ViceGuy Skrevet Mars 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2006 Det der er helt klart sprekker i fiberen. er vertfall ikke lakkerern sin feil.Dårligt forarbeid, ettersom du kom med delene klar til lakk til han. Når jeg selv får deler som er ferdig pusset til lakk, sier jeg klart i fra om til kunden siden du selv har pusset tar jeg ikke på meg noe ansvar for forarbeidet er helt 100% Veit ikke jeg, holder fortsatt en knapp på kjemisk reaksjon. Men fangerne blir levert inn til de som lakkerte bilen i morra, får da høre en fagmanns dom (han har vært i faget i over 40 år)... skal legge ut hans kommentarer... Siter 2004 Ford Mondeo 1.8 Trend 1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009) 1986 Yamaha XJ-600 http://www.my-ride.com Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wizzy Skrevet Mars 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2006 det som slår meg når jeg leser første post her er at det er om å gjøre å legge skylda på han som utførte jobben,,, selve objektet er det aldri noe feil på, dette er ett stort problem hos billakkerere som tar på seg halvferdige jobber... folk kommer med "ferdigslipte" biler og forventer showfinish, yeah right. jeg har iallefall måttet skuffet mange etter at jeg har latt hånda gå over bilene de har kommet med.. så ett hint til de som "henger ut" og "håner" de som faktisk gjør en god jobb, tenk deg om før du gjør det... Siter Billakkerer og oppretter. For mange doninger til å ramse de opp her.. :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ViceGuy Skrevet Mars 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2006 det som slår meg når jeg leser første post her er at det er om å gjøre å legge skylda på han som utførte jobben,,, selve objektet er det aldri noe feil på Jeg legger ikke skylda på noen jeg, men i ettertid kan jeg faktisk det. Grunnarbeidet på objektet skal jeg stå for, ingen tvil om det.... er det en bulk eller pusseripe som syns så er det min feil. However han sa til meg at han kan lakkere metallic, men har nå fått høre av folk som jobber sammen med han at det ikke er tilfelle... og for ordens skyld, han er heller ikke proff-lakkerer men gjør dette på fritiden på sin arbeidsplass. Når dette er sagt så har jeg fått svar fra min lakkerer, som lakkerte min bil og som vil fikse dette, på hva som har skjedd. Dette er hvordan han forklarte meg det "Når han har brukt industri klarlakk over en billakk så kan følgende ha skjedd:" Gasser fra underskiktet (basefarven) har reaget med klarlakken, eller vise-versa Industri Klarlakk er ikke elastisk sånn som billakk er, siden dette har skjedd i en bøy på glassfiberen som det er spenninger i kan dette ha forårsaket at klarlakken sprekker Løsningen er jaffal at jeg matter ned klarlakken på fangerne og leverer det til han så gjør han jobben med lakkering på en forskriftsmessig måte, med riktig matrialer (noe jeg skulle gjort med en gang). Jeg biter i det sure eple og betaler ekstra utgiftene for dette for å få et godt resultat, fikk en veldig god pris da :) Siter 2004 Ford Mondeo 1.8 Trend 1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009) 1986 Yamaha XJ-600 http://www.my-ride.com Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wizzy Skrevet Mars 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2006 det var noe annet... :) man skal alltid la basen gasse fra seg før man legger på klarlakk.. hvorfor brukte han "industriklarlakk"? Siter Billakkerer og oppretter. For mange doninger til å ramse de opp her.. :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ViceGuy Skrevet Mars 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2006 det var noe annet... :) man skal alltid la basen gasse fra seg før man legger på klarlakk.. hvorfor brukte han "industriklarlakk"? Fordi han ikke hadde bilklarlakk... men når jeg sjekket med han hva jeg skulle handle inn av lakk sa han at han hadde bilklarlakk+herder og tynner, jeg trengte bare å kjøpe base og tynner. Har fått noen gode nyheter i dag da, fikk svinegrei pris på ny lakk hos lakkerer jeg har nevnt tidligere. Jeg må bare matte ned fangerene (400 - 500 vannpapir er vel greit?) UTENOM der disse sprekkene er, de tar han seg av.Skulle også gå greit å få det på bilen før 1 April. Siter 2004 Ford Mondeo 1.8 Trend 1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009) 1986 Yamaha XJ-600 http://www.my-ride.com Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
culsmog Skrevet Mars 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 Jeg har i dag fått lakkert mitt stylingsett av en jeg trodde viste hva han drev med. Etter en samtale med en lakkerer om hvordan lakken ser ut nå fant han ut at lakken har krakelert. Det er ikke over hele, men på sidene på fangerene (der de peker mot hjulhusene). Se nærbilde jeg tok av frontfangeren Mine spørsmål nå er: 1. Skal jeg godta jobben, prisen er avtalt til 1000 kr (jeg holdt lakken) 2. Hva kan jeg gjøre med dette,og hva vil det ca koste meg 3. Ved utbedring, er det mulig å skyggelakkere der dette har skjedd? hva material er stylingen laget i? er det plast så tror eg det mangler mykningsmiddel.. men vist det er glassfiber skal ikke det være nødvendig.. og det du må gjøre er nok desverre å ta jobben på nytt.. slipe ut striper og lakkere på nytt.. evt flikke akkurat det området du sliper ned.. Siter Mine biler: Chevrolet Camarao z28 1985 (strøken orginal) Chrysler Neon 1995 (amcarneon) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ViceGuy Skrevet Mars 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 hva material er stylingen laget i? er det plast så tror eg det mangler mykningsmiddel.. men vist det er glassfiber skal ikke det være nødvendig.. og det du må gjøre er nok desverre å ta jobben på nytt.. slipe ut striper og lakkere på nytt.. evt flikke akkurat det området du sliper ned.. Hehe du leste bare første posten du, her er siste status http://www.bilforumet.net/showpost.php?p=1176021&postcount=20 Får det tilbake neste uke.... gleder meg allerede Siter 2004 Ford Mondeo 1.8 Trend 1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009) 1986 Yamaha XJ-600 http://www.my-ride.com Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
culsmog Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 Hehe du leste bare første posten du, her er siste statushttp://www.bilforumet.net/showpost.php?p=1176021&postcount=20 Får det tilbake neste uke.... gleder meg allerede ok flott.. ikke alltid like våken.. Siter Mine biler: Chevrolet Camarao z28 1985 (strøken orginal) Chrysler Neon 1995 (amcarneon) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg