Gå til innhold

Motorlampe

Ranger emnet

super98

Anbefalte innlegg

Hei!

Motorlampen min har plutselig begynt å lyse, skjønner ikke hvorfor.

Her er hva jeg har gjort med bilen før lampen begynte å lyse:

Bytta toppdekselpakning da plugghullene var fulle med olje, var da av med den kontakten som sitter nedi toppdekselet for å få av dekselet. samt en kontakt til.

Renska opp oljerestene og blåst med trykkluft for å få ut igjen oljen. Blåst med trykkluft i pluggledningene også da de var fulle med olje.

Hadde også av en kontakt som sitter helt foran på venstre side av motoren sett forfra.

Fikk kjørt kanskje 10 minutter før den går over i nødprogram. Kjente på batteriet og der var minuspolen forholdsvis varm, da tenkte jeg at det var noe feil med ladingen, men når jeg gikk for å hente måleutstyret så gikk den over i nødprogram igjen.

Vet ikke om dette har noe med saken å gjøre, men skriver så utfyllende som mulig i håp om at det er noen som har hatt samme problemet en gang før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problem solved! Stakk oppi verkstedet til pappa å kikka litt rundt kontakter etc, fant fort ut at jeg har strekt opp kabelen til veivakselsensoren på litt feil plass, det så bra ut der jeg hadde lagt den, men så har den vridd seg inn på eksosmanifolden, har blitt en liten kortslutning. Men nå sviver den igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 months later...

hva er typiske feilsymptomer når denne veivsensoren kødder?

bilen min går nå helt fint en liten stund.. så kjenner jeg det rykker i hele bilen. så kommer motorlampa på å den sperrer rundt 4000... når den så har blitt varm å jeg skrur av tenninga i fart mens den triller på gir å skrur på igjen er den stort sett fin igjen en god stund. så kommer motorlampa på igjen å sperra er på 4000... å om jeg stopper den mens motorlampa er tent er den nesten UMULIG å starte igjen, må vente en god stund før den igjen starter på første å hele greia opp igjen...

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider