Gå til innhold

Bruksbilen: 83 Golf GTi (DGS 2)

Ranger emnet


Polardego

Anbefalte innlegg

På sist Bauda-treff var det en Vålvo som knerta ruta på DGS2 ved å spinne en masse grus (er vel grusdrifting d) på bilen da jeg var iferd med å passere den...

 

Så da trådde HURTIGRUTA CARGLASS i Ski til og sponsa meg like greit med ny rute...

 

Her er Bjørn igang med å bytte...

 

Bilde_574.sized.jpg

 

Bilde_575.sized.jpg

 

Bilde_576.sized.jpg

 

Et stykk brukt frontrute selges...

 

Bilde_577.sized.jpg

 

TUSEN TAKK ! ! !

 

Bilde_578.sized.jpg

 

DGS2 fikk også en ny skiltplate for å ha på under banekjøring... (det røde er jordbær)

 

Bilde_579.sized.jpg

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 347
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Japp, da var vi tilbake fra gatebil med både oppturer og nedturer... ManiaCuope og nevøen hans, Ole C og jeg dro avgårde for å være med på gatebil og teste DGS2 med mye publikum tilstede...

 

Slik utartet dagen seg...

 

kl.0900: Jeg møter opp på vaerste med Dgs2

kl.0904 Ole C kommer

kl.0915 ManiaCoupe er på plass

kl.0930 Avreise vaerste.

kl.1010 Bensinpåfylling Sarpsborg

kl.1030 Vi ankommer Rudskogen og blir plassert på et jorde sammen med 100+ biler siden de ikke åpner portene før klokka 1100....

Kl.1100 Vi venter...

kl.1130 Vi venter fortsatt...

kl.1200 Jada, vi venter...

kl.1220 Vi rører litt på oss...

Kl.1241 Kjører rett til teknisk der vi får beskjed om å ta kontakt med sekritæriatet først...

Kl.1247 Vi får beskjed at det er fullt på banekjøringen...

kl.1250 Jeg blir forbanna og plutselig er det visst noen ledige plasser alikavel..

kl.1302 Teknisk kontroll, vi slipper igjennom...

kl.1311 ManiaCoupe kommer på at han har glemt førerkortet sitt og derfor ikke får kjøre av sekritæriatet

kl.1313 Jeg stiller med i kø for banekjøring, der jeg møter Hans Petter Nordby som har drivi med å komme seg i køen på banekjøringa siden 0800 om morgenen... Og så forteller han at man må ha førermøte, FØR man får kjøre på banen...

Kl.1315 Jeg overlater DGS2 til seg selv og stikker å leter etter førermøtet...

kl.1330 Førermøtet starter...

kl.1340 Vi står klare i pit...

 

I mellom tiden har vi betalt følgende...

 

Inngang: 3x180,-

Bil på området: 250,-(fikk inn servicebilen uten ekstra kostnad, bra)

Banekjøring: 300,- (hadde ikke veksel så vi fikk rabatt)

 

Etter å ha brukt nesten 5 timer fra jeg ankom vaerste er vi endelig klar for banekjøring, og det funker greit... er ikke så mange biler og vi får kjørt masse...

 

En Audi ser sitt snitt for å sjekke livskvaliteten på småbjørkene som er langs og rundtomkring Rudskogen...

 

Er mange gulflagg, er folk helt forstyrra når de kjører med tilskuere? Jeg bare spør... Og enkelte har misforstått dette med gulflagg, når det er gulflagg skal man IKKE kjøre forbi...

 

Var et par brødgjøker, en med en rød BMW E30 og en grønn Nissan 200 SX som jeg bremsa meg forbi siden vi var raskere enn dem i svingene, alikavel så gasser de forbi oss på langsletta under gulflagg...

 

TULLINGER ! ! !

 

Men det var veldig mye bra kjøring også, og vil med nevne du som kjørte en Volvo 740 som slapp meg greit forbi, også endel cosworther var også flinke å følge med i speilene...

 

Du med fiolette urQuattroen og en sort BMW M3, spesielt den siste som bøy på bra racing uten at vi var til hinder til hverandre... Det var kjempedigg, selv om jeg tror at du ble litt frustrert av den gule golfen som var i bakspeilene dine helt til motoren min rasa...

 

Rasa ja, det har vært rådebank i motoren siden jeg kjøpte den, men nå er det MYE rådebank og motoren er sluttkjørt... Men vi står han av, ny motor står klar...

 

Til GATEBIL:

 

Neste gang dere samler biler på "ventejordet" nedfor Rudskogen, del av de bilene som har forhåndspåmelding og de som ikke har... Del det digre jordet på midten, da hadde det gått smidigere og det hadde blitt mindre frustrasjon blant folket...

 

Ellers så var det litt rotete dette med teknisk, sekretariat og førermøte, kan sikkert gjøres bedre... Men dere er på rett vei, og vi hadde en fin dag på Rudskogen i regi av Gatebil... Vi kommer gjerne igjen, kanskje enda sterkere...

 

Dekkslitasjen er stor på Rudskogen, må kanskje ha nye fordekk nå...

 

Bilde_583.sized.jpg

 

DGS2 tilbake på Vaerste, litt for egen maskin med mest i tau...

 

Bilde_582.sized.jpg

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var vi igang med å bytte motor på DGS2...

 

Denne motoren blir satt i slik at vi har bil å kjøre med på bane resten av sesongen... KR-motoren er ikke klar, da denne skal bearbeides til 180-200 HK.

 

Da er vi igang...

 

Bilde_584.sized.jpg

 

Ekkoj stakk innom og hjalp til... :thumb

 

Bilde_585.sized.jpg

 

Er trangt ihjulbuen for lille meg, her er det drivaksel-boltene som må til pers...

 

Bilde_586.sized.jpg

 

Tåjåta med direkt water injektor...

 

Bilde_587.sized.jpg

 

Ekkoj bytter kjølevann til Gul, fra brun og blå, eller var det rød?

 

Bilde_588.sized.jpg

 

Et lite problem for elefant-jekken... (Skoen til Ekkoj er linselus)

 

Bilde_589.sized.jpg

 

Sånn ja...

 

Bilde_590.sized.jpg

 

Hva var det du sa siden jeg tok dette bildet, Ekkoj?

 

Bilde_591.sized.jpg

 

Simsala-BIM ! ! !

 

Bilde_592.sized.jpg

 

Ny motor vaskes før den settes i, merk den DIGRE høytrykk-spyleren til Golf-raider... (og det lages ALT for korte t-skjorter om dagen, str. snill hest er det ingen som har lengre)

 

Bilde_593.sized.jpg

 

Vi fortsetter i morgen... :hello:

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok av toppene på motorene, siden den toppen som stod i GTien skal over på den andre blokka...

 

Men her var "litt" antydning til brent ventil... :???:

 

Bilde_594.sized.jpg

 

Clutchen som sto på den nye blokka var helt ny, så den lot vi stå. Men det meste andre fra vannpumpehus til starter ble flyttet inkl. gearkassa.

 

Nye foringer i overføringa til gearspaken og nye motorfester gjør også susen...

 

Bilde_595.sized.jpg

 

Litt andre ting ble det også tid til, nye ekstra-instrumenter som kan varsle om nye naturkatastrofer om de skulle inntreffe...

 

Bilde_598.sized.jpg

 

og nytt "wannabe-racing" tanklokk...

 

Bilde_599.sized.jpg

 

Men blokka med gearkasse er iallefall på plass i bilen...

 

Bilde_600.sized.jpg

 

I morgen blir det shopping av slipesett, ny ventil og no annet dill... I tillegg må toppen sjekkes for skjevheter og i verste fall planslipes...

 

Vi skal nok være klare til neste helg i allefall...:hello:

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig å se hvor mye fart det er i dere! Hadde jeg hatt så mye arbeidsvilje... Misunner dere!

 

Jeg så deg forresten på vei til skogen, du kjørte forbi meg et par mil etter Moss eller noe. Tutet og styrte men ingen reaksjon.(Ikke det at jeg kjenner deg da men...)

 

Kjørte forresten en burgunder delta.:)

Biler:

 

-Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig å se hvor mye fart det er i dere! Hadde jeg hatt så mye arbeidsvilje... Misunner dere!

 

Jeg så deg forresten på vei til skogen, du kjørte forbi meg et par mil etter Moss eller noe. Tutet og styrte men ingen reaksjon.(Ikke det at jeg kjenner deg da men...)

 

Kjørte forresten en burgunder delta.:)

 

Ja den så jeg, men hørte ikkno tute? :thumb

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, denne bilen blir bedre og bedre! Så deg da du kjørte hjemover fra rudskogen, møtte deg like etter sarpsborg, trodde du var fryktelig utålmodig med en hvit vito foran deg, men etter å ha lest dette så skjønner jeg vel kanskje hvorfor;-)

Funker det fint det "wannabe-racing"-tanklokket eller? Har bestilt et likt fra autospar, syntes det så litt kult ut..

Kommer snart ned på vaerste en tur, så får du se kassa mi, den er jo så fin nå!

Bråstopp når purken skal stoppe deg, ikke vent på en bussholdeplass eller noe, bare lås hjula!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, denne bilen blir bedre og bedre! Så deg da du kjørte hjemover fra rudskogen, møtte deg like etter sarpsborg, trodde du var fryktelig utålmodig med en hvit vito foran deg, men etter å ha lest dette så skjønner jeg vel kanskje hvorfor;-)

Funker det fint det "wannabe-racing"-tanklokket eller? Har bestilt et likt fra autospar, syntes det så litt kult ut..

Kommer snart ned på vaerste en tur, så får du se kassa mi, den er jo så fin nå!

 

Hehe, kult... Var et tau imellom den Vitoen og meg ser du... Jeg prøvde å komme forbi, men den jævel'n ville ikke slippe meg foran seg... :???:

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal gjøres med KR motoren da?

 

Toppen skal portes,planes, forbedre forbrenningskamre etc... Større ventiler, strammere fjørere, kammer... I tillegg så vurderer jeg trottelbodies og datapsprut... får se hva pengboka sier...

 

Grenrør og 2.5 eksos... Fra før av har bunnen fått s2-råder, balansert veiv, nye stempelringer etc...

 

Så jeg håper å nå dette målet... Skal få bremsa den på Bug Run tenkte jeg... :hello:

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toppen skal portes,planes, forbedre forbrenningskamre etc... Større ventiler, strammere fjørere, kammer... I tillegg så vurderer jeg trottelbodies og datapsprut... får se hva pengboka sier...

 

Grenrør og 2.5 eksos... Fra før av har bunnen fått s2-råder, balansert veiv, nye stempelringer etc...

 

Så jeg håper å nå dette målet... Skal få bremsa den på Bug Run tenkte jeg... :hello:

 

Dette hadde bare vært helt rått i en 1'er.

Får vel "gasserlyd" med trottelbodies?

 

Har en KR motor i 1'eren min som det skal tas ut mere hk av, men vet ikke hva som kommer til å bli gjort enda.

Er et langtidsprosjekt. Men den er godkjent med 16V.

 

Men det er som du sier pengeboka som bestemmer.

 

Bremse den på Bug Run 2007? Er vel en snill bremsebenk det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår