Gå til innhold

Demontering av dørpanel/trekk

Ranger emnet

Norway87

Anbefalte innlegg

Har problemer med fremre høyre dør på min Audi 100 92mod

Får ikke opna døra fra innvendig, det er ikke no barnesikring framme! men det er sikkert en vaier eller noet som har håppa av!

Men hvordan får jeg av dør panelet?

Gjerne detaljert beskrivelse av hele prosessen!

På forhånd takk=) ha en fortsatt go dag;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har problemer med fremre høyre dør på min Audi 100 92mod

Får ikke opna døra fra innvendig, det er ikke no barnesikring framme! men det er sikkert en vaier eller noet som har håppa av!

Men hvordan får jeg av dør panelet?

Gjerne detaljert beskrivelse av hele prosessen!

På forhånd takk=) ha en fortsatt go dag;)

Vil tro det er wiren som er hoppet av eller strømpen over wiren er løs. Er du heldig er den hoppet av ved håndtaket, da trenger du ikke ta av dørpanelet.

Vipp av dekselet/pluggen over festeskruene til dørhåndtaket og skru ut skruene. Du kan da ta av dekselet foran døråpneren, samt vippe ut selve åpnerhendelen. Bak på denne skal det være festet en wire, sjekk om denne sitter på og at strømpen er festet.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ut som om det er ved det utvendige det har hoppet av! drar i det innvendie så er det noe som skjer hele veien inni der

Kan da høres ut som at strømpa har løsnet på festet nede ved selve låsen. I såfall må du av med dørtrekket. Skru da av dørhåndtaket og de to små skruene i selve trekket, en oppe framme og en oppe bak. Klips av knapper for el. vindusheis om montert, og løft trekket rett opp.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider