Gå til innhold

Stopper ved 42 grader:S

Ranger emnet

kenut

Anbefalte innlegg

Nå har 440 turboen min stått under snøen en stund. Tok den fram for noen dager siden.

Bilen starter lett. Men når bilen kommer til 42 grader så stopper den. Begynner først å fjuske, så stopper den.. Og starter ikke igjen. Hvis jeg lar bilen bli kald så starter den igjen. Men stopper ved 42 grader igjen. Vil tro det er kondens eller noe.

Noen som har opplevd det samme/har noen ideer?

På forhånd takk for svar..

Mvh: Knut Olsen

03 Passat TDI 4motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjusker første litt. så stopper den.. Når jeg rører gassen så går turtallet ned.. Men hvis jeg klarer å lure den over 2000 rpm så går den nesten reint:p

Det jeg synes er det rareste er at den stopper på akkurat 42 grader..

Tror egentli helst at det er kondens i bensinen. For første hadde jeg full tank, så ble det kjørt en halv tank å bilen ble satt på plass igjen. er etter dette den har tullet.

03 Passat TDI 4motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kondensfjerner på tanken i dag.. Bilen fungerte først fint.. Men når den kom til noen og 80 grader stoppet den.. Jeg tok av pluggledningene og så at det var fuktig rundt pluggr 1. Det var også fuktig inni plugghetten..

Tok ut pluggen å så at det lå skit rundt hullet slik at den ikke var helt tett.. Gjorde rent men ville fortsatt ikke starte igjen..

Når den startet rett før så gikk den bare på 3 syllindrer under 2000 rpm.

Noen som har en idè? Hvis jeg ikke fikk noen andre tips tenkte jeg å bytte plugger/pluggkabler..

03 Passat TDI 4motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vel litt av det samme problemet med min etter motorvask. Var fuktighet rundt plugghetene, men hjalp ikke å blåse tørt. Måtte taue den igang, og så la jeg en takstein på speeden så den holdt seg på rundt 3000 rpm og lot den stå i 15 min å svive sånn, da funket den greit. Ville ikke gå under 2 - 2500 rpm da. Var tydeligvis fuktighet en plass, men aner ikke hvor.

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider