Gå til innhold

Bruksbilen: 83 Golf GTi (DGS 2)

Ranger emnet


Polardego

Anbefalte innlegg

  • Svar 347
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå begynner vi å bli klare til Våler, selv om vi har endel å montere igjen... Håper på å få inn buret før treffet, men akkurat nå ser det litt dårlig ut...

 

Det som er gjort nå er følgende...

 

- alt er fjernet innvendig...

- montert Enem kvasskam

- H/R anti-rollbar kit

- Oettinger stabstag oppe og OMP nede.

- Fedral Gateslicks ligger klare... (takk til Stian på Dekk-companiet)

- Omp stoler, ratt med snap-off, pedalsett, gearkule og 4-punktbelter. (Også takk Dekk-companiet ok Kollevold Rally Import.)

- Batterier blir flyttet bak med strømbryter innvendig og utvendig.

- Castrol RS olje og oktanbooster (Takk til Mekonomen)

- Femmerspjeld og regulator.

- KW Gewinde (låner av Nina til vi får henta Weitech-settet i Tyskland, du er en knupp...)

- Protane polyforinger, får se hvor mange vi får tid til å montere.. (Rudi fiksa... :) )

- Panserlås...

- emblem-tuning... :D (takk til Auto-Art v/Lillian)

 

Puh... Bilen funker meget bra nå og vi gleder oss til å teste den på bane... : smil :

 

Bilde_235.sized.jpg

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe den fangern passa skikkelig til resten av stilen på 1ern din gitt ;)

Detta blir bra saker, skikkelig påkosta denna rakkern der.

 

hvis du vil lese om en annen kuul gul 1er så sjekk her .

http://golf666.mine.nu/ den gutten har gjort skikkelig mye arbeid

 

noen andre svensker som fiksa seg en liten bane 1er her gutta fra 16-2.com

http://www.16-2.com/varabilar/mk1.html tøft tøft (uten om 3er fangern)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har DSG2 gjort unna sin debut som banebil, og det var skikkelig morsomt. Noen småproblemer med en gang, men så funka det glimrende resten av helga...

 

Mista bremsene etter 3 runden selv om det var byttet veske, problemet var at vi ikke fikk opp høyre nippelen på bremsepumpa slik at vi fikk lufta før vi dro.

 

Så vi regna med at det ville holde...

 

Så da ble det litt mekking på ManiaCoupe siden først nippelen knakk, så bremserøret og i tillegg måtte vi ned med bakstillinga for å komme til skjøten til bremserøret for å få bytta det...

 

SuperPolo dro til Hamar og ordnet med deler, så klokka 1530 var vi på banen igjen.

 

0%20036.jpg

0%20060.jpg

 

Så ble det kjøring, MASSE kjøring... :D

 

0%20335.jpg

banekjoring.jpg

0%20293.jpg

 

Litt racing med Böser Onkäl og en Caddy VR6 på slep...

 

attachment.php?attachmentid=42031&stc=1&d=1149453761

 

Så var det slutt på bremsene gitt, heldigvis holdt det akkurat og Bôhser Onkäl tryllet opp et par ressursklosser slik at vi fikk kommet oss tilbake uten å skade skivene...

 

Kommer flere kjørebilder etterhvert. Var et kanontreff... :D

 

bremser.jpg

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_3212.sized.jpg

 

Vi gjorde oss noen erfaringer med helgas kjøring på Våler, både som sjåfører og hva som er viktig å ha med seg når man skal kjøre på bane...

 

Teknisk:

 

Bremseklosser er bestandig lurt å ha ekstra med seg, spesielt når man merker at det plutselig er stål mot stål som skrubber foran.

 

Vi velger for det og holde oss til de samme type klossene vi brukte, nemlig Mintex som slites fortere enn feks Ferodo og Green stuff, men som biter med en gang.

 

Disse er også billige i innkjøp, vi betaler ca. 250,- settet.

 

Dekk:

 

Slicksa til FEDERAL brukte litt lenger tid en Toyo på å bli varme, men satt som et skudd når de var blitt det. Relativt lite slitasje var det også, så disse kommer til å vare noen treff til med aktiv kjøring.

 

IMG_2668.sized.jpg

 

Castrol-oljen virket også fint, vi kjører på RS-olje og dette gjorde at motoren jobbet lettere og fikk god respons.

 

Vi prøvde også å bruke NOS oktan-booster, og kjørte vel på 104 oktan hele helga. Dette gav også en god innvirkning på responsen og ikke minst på tenningsbank.

 

Img_1155R_vi.sized.jpg

 

Det som må gjøres nå før Bug Run og Mantorp Park er i første rekke å få inn buret, dette for at vi skal føle oss helt trygge når vi går for max attack.

 

Vidre må vi bytte foringene spesielt i bakstillinga da disse var såpass dårlige at rumpa ville lettere ut enn det var morsomt til tider. Det blir også satt i nye foringer i bærebruene foran. Røde polyforinger fra Prothane er det vi skal bruke nå.

 

KW'ene funket bra og var veldig komfortable å kjøre med på vanlig vei også, men jeg tror at et KW med justerbart trykk også ville ha vært på sin plass for å hente enda et sekund pr. runde.

 

Så nå gleder vi oss til neste banekjøring, og håper at bilen holder like bra som på Våler. Vi er bitt av basillen, det er helt sikkert...

 

Bilde_004.sized.jpg

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikveld har vi tatt en økt med å fjerne unødvendig vekt fra bilen... Og første som røk ut var asfaltmattene som en tidligere eier har lesset bilen med... :assman

 

IMG_5189.JPG

 

Ole C. stakk også innom og insisterte på å få skrape, siden han liker det så godt...

 

IMG_5197.JPG

 

Vi måker ut asfalt...

 

IMG_5199.JPG

 

Men vi fikk da ut det aller meste til slutt...

 

IMG_5200.JPG

 

Brukte asfaltmatter til salgs, må pusles før montering... :cool:

 

IMG_5203.JPG

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår