Gå til innhold

Kjøpes: Audi 10v turbo

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

• 2 weeks later...

hmm... det var litt langt unna det gitt....

har søk på vw audi forumet, men var ganske stille der nå.... gikk et par stk for ikke så veldi lenge siden, har ikke fått registrert meg der enda, så jeg har ikke kunnet skrive innlegg der, men det er på vei.

Det dukker vel opp noen etter hvert.

Audi Coupe Quattro 87mod-prosjekt

X-Audi Competition quattro 94mod

X-Audi 80 1.8s med GTI motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm... det var litt langt unna det gitt....

har søk på vw audi forumet, men var ganske stille der nå.... gikk et par stk for ikke så veldi lenge siden, har ikke fått registrert meg der enda, så jeg har ikke kunnet skrive innlegg der, men det er på vei.

Det dukker vel opp noen etter hvert.

men ahr hatt både 20 og 10v og 10v er noe av det alle kjedligste jeg noen gang har kjørt! skikkelig lat motor om du ikke skal trimme den da!

Imprezan SOLGT.

Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men ahr hatt både 20 og 10v og 10v er noe av det alle kjedligste jeg noen gang har kjørt! skikkelig lat motor om du ikke skal trimme den da!

blir nok litt trim ja..... større turbo ligger å venter og data sprut blir det å etterhvert.. da det mekaniske ikke holder så langt.... så trenger bare motoren så jeg har noe å jobbe med..

har 136 ponnier nå.... 2.2L 5 syl, En orginal 10v turbo er jo bedre enn det ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

originalturboen er k26 som er ganske overdimensjonert.. originalt går de på 0.3-0.4bar, men tåler fint 1.5bar og 300-350hk. så det er ikke det første som må byttes. om du bytter ut k-jeten med k-jet fra porsche 928 v8, plugger igjen 3 av rørene så har du nok bensin til opp mot 300hk. hjernen kutter originalt på 0.6bar, men kan med enkelhet lures opp til 0.9-1.1bar og 230hk+- med bleedventil. billige hester ihvertfall..

Sitter som en Quattro!!

AUDI 90Q (Banebil)

Opel Astra (Bruksbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer... så det er vel ikke så mye forskjell på toppen på 10v med eller uten turbo da. annet en litt forskjellige durasjon og løft på kammen.....og ingen olje underspyling av stempler på vanlige suge motorer, (KV motor) og komp`en er alt for høy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

jeg har bestemt meg for å beholde motoren litt til da jeg har fått et godt tilbud på en audi 80 gte quattro. men om det ikke blir kjøp av ny bil så blir motoren lagt ut for salg hbo 6000kr fullstendig komplett:)

Sitter som en Quattro!!

AUDI 90Q (Banebil)

Opel Astra (Bruksbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider