Gå til innhold

Bruksbilen: 83 Golf GTi (DGS 2)

Ranger emnet

Polardego

Anbefalte innlegg

• Svar 347
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

skaffer du deler til skiver bak ? har ikke peiling på hva jeg trenger :(

Du trenger bakstilling fra Golf2 GTi og håndbrekk-vaiere til Scirocco 2 Gti 16v.

Det er bolt-on. Koster fra 800-1500 spenn, men som regel er det lurt å bytte skiver, hjullagre og klosser... Kalipperne bør sjekkes før de monteres.

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger bakstilling fra Golf2 GTi og håndbrekk-vaiere til Scirocco 2 Gti 16v.

Det er bolt-on. Koster fra 800-1500 spenn, men som regel er det lurt å bytte skiver, hjullagre og klosser... Kalipperne bør sjekkes før de monteres.

Med motoren jeg kjøpte fikk jeg med bremsene fra gti'en også, men jeg lurer på om de er i bra stand ? hvordan ser man det ? hvordan bør det se ut inne i sylinder tingen ????

Kan du i tilegg lage liten foto dagbok om hvordan du skifta til skivebrems, ville fjerne mye tvil og spørsmål fra forumet i fremtiden!

mvh ole marius

Buildt, not Bought

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med motoren jeg kjøpte fikk jeg med bremsene fra gti'en også, men jeg lurer på om de er i bra stand ? hvordan ser man det ? hvordan bør det se ut inne i sylinder tingen ????

Kan du i tilegg lage liten foto dagbok om hvordan du skifta til skivebrems, ville fjerne mye tvil og spørsmål fra forumet i fremtiden!

mvh ole marius

Skal se hva jeg får til Ole Marius... :)

Har ikke hatt så mye tid til å gjøre meg ferdig denne uken, men fikser det ferdig i morgen bortsett fra calipperne som jeg henter nye på mandag...

Update:

Ny motor er kjøpt inn, denne blir ikke satt i riktig enda for vi skal putte på noe verre deler for å få den ytelsen vi ønsker 180-200 HK.

Har kjøpte en nyoverhalt KR-motor med balansert veiv, nye råder, rådelagre og stempelringer... Nyoverhalt topp som skal portes, planes etc og få kvassere kammer... Polert innsug (Det store) er også med i pakken...

Må vel også bite i de sure eplene å bestille med en Sinter eller Helix clutch.

I tillegg vurderer vi en flaske morrogass bak setene, om noen har noe slikt liggende til en grei pris, send meg en PM... :hello:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har det vært mye mekking og delehenting... Men endelig kom vi i mål med å få skivebremser bak på DGS2

Må si med engang at Ole C. var skikkelig plagsom idag, stjal kameraet mitt og greier... :offtopic

Her pønsker han og SuperPolo på noe, det er helt sikkert...

Bilde_564.sized.jpg

Djevel-unger az... John Arne i "dyyyyp" konsentrasjon... (nei, han traff ingen fingre)

Bilde_565.sized.jpg

Siden jeg var skrevet opp i testamentet på Wegar sin einser, så vanka det i tillegg til motor også sorte baklamper til meg i arvingeoppgjøret... Her er det byttings... (Michael Jackson spiller Black or White i bakgrunnen, hører dere?)

Bilde_566.sized.jpg

Bilde_567.sized.jpg

Jeg trengte ikke modde mine oblater siden jeg allerede har gul bil og de matcher bilen perfekt... Send meg en PM om dere vil ha bilder eller om jeg skal starte en Poll ang. dette teamet... m'm

Bremser bak ja, ManiaCoupè test-smaker bremsene...

Bilde_568.sized.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trengte ikke modde mine oblater siden jeg allerede har gul bil og de matcher bilen perfekt... Send meg en PM om dere vil ha bilder eller om jeg skal starte en Poll ang. dette teamet... m'm

Jeg foreslår en egen tråd.

Med bilder.

Og pris.

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider