Gå til innhold

Hjelp til oppsett av anlegg pris ca: 5-6000

Ranger emnet

ØSE

Anbefalte innlegg

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

ok driver han enda med BILSTEREO? ble ikke han N mester 3 år på rad eller loker jeg fælt nå??? hmm

Han har nok roet en god del ned.. Kjører skamsenka stasjonsvogn og jeg tror han er blitt pappa :) Han ble norgesmester et par ganger tror jeg. Men siste sesongen han var med spilte jeg like høyt med en 15" mot hans to 15" og med mindre effekt :)

Vi hadde jo norgesmester i to klasser når asle vant. Fred ett elleranna var jo også med i gamet lenge..

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe ensformig må jeg kunne vel kunne kalle det der? :)

Og vet ikke hvordan denne musikken skal skille gode høyttalere fra dårlige.. Har hørt mer detaljer på musikken til eddie meduza :D

tja er du nå helt sikker på det da? dette er musikk som du trygt kan teste ut frontsettet ditt opp i mot kvaliteten.. spekteret har ingen begrensninger og overgår alt annet av musikk!! du finner neppe noe som slår ut dette. Den linken der gir kun lyd i 64 kbps .. men er du gira på å teste så kan jeg legge ut en 320 kbps fil ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

¨

vel, hva mener du er galt i det da? forklar dette!! jeg forstår ikke hva du vil frem til nå, vi snakker tross alt bilstereo her ikke sant!? du loker fælt om du trekker sammenligninger med High end hjemmeanlegg ...

En mp3-fil har merkbart dårligere lyd enn en vanlig cd, selv om fila er 320kbps.. Jeg merker i hvertfall stor forskjell på original cd og en cd som er blitt rippet på 320kbps og brent som audiocd igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hifonics.. unnskyld meg men: med mp3 så kan du faktisk fjærne frekvenser under og over nivåer du allikevel ikke hører. Uansett, disse frekvensene trekker likevel effekt, dvs bruker uønsket effekt på områder du aldri hører. Seff, frekvenser under f.eks 20 hz merker du jo, kult men :) hehe du vet hva jeg prøver å si !? BILSTEREO er bilstereo ...

CD mediet kan vel gjengi fra 5 hz til 50 000 hz !? er veeeeldig usikker på nøyaktige tal her :p hehehehe

edit:

tok et kjapt søk som støtter mine teorier :

http://www.bilradiospes.no/index.php?aID=47&ids=artID

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hifonics.. unnskyld meg men: med mp3 så kan du faktisk fjærne frekvenser under og over nivåer du allikevel ikke hører. Uansett, disse frekvensene trekker likevel effekt, dvs bruker uønsket effekt på områder du aldri hører. Seff, frekvenser under f.eks 20 hz merker du jo, kult men :) hehe du vet hva jeg prøver å si !? BILSTEREO er bilstereo ...

CD mediet kan vel gjengi fra 5 hz til 50 000 hz !? er veeeeldig usikker på nøyaktige tal her :p hehehehe

Så du bruker masse tid på å ordne masse detaljer påsubkassene dine og sølvkabler til strøm og så hører du på mp3?

Og frekvenser over 20khz er med på å gjøre lyden mer åpen og oppløst. Og mp3 komprimerer lyden i tillegg til å fjerne litt i topp og bunn. Du mister dynamikk, detaljer og lyden blir mindre oppløst!

Jeg vil påstå at det er bortkastet å bruke uendelig med tid på å bygge bra stereo i bilen om du så bruker mp3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du bruker masse tid på å ordne masse detaljer påsubkassene dine og sølvkabler til strøm og så hører du på mp3?

Og frekvenser over 20khz er med på å gjøre lyden mer åpen og oppløst. Og mp3 komprimerer lyden i tillegg til å fjerne litt i topp og bunn. Du mister dynamikk, detaljer og lyden blir mindre oppløst!

Jeg vil påstå at det er bortkastet å bruke uendelig med tid på å bygge bra stereo i bilen om du så bruker mp3

Hifonica: dette du sier nå er svada svada svada!!!!! kjører du over 224kbps mp3 så har du i utgangspunktet lyd som tilsier minst CD kvalitet!!! det som er tatt bort er det ikke hørbare effektkrevende frekvensområdet!! du må høre på folk som vet hva de driver med ;) hehe.. lær deg i stedet for å motarbeide kunskapen .. dere sitter jo bare igjen som en gjeng med klovner, håper ikke det er et mål :) jeg bare ønsker å hjelpe til med å få riktig forståelse på ting :p hehe klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hifonica: dette du sier nå er svada svada svada!!!!! kjører du over 224kbps mp3 så har du i utgangspunktet lyd som tilsier minst CD kvalitet!!! det som er tatt bort er det ikke hørbare effektkrevende frekvensområdet!! du må høre på folk som vet hva de driver med ;) hehe.. lær deg i stedet for å motarbeide kunskapen .. dere sitter jo bare igjen som en gjeng med klovner, håper ikke det er et mål :) jeg bare ønsker å hjelpe til med å få riktig forståelse på ting :p hehe klem

Haha, da får du kose deg med superlyden fra mp3'ne dine! :D Jeg skal fortsette å høre på originale plater jeg.

Vet ikke hvem som er klovnen her, men men..

Og klem gir jeg ikke til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hifonica: dette du sier nå er svada svada svada!!!!! kjører du over 224kbps mp3 så har du i utgangspunktet lyd som tilsier minst CD kvalitet!!! det som er tatt bort er det ikke hørbare effektkrevende frekvensområdet!! du må høre på folk som vet hva de driver med hehe.. lær deg i stedet for å motarbeide kunskapen .. dere sitter jo bare igjen som en gjeng med klovner, håper ikke det er et mål jeg bare ønsker å hjelpe til med å få riktig forståelse på ting :p hehe klem

:roll: dette blir bare mere og mere morro .

Etter å ha lest dette ser jeg ingen annen mulighet en å sprette en Carlsberg .

Skååål

Mvh

Driver Audioteam .

Leder i Acap .

Agent for Ice Audio

Lenke til kommentar
Del på andre sider