Gå til innhold

Bruksbilen: 83 Golf GTi (DGS 2)

Ranger emnet


Polardego

Anbefalte innlegg

  • Svar 347
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ser du nevner tidligere i tråden at du har montert skivebrems.

Lurer derfor på om du har gjort noen tanker om montering av "lasteventil"? eller om noen form for reduksjon av trykket bakover.

 

mvh

 

MSS

 

Er lasteventil orginalt på Golf 1 GTi og den er skrudd så langt tilbake det går.

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute på tur...

 

Håkon syns jeg burde følge bedre med på veien enn å skravle:

 

Img_0573.jpg

 

Vi var innom Frode Jørgensen og plukket opp en fuel cell.

Meget bra service og pris!

 

Her er det tilpassing...man starter på det laveste punktet såklart

 

IMG_0574.JPG

 

Litt høyere kanskje

 

IMG_0575.JPG

 

Der var høyden...da er det bare å knyte tjoringa

 

IMG_0577.JPG

 

Greit på undersiden

 

IMG_0580.JPG

 

Njaa...litt skeptisk

 

IMG_0583.JPG

VW Audi club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du nevner tidligere i tråden at du har montert skivebrems.

Lurer derfor på om du har gjort noen tanker om montering av "lasteventil"? eller om noen form for reduksjon av trykket bakover.

 

mvh

 

MSS

 

Ett alternativ er også å montere reduksjonsventiler på masterpumpa fra scirocco 16v

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett alternativ er også å montere reduksjonsventiler på masterpumpa fra scirocco 16v

 

Denne bilen er en GTI i utgangspunktet, så den har lasteventil bak i utgangspunktet. Er bare å justere den, så fjæra er så slakk som mulig (selv om jeg mener å erindre at dette ikke var tilstrekkelig på denne bilen/eieren ikke hadde gjort dette første gangen bilen ble kjørt med skiver).

 

Strupeventilene Nitewlkr nevner er også et alternativ (for de som ikke har tilgang på en GTI-lasteventil).

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne bilen er en GTI i utgangspunktet, så den har lasteventil bak i utgangspunktet. Er bare å justere den, så fjæra er så slakk som mulig (selv om jeg mener å erindre at dette ikke var tilstrekkelig på denne bilen/eieren ikke hadde gjort dette første gangen bilen ble kjørt med skiver).

 

Strupeventilene Nitewlkr nevner er også et alternativ (for de som ikke har tilgang på en GTI-lasteventil).

 

"Eieren av denne bilen"? Hvordan planet landet du på nå? :ahahahhaha:

 

Fjæra ble slakket helt tilbake før vi testen den på bane, men vi har mer vekt foran og mindre bak en deg. Derfor låser det opp ved harde nedbremsinger... ;)

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ManiaCoupe rappa malen og dro for å lage plåtbitene... :)

 

Jepp, jeg og Andreas begynte kosejobben ikveld.

Hadde ikke stor nok plate i svart så da ble det rustfritt istedet.

 

Litt måling så var det bare å kutte ivei.

 

IMG_0017.JPG

 

Har desverre ikke knekke med løse segmenter så da ble det denging istedet.

 

IMG_0018.JPG

 

Litt dritt å ta av plasten men må jo sveise

 

IMG_0019.JPG

 

Ferdig punkta og må skjære litt i bunn.

 

IMG_0020.JPG

 

Måtte skru av nipla får få cella på plass.....Andreas fister litt

 

IMG_0022.JPG

 

Looking najs

 

IMG_0023.JPG

 

Tok ett lite TIG kurs med Andreas....flinke gutten!

 

IMG_0026.JPG

 

Etter å ha lagt 4-5cm med larver så gøv han løs på kassa

 

IMG_0028.JPG

 

IMG_0030.JPG

 

Blir vel ferdig imorra håper jeg

VW Audi club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trekløveret fikk jobbet litt ikveld også.

 

H-con har en ny og revolusjonerende måte å polere kant på:

 

IMG_0605.JPG

 

Andreas skjærte ferdig boksene til fremoverstreverne.

Brukte vel en time på den første plata da han insisterte på å bruke plasmaen.

 

IMG_0606.JPG

 

Litt flere pene rustfrie plater til boksen som fuelcella skal sitte i.

 

IMG_0607.JPG

VW Audi club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett alternativ er også å montere reduksjonsventiler på masterpumpa fra scirocco 16v

 

Skal prøve å montere lasteventilen fra en gti. VAG skulle ha ca 2500 kr for stupeventilene, høggern skulle ha 600 ikr foe en komplett GTI bakstilling. Men takk for tipset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår