Gå til innhold

v70 turbo diesel motor i 740?

Ranger emnet


arcus

Anbefalte innlegg

er det mye i å sette inn en v70 Td motor i volvo 740? kordann det blir men godkjenning? noen som vet pris og Hk i dessa motorane?

 

trenger en økonomisk bil hehe, å volvoen er for god å selle:)

 

venter på svar

-Mercedes 230 E, Subaru 4x4

 

Volvo 240 GL,Bmw 325i Cab,Mercedes Benz 300 Diesel,Volvo 740 GL,

Volvo 244 DL,Volvo 245 DL,Bmw 320i M-teck ,Bmw 318,Nissan King cab,Suzuki sj413,Honda Civic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

d5 skulle vel ikke være for mye arbeid med å få inn.. mener å ha hørt om noen som har gjort det... Mulig det er for mye Nm i motoren ,men det er jo bare å skru ned trykket og ta effekttest....

 

å få dit d5 motorn er vel som å sette inn en t5,men må si jeg er litt kritisk til det elektriske...mye rart på disse nye bilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å få dit d5 motorn er vel som å sette inn en t5,men må si jeg er litt kritisk til det elektriske...mye rart på disse nye bilene.

 

mhm, spesielt på automat-kassene... der har tom. automaten egen hjerne som snakker med motorstyring og slikt.... syke greier, ikkeno for oss på gulvet i garagen :op

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mhm, spesielt på automat-kassene... der har tom. automaten egen hjerne som snakker med motorstyring og slikt.... syke greier, ikkeno for oss på gulvet i garagen :op

 

Det at en automatboks har hjerne er ikke snoe nytt egentlig,det kom jo 960 med i 1990/91..

 

uansett,tror det elektriske blir utfordringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jeg sagt min mening, så ser jeg for meg at du setter inn en B230F-motor jeg. Den går kanskje billigst av bensinmotorene til Volvo i 200-700-900-serien, og er i bensin, så du slipper å rute om ALT i bilen. (Plast-tanken til bensina, er feks ikke egnet til diesel.)

Konvertering til andre innsprut-systemer etz er komplisert også, fordi lednings-nettet i bilen må byttes, nye pumper må monteres, masse nye følere og komponentplasseringer.

Og hvis du finner ut at du Skal bygge om, kjøp deg turbomotor med en gang ;) bilen din er ganske pen.. så jeg nå:) så kunne blitt et pent eksemplar!

 

 

Ellers er forslaget mitt: Selg volvo'en din, og kjøp deg en nyere 740 som er bra og pen, med LH-2.4 innsprøytning eller Turbodiesel.

 

Mvh

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir nok sikkert turbo konteiner nor en får økonomi til det, noen som vet prisene med att dei seter inn en FK motor? med endel hester...mange sier mellom 10-15 000 er det sant?

-Mercedes 230 E, Subaru 4x4

 

Volvo 240 GL,Bmw 325i Cab,Mercedes Benz 300 Diesel,Volvo 740 GL,

Volvo 244 DL,Volvo 245 DL,Bmw 320i M-teck ,Bmw 318,Nissan King cab,Suzuki sj413,Honda Civic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk så kult med d5 motor da. Går jo som faen de motorene. Alt går, men det er nok ingen enkel sak å sette inn i en annen bil en v/s70-60-80.

 

En D5 med rundt 430nm må dra en stakkars 740 ut av plateskjøtene trur jeg.. :op Skal man først starte med slikt.. da kan man like godt sette inn en V8'er fra Mercedes AMG, med 1100nm :D hoho, her går det unna gunnar ;)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det D5252T eller D5244T4 det er snak om da? Dette kan komme til og bli dyrt. Dersom ein skal gjere dette bør ein leite etter ein bil frå Tyskland e.l. som er vraka, men med motor og gir som fungerer. Så importere den som delebil. Og flytte over del for del. Regne med og skifte over innstrumentpanelet.

 

Maksimalt tillatt motoreffekt for Volvo 740/760 er 238 HK DIN (=175 kW) med 310 Nm Da må ein skifte til nye dempere fra Volvo. I tillegg må det monteres krengningsstabilisator med diam. 21 mm foran. (Er ikkje heilt sikker på om dette berre gjeld bensinmotorer frå Volvo)

 

Og ein bør nok stive av bilen veldig mykje. stivere fjøre, stag mellom tårna, og "det lille staget" under bilen. For å få ein god bil og kjøre med.

 

Ville personlig satt nedi ein B230FT frå 940, eller ein B6304s frå 960. Men blir fort dyrt det og. NB! Desse motorane er ikkje "så" økonomiske. Spørsmålet er om du vil legge så mykje arbeid i bilen. Lykke til med valget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår