Gå til innhold

Passat 1996 Court som stopper!

Ranger emnet


kfh74

Anbefalte innlegg

Hei!

 

VW passat court 2.0 (km. 125 000) stopper for meg.

 

Den stopper under kjøring, turtall går i null, må vri tenningen for å starte den igjen, i fart er ikke dette noe gøy. lys går i park.

Som oftest klarer jeg å starte den igjen ved å vri om på tenninga (clutch inne, kan ikke ta den på gir!). Men av og til vil den ikke starte, da må den "hvile" i 5-7 minutter. Har bytta relê nr. 167 (?) da dette kunne være en årsak (merkeverksted), til ingen nytte.

 

Den kan stoppe ved kjøring i 80 eller ved 20 km/t. Men har merket en tendens at den stopper ofte ved nedbremsinger i svinger/rundkjøringer. virker som om den ikke får nok strøm og bare slukner?

 

Trenger sårt hjelp av dere. Noen som har erfaringer med dette?

 

Ellers går bilen meget pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være mange årsaker til dette.

Men du kan jo ta og sjekke ladingen og batteriet.

Sjekk om du har samme ladespenning ut fra dynamoen og på batteriet.

Mange ganger er det dårlig jording mellom disse.

Det er mange gamle audier og VW som har dårlig jording,

Lønner seg mange ganger å ettermontere ekstra jordledning.

Men som sagt det kan være mange andre årsaker også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være mange årsaker til dette.

Men du kan jo ta og sjekke ladingen og batteriet.

Sjekk om du har samme ladespenning ut fra dynamoen og på batteriet.

Mange ganger er det dårlig jording mellom disse.

Det er mange gamle audier og VW som har dårlig jording,

Lønner seg mange ganger å ettermontere ekstra jordledning.

Men som sagt det kan være mange andre årsaker også.

 

Takker for svar. Batteriet er helt nytt. Men skal sjekke ut dette med ladespenning/jording.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Fant ut at relè nr 167 og 30 er ekstremt utsatt for at de "brenner" opp. Nr. 30 var utbrent hos meg, dette relè'et styrer strømforsyningen til bilen og det var dette som gjorde at bilen stoppet.

 

Ble fortalt ved merkeverksted at dette var et vanlig problem for eldre VW, og det var ikke uvanlig. Nye relè er av bedre kvalitet og man trenger vanligvis ikke bytte mer enn en gang.

 

I luv my VW now:driving

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår