Gå til innhold

Ka tror dere jeg kan få for 240en min

Ranger emnet


Volvo_Roger

Anbefalte innlegg

Bilen er en 92 mod 240 classic med Fx ,gått 260000km bilen har el vindu og speil og abs. Turteller og masse ekstrainstrumenter(orginale).Har montert 25mm ipd stabstag framme og bake og senkesette med 4nye dempere av typen sachs advantage .Bilen er understells behandlet 3 ganger seinest for 2 måneder siden og bilen fremstår som rustfri .Motror går fint og bruker ikke olje.Bilen har vært på eu kontroll og fikk mangellapp på senkesett som ikke sto i vognkortet men bilen blir eu godkjent før salg ,fikk også en feil på slitt bærekule men denne er byttet.Er også hvite blinke rundt om

Clutch er byttet for to dager siden

 

DSC00046.jpg

 

DSC00047.jpg

 

DSC00049.jpg

 

DSC00050.jpg

 

DSC00041.jpg

 

DSC00044.jpg

 

DSC00043.jpg

 

 

Rogersbilder239.jpg Er ikke senket på dette bildet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Relativt "ny" bil, bra utstyrt, god stand, ikke plagsomt høy km-stand.

 

I utgangspunktet ville jeg foreslå minst 30, kanskje 40, omtrent det samme som de andre.

 

Men det er et spørsmål om evt kjøper vet å verdsette de endringene som er foretatt, selv om det ikke dreier seg om "graverende" ting.

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fattern hadde prikk lik med abs, el speil, el vindu, el takluke som han kjøpte for 32000.. så plukka jeg av fondmetal og classic felga, roma rattet, armlena på midtkonsollen og trelistene på dæsjen og solgte den igjen for 31000.. den hadde vært litt kræsja forran, å dårli retta opp.. tipper du får rundt 38000 for din..

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kompis som kjøpte en 91 modell, men med litt mindre utstyr enn du har. Helt original, rustfri gått 156.000km, en eldre eier siden den var ny. Eneste feilen var sprekt frontrute. Denne ga han 19000kr for.

Tror dette var et godt kjøp, men personlig må jeg si at 40k for en 240 med 260.000 på tellern virker helt sinnsykt. Men er vel mulig de ligger så høyt i pris..

Volvo 940 Turbo -95.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kompis som kjøpte en 91 modell, men med litt mindre utstyr enn du har. Helt original, rustfri gått 156.000km, en eldre eier siden den var ny. Eneste feilen var sprekt frontrute. Denne ga han 19000kr for.

Tror dette var et godt kjøp, men personlig må jeg si at 40k for en 240 med 260.000 på tellern virker helt sinnsykt. Men er vel mulig de ligger så høyt i pris..

 

for å si det sånn, alltid umulig å si hva du kan få igjen for en 240... kommer helt ann på hva kjøperen er ute etter... en kompis av meg, ga 43 lapper for en 93 mod 240 for noen måneder siden... den har det meste av utstyr som en 240 kan ha, pluss 100% strøkent r-sport trekk, 17" felger + + + km.stand på denne var litt over 200 000km...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kompis som kjøpte en 91 modell, men med litt mindre utstyr enn du har. Helt original, rustfri gått 156.000km, en eldre eier siden den var ny. Eneste feilen var sprekt frontrute. Denne ga han 19000kr for.

Tror dette var et godt kjøp, men personlig må jeg si at 40k for en 240 med 260.000 på tellern virker helt sinnsykt. Men er vel mulig de ligger så høyt i pris..

 

Den 91-modellen høres ut som et svært godt kjøp med så lav km-stand, forutsatt at det ikke er noe alvorlig galt ellers.

 

Det er mulig at 260000 kan trekke litt i negativ retning for den Classicen, men det blir jo også et spørsmål om hvordan bilen er brukt. Ser den stort sett strøken og "uslitt" ut, er det et godt tegn - ikke minst da det fortsatt er realistisk å finne "nyere" 240er som ikke har videre påfallende slitasje.

 

Jeg er vel selv blant dem som har betalt relativt mye for en 240 i "nyere tid". Jeg var spesielt ute etter en "relativt ny" 240 og ga for et år siden 44 + reg for en 93-modell SE stasjonsvogn. Da hadde den gått 195000. Den må dessuten være blant de sist solgte, da den faktisk er registrert langt ut i 1994 - altså "offisielt" en 94-modell! Med unntak av noen små ting å sette fingeren på, fremstår bilen som ganske strøken - den virker ikke særlig slitt etter hva jeg kan se - godt sammenskrudd. Dyrt? Etter ett års bruk og EU-kontroll nylig, er jeg fortsatt godt fornøyd. Eneste utgifter før jeg nå måtte få strammet håndbrekkvaieren og skifte bremseklosser bak, har vært et oljeskift og bensin. Det må selvfølgelig ordnes andre ting etter hvert, men jeg vurderer det slik at denne med pen bruk og godt vedlikehold kan fortsette å være en "standsmessig" bil i svært mange år fremover. Jeg har da gått ut fra at de sist produserte eksemplarene kan forventes å være kanskje enda litt bedre enn de eldre modellene. I sum kan vi vel si at jeg vurderer denne som et godt alternativ til 1) en nyere, mer moderne og komplisert bil og 2) en eldre 240 - "restaureringsobjekt".

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår