe i nedre etasjen :p hehe

mange som hører Techno/gabber/D&B osv klarer seg faktisk uten basskasse :) her er BMP så høyt at de nedre tonene som du hører så godt i f.eks Deep House Rock osv.. Er som om du super i deg HELIUM hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn musikk som dette krever skikkelig anlegg!! er så mange detaljer som blir lagt inn at drittmerkene skiller seg fort fra de beste ..

her er litt live opptak hvor jeg står for musikken :)

Noe ensformig må jeg kunne vel kunne kalle det der? :)

Og vet ikke hvordan denne musikken skal skille gode høyttalere fra dårlige.. Har hørt mer detaljer på musikken til eddie meduza :D

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider