Gå til innhold

Boosti`s Golf II

Ranger emnet


Boosti

Anbefalte innlegg

  • Svar 143
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Men fikk du noe lyd med filteret ditt ?? Jeg har samme motor, og kjører samme type filter. Men lyden er jo ikke noe å skrive hjem om da ..

 

Fikk lyd ja, det ble en helt annen lyd fra motor og exsos ved gass pådarg.

Men det er bare et billig filter jeg har....

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke lyden blir no pen på motorer med monopoint og annet luftfilter. Blir bare sånn baaaap, ikke bååååp som du får på biler med ordentlig innsprøytning. Latterlig forklaring igrunn. Men dere tar kanskje poenget mitt:)

 

Kan nok stemme det...den blir litt sånn baaaap baaaap...moped..hehe

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å spore helt av da.

Men kan lyden variere fra filter til filter ? Jeg kan ikke si jeg fikk noen lyd med dette filteret jeg har nå. Hører du lyden selv når du ruser motoren ?

 

Det variere nok litt ja, noen filtere er jo mer åpene en andre. Mitt er veldig åpent, og tåler derfor nesten ikke og få fuktighet. Bare no rask egentelig. For motoren sin del så tror jeg innsats filter i den orginale boksen er det beste. Man bare sliter ut motoren med dårlig filter, drar masse dritt og møkk inn i motoren. Skjønner faen ikke hvorfor jeg kjører med det egentelig :confused:

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble alt bare værre, for det første så jeg at det hadde lekki masse olje fra motoren. Og når jeg kom hjem mitt på dagen i dag for og taue den til verkstedet, fant jeg ikke nøkkelen. Nå har jeg leita etter nøkkelen i 5 timer uten og finne dem. Trodde jeg hadde glømmt den under paseret og låkkt igjen, så jeg dirka opp bilen, men under pansert lå det ingen ting. Og detta er den eneste nøkkelen jeg har. Så nå står jeg her, og vet da faen hva jeg skal gjøra sad.gif

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis den lekker olje så kan det være at du har brukt feil skruer på pakningen, de jeg fikk med fra hamax da jeg byttet i fjor, var for lange, husker ikke detaljert, men enden på visa er at pakningen ikke ble tett, og det lakk olje ned på manifolden med det resultat at det ble varmt og rykte som f***. Kan feilen ligge der? Lykke til med nøkkelfinning!

1985 VW Golf II cl 1,6

1961 VW T-1 1200 deluxe 1,6

1986 VW Golf II cl 1,6 (hugget)

1972 VW T-2 Transporter Sika 2,0 (solgt)

1996 Citroën ZX 1,4i (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis den lekker olje så kan det være at du har brukt feil skruer på pakningen, de jeg fikk med fra hamax da jeg byttet i fjor, var for lange, husker ikke detaljert, men enden på visa er at pakningen ikke ble tett, og det lakk olje ned på manifolden med det resultat at det ble varmt og rykte som f***. Kan feilen ligge der? Lykke til med nøkkelfinning!

 

Var ikke med noen skruer til toppdeksel pakningen, det sitter jo skruer i toppen med muttere på. Men feilen er nok den at pakningen ikke holder tett, og at det lakk ned på manifolden. Dissa kork pakningene er bare dritten, angrer for at jeg ikke kosta på 120 kroner til, og kjøpt en i gummi. Men får reprasjonen på forsikringa pga brann. Så da tar gammle skaarud værste av seg jobben, jeg må bare finne igjen nøkkla først.doh

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kork er vel bare dritt ja..når du skrur på så ikke skru for hardt da..da kan man vel ødelegge pakningen, og skru den fast i diagonal rekkefølge

 

Jepp....alt er gjort som det skal gjøres....skudde ikke for hardt fast. Man skal heller etter stramme litt når kork pakningen har blitt mjukere. Var også veldig nøye på og skru diagonalt. Men gummi er helt klart the way to go....

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg innom vag for og høre om nøkkel koden kunne stå noe sted på bilen. Men ha sa han skulle skjekke i registre dems, vist han fikk vite reg nummeret. Og etter 5 min kom fyren tilbake med koden. Jeg var heldig, for det var veldig få biler som de hadde nøkkel koden registrert på. Så i morra får jeg to ny slipte nøkkler.

 

Defa kontrollen satt jo også sammen med nøkkelen jeg mista. Den hadde vist gått ut, men hadde di flaks kunne de få tak i en. da ville prisen bli på mellom 1100 til 1500kr for den lille kontrollen blink.gif Tenkte som så, at da driter jeg i det og kobbler bort alarmen og sental låsen.

 

Jeg tenkte at jeg kunne stikke innom høggern på veien hjem, selv og jeg hadde lite tro på di hadde defa kontroller der. Men der tok jeg feil, for de hadde en hel eske med sånne kontroller. Så jeg fikk kjøpt to stk kontroller i bra stand for en 100 lapp...hehe

 

så i morra blir det nye nøkkler og en tur til verkstedet..

 

Et lite tips til dere som er glad i bilen deres....kjør altid med barnnslukkingsapperat i bilen, man vet aldri når det kan ta fyr. Det er i vertfall noe jeg alltid kommer til og ha i bilen min. wink.gif

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår