Gå til innhold

div om 240 v8

Ranger emnet


240 V8 POWER

Anbefalte innlegg

ting jeg aldri har sett noe spes om innpå her ang. 240 v8

 

hvordan løser man det med eksosanlegg (dempere osv) for å få godkjent støynivå hos bt?

 

stemmer det at man KUN får godkjent 305, eller får man også godkjent 350?

 

og det må vel være mulig å få godkjent med MER enn 220hk i en 240 dersom det legges ned mer arbeid enn dieselfjærer og ventilerte skiver osv?

56 chevy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ting jeg aldri har sett noe spes om innpå her ang. 240 v8

 

hvordan løser man det med eksosanlegg (dempere osv) for å få godkjent støynivå hos bt?

 

stemmer det at man KUN får godkjent 305, eller får man også godkjent 350?

 

og det må vel være mulig å få godkjent med MER enn 220hk i en 240 dersom det legges ned mer arbeid enn dieselfjærer og ventilerte skiver osv?

 

305 og 350 er samma motoren. Bare volum som skiller døm.

Det er egentig ikke mange 240 som skulle vert godkjent med v8 vist biltilsynet hadde sett litt på dreimomentet. Husker ikke hvor mye som er godkjent på 240, men de fleste åttere ligger over det som er tilatt.

Ang. eksosanlegg: kjøp 3" jt anlegg med 2 dempere. Funker bra det, stille på tonmgang men rå lyd når man gir på. Bare å skjøte sammen røra rett bak girkassa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

305 og 350 er samma motoren. Bare volum som skiller døm.

Det er egentig ikke mange 240 som skulle vert godkjent med v8 vist biltilsynet hadde sett litt på dreimomentet. Husker ikke hvor mye som er godkjent på 240, men de fleste åttere ligger over det som er tilatt.

Ang. eksosanlegg: kjøp 3" jt anlegg med 2 dempere. Funker bra det, stille på tonmgang men rå lyd når man gir på. Bare å skjøte sammen røra rett bak girkassa.

 

hmm det var ikke dumt, det har jeg jo fra før :D

 

men jeg tenkte på en ting. denna 350'n var det vel litt over 300gamp i, har de i det hele tatt noen måte å få målt detta på på bt a? og dessuten må det jo være mulig å godkjenne med mer dersom bremser oppgraderes ytterligere osv??

56 chevy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe krav om bremsepapirer i utgangspunktet tror jeg, men noen ganger forlanger b.t at bilen blir kjørt på en rullende landevei før de godkjenner den.

En plate mellom insug og gasser som strøyper motoren litt kan vere kjekk å ha da. Jeg godkjente en bil med v8 i 2000, og på spørsmål om hk sa jeg 175. Det var greit det, men noen må bare fucke opp ting og lage masse ekstre mas og kjas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm det var ikke dumt, det har jeg jo fra før :D

 

men jeg tenkte på en ting. denna 350'n var det vel litt over 300gamp i, har de i det hele tatt noen måte å få målt detta på på bt a? og dessuten må det jo være mulig å godkjenne med mer dersom bremser oppgraderes ytterligere osv??

 

 

Må nok skuffe deg, du har ikke sjangs i helvete å få mer enn 220 Hk i kortet uansett hva du gjør med premser og masse diverse ting. BT i oslo er det en egen avdeling for litt ekstreme gate biler og alle henviser oss til dem. Til og med disse ler av oss da vi hørte hva vi måtte gjre for å få dem godkjent med mer enn 220 hk. Kunne vi bare drite i.

Man må kunne dokumentere at chassi og resten av bilen tålte effekten. Altså dem mente at vi måtte ha bilen på et laboratoritum og få sjekket hver føkkings ting og få data på at bilen tåler alt. Med andre ord så kan det hende du må ofre bilen for noen papirer og må du det så får du ikke akkurat fete papirer med deg. Mener å huske at prisen på dette var svin dyrt og man må til et sted i tyskland for å få dette gjort.

 

Volvo i sverige sa at dem hadde papirer på at 240 var godkjent med 450 hk men sa også at flere hadde prøvd å bruke de papirene i Norge uten noe hell. Dem nekter å se på det.

 

Så må nok bare belage deg på at det ikke blir mer enn 220 i kortet :/

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om en fikser papirer ifra et uavhengig laboratorium så kan det meste godkjennes,vi får gå sammen en 10-15 stykker og sende en ribba 240 til kontroll da?hehe...Det er faktisk mulig.

 

De har også lov til å godkjenne det meste uten noen form for dokumentasjon,men vil de det? så alldeles ikke:hammer

 

les dette:

For kjøretøy som repareres/ombygges/oppbygges slik at vitale deler på kjøretøyet - ramme, karosseri, bremser, lysutstyr, styring, motor, fjærer, støtdempere, felger, dekk osv. - avviker fra den utførelsen som er foreskrevet eller tillatt av kjøretøyfabrikanten og/eller fra den utførelse som kjøretøyet hadde ved første gangs registrering i riket, skal det fremlegges dokumentasjon fra kjøretøyfabrikanten eller fra kompetent, uavhengig laboratorium for at de benyttede deler er egnet og at kjøretøyet etter reparasjonen/ombyggingen/oppbyggingen har tilfredsstillende kjøreegenskaper og vil tåle de påkjenninger det kan regnes med å bli utsatt for.

Slik dokumentasjon som nevnt i første ledd, kreves ikke dersom kjøretøyet på de aktuelle punkter med rimelighet kan kontrolleres av regionvegkontoret.

 

Det som er intressangt her er jo"avviker fra den utførelsen som er foreskrevet eller tillatt av kjøretøyfabrikanten " dette gjelder jo temaet om å få godkjennt med mere hk blandt annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo i sverige sa at dem hadde papirer på at 240 var godkjent med 450 hk men sa også at flere hadde prøvd å bruke de papirene i Norge uten noe hell. Dem nekter å se på det. :/

 

Noen som har disse papirene???

evt. kan skaffe dem...

 

 

det er jo ikke bt som bestemmer hva som er godkjent det er volvo som gjør det, hvis det er papir fra volvo som sier at 450hk er tillat så har dem ikke en dritt de skulle sagt.. bt skal bare sjekke at det er gjort etter papirene fra volvo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

 

Må bare beklage billedkvaliteten da disse er tatt for fem år siden med 1 mega kredittkortkamera.

 

Bilen er mest trolig spiker i dag. Solgte den for fire år siden.

 

 

ka si deg så mye at bilen er avskjilter å fines i møre og romstal... siste eu kontrollen ble tatt i 1999.. de stod på

https://svvgw.vegvesen.no/http://timeplan.vegvesen.no/exttime/tidspunkt.aspx

 

men vet ikke hva som står der om bilen er vraket da...

Volvo 242 Dl 81 mod

Volvo 240 Gle 86 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår