Gå til innhold

stille ventilene på ohc

kosbært

Anbefalte innlegg

er det noen som kunne tenke seg og hjelpe til med dette?

i akershus-oslo området?

bor på øvre romerike :P

hehe

kan få en slant og en kebab for det :P hehehe eller bare fler slanter :)

hvis det er noen som vil gjøre det for en grei sum så er det bare og si ifra :)

send en pm eller noe da :P

Robert

24 år

nes i akershus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema har spesialverktøy for å komme til de vriene ventilene. men den jeg hadde knakk på første ventilen, så laga meg en egen.

Du trenger 10-11 ledd(med en skiftenøkkel ti å dra den med), 15 fast, 19 fast og gjerne en 19 fast som du kan bøye.

Anbefaler å starte bilen med toppdekslet av etter justering for å høre hvor det tikker, så justere litt til.

Juster på kald motor, og gjerne 0,05 mindre klaring enn specs(jeg bruker å stille mye trangere, da jeg hater ventiltikk), jeg pleier å stille med motoren i gang,men pass på at det ikke blir for trangt, da henger noen på, og bilen blir gjerne tungstarta som varm.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TAKK!!

det var et sånnt svar jeg var på leting etter :P

kjøpte et par bladmål i dag.. og masse annet tull jeg ikke trengte da..:P hehe

biltema vøtt ;)

skal se om jeg får mekka no` snart . .

uff. eu-kontroll snart og :( noe sted dem ikke er så strenge på senkefjører ell?? hehe

Robert

24 år

nes i akershus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Har hørt om kar som driver i råholt, Bøn litt mer nøyaktig.. Som ikke tar dette så tungt..

Men er jo ikke mye stress å få dette godkjent da.. Like greit å ha det i vognkortet, hvis du skulle bli stoppet i teknisk.. For da kan du liksom dra det "in your face" på stygge politi faen ;D

-I'm so terrific I have my own toll-free number: 1-800-UNBELIEVABLE-

*1998 Ford Scoprio 2.3 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg definerer med å justere med motor i gang er å fyre opp bilem med topp dekslet av, høre hvor den tikker, og stille til det er nærmest null tikk, seff med motoren stoppet mens du justerer, blir litt gris, men verdt det når du hører motoren gå uten tikking i det hele tatt, fikk spm om hva som var galt med min jeg når det ikke var ventiltikking i en sierra...

Og har aldri røyka noe så det så :P

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...