aftab187 Skrevet Mars 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2006 Halla. Nå har jeg nettopp kommet hjem, jeg har tatt av toppen og luftmanifoilden. Hele toppblokken ligger i rommet mitt nå :roll: Jeg har sett litt på den, det er diverse mye sot på ventilene og det har kommet småriper på kanten der toppakningen skal, dette skjedde da jeg skulle ta av toppe. Det jeg lurer på hvordan skal jeg få bort soten? skal jeg bruke sandpapir? og kan jeg pusse bort noen av de småripene med sandpapir? Tenker da på svært fin våtslipp papir. Noe annet jeg burde gjøre mens toppen er av? Hva skal jeg gjøre med all soten på stemplene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Mars 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2006 Ikke gjør noe somhelst anbefaler jeg... la det være. Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aftab187 Skrevet Mars 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2006 Skal jeg bare la soten være da? Jeg trodde man skal fjerne soten jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vipe Skrevet Mars 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2006 Pølsevev. Fjern soten du. Gjerne bruk et ganske fint pussepapir. Pass på at du ikke pusser på selve ventilsetene, og kanten på ventilene. Det er alfa-omega at du fjerner soten du pusser bort, slik at ikke dette legger seg i oljekanaler etc. Du kan også pusse lett over de ripene du snakker om. Skal ganske mye pussing til før du fjerner noe betydelig med gods uansett. Hvilken topp er det snakk om forresten? Gjerne ta bilder og legg ut her.. lettere å komme med anbefalinger da ;) Siter 1999 BMW E46 320d - Konebil 1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator 1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Mars 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2006 La soten være ja, du vil ikke tjene noe på å ta den vekk... ta vekk pakningsrester osv på toppen og blokka, men prøv å ikke så noe rester liggende igjen... Hvorfor har du toppen av ? (Vil bare tilføye at jeg har byttet over 20 par toppakninger bare ifjor, og vet hva som kan skje med motoren når det ligger igjen rester...) Mvh Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrtx Skrevet Mars 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2006 tjener jo ikke noe på det annet enn at det ser bedre ut. små riper har ingen virkning heller men få deg en jernklossa som er 100% flat å puss ren overflaten med fin smergelpapir under både til toppen og blokka rein. spray på litt rustløser (5-56, WD40++) når du pusser så kleber ikke sponet på pussepapiret.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aftab187 Skrevet April 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 Nå legger jeg ved noen av blokken. Det jeg lurer på står stempene i TDC (top dead center) jeg har forstått det slik at det er viktig at 1 stemplet skal være helt på topp før jeg setter på toppakning og setter på toppen, så står stemplene på TDC nå? Også hvordan fjerner jeg alt skit og lort som er der toppakninger skulle ha vært? takker for all hjelp... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aftab187 Skrevet April 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Ja, folkens står stemplene i TDC?:confused: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C0bra Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Du har vel satt veiv og kammene på merkene? Siter 84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september. 91 mod BMW 520i Fk automotive !!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aftab187 Skrevet April 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Altså du snakker om sånne skruer med merker på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mk325i Skrevet April 9, 2006 Rapporter Share Skrevet April 9, 2006 Jeg starta i stad min 325i motor som toppen har vært av på! Før du setter toppen oppå blokka må du sette stempel 1 i topp posisjon og toppen skal ventilene over stempel 1 være lukket. Er også merker på reimhjul som viser dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.