Gå til innhold

Prosjekt "Hot Dub" mk1 16vt

Ranger emnet

nitewlkr

Anbefalte innlegg

Må legge ut litt om mitt bruks/lekebil prosjekt.Startet livet som en 1983 GTI hvit,ble deretter bygget om og godkjent med 16v engang på 90 tallet.Angivelig kostet på masse penger også iflg forrige eier men ikke alt tyder på at det er gjort bra jobb.

Her er den slik jeg fikk den.

garasjedes003.jpg

Satt igang med bytting av frontplate,fjerning av asfaltmatter og dritt inni samt litt rustsveising.

garasjedes006.jpg

DSC00373.jpg

Alt innvendig ble lakket sort

samt motorrommet

DSC00514.jpg

Ellers er det montert polyforinger overalt ;)

Samt KV variant 2,bonrath styrelager,halvbur og stabstag fra wiechers

DSC00556.jpg

DSC00423.jpg

DSC00424.jpg

DSC00423.jpg

Ble investert i en skikkelig cluth også

stage 3+

DSC00420.jpg

Motoren er en 1.8 16v KR med 2.2 20vt stempler/råder,korta S2 innsug,custom manifold fra TCR på forumet her,T3/04 Turbo.

DSC00549.jpg

Her er motoren montert for tilpassing av rør og eksos (noe som blir forbanna trangt pga stagoverføringen til girkassa)

DSC00566.jpg

Prøvemontering av clipperkit samt hjulene fra bruksgolfen (8&9x14 RSL)

DSC00559.jpg

Gjenstår endel jobb før den er klar men har ett håp om å få den på veien til sommeren....

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har også fått en "custom" bakrute.... uten varmetråder

Ikke fått testet den enda da jeg ikke har bestemt meg for om det blir plexi/lexanruter eller vanlige ruter

Er den i glass?

I så fall, me too want... :D

Kom ikke de første einserene uten varmetråder i bakruta da?

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel en mk1 som ble godkjent med 16vt og bra med hk om eg ikkje huske heilt feil.blei godkjent i haugesund.. finnes en prosjekt tråd en plass..på vw\audi club!?? den er jo ganske heftig oppbygd med tanke på bremser og stab stag osv..men det er jo mulig!

pajero vinterbil

bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo

har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel en mk1 som ble godkjent med 16vt og bra med hk om eg ikkje huske heilt feil.blei godkjent i haugesund.. finnes en prosjekt tråd en plass..på vw\audi club!?? den er jo ganske heftig oppbygd med tanke på bremser og stab stag osv..men det er jo mulig!

Ble godkjent med 185hk den,har snakket med eier....

Han har hatt god kontakt med de og de er tydeligvis mer vennligsinnet der...

Jub:Bruker orginalkassa,16v kasse passer bare du flytter over festene men du må enten bytte flenser eller bytte indreledd/hele akselen da 16v har 100mm og gti 90mm flenser.

passatkara:Har overskredet kontoen (igjen) på photobucket men de funker igjen til helgen tenker jeg,har alle bildene på en annen server men ikke hatt tid til å linke til de

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider