Gå til innhold

Lite spørsmål(Mac Audio Olympic Gold)

Ranger emnet


Hassa

Anbefalte innlegg

Noen som har testet de?Sitter med 2 stk foran meg her nå, men finner ikke noe info om de..De ser ganske råe ut for en vanlig gutt som meg, vil tippe at hver veier rundt 5kg..følger med dele filtere og.Grunnen til at jeg ikke har fått testet de enda er fordi jeg må over grensa å kjøpe ledninger til de, og det får jeg ikke gjor før til tirsdag/onsdag.Har ikke kjøpt de enda, siden jeg skulle teste de først. Fint med litt info. Blir skuffe hvis det er møkka høytalere, har hørt at de spiller kun 92db?!da må mac audio være ganske dårlige til å lage høytalere iforhold til sine konkurenter når vekta er på 5kg pr.stk, og en ganske stor magnet.

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

 

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han nevner da at det høyttalere.. Hvilke av disse er det snakk om?

 

Mac_Audio_Olympic_2_16sm.jpg

 

MacAudio_olympicgold.jpg

 

Vekt betyr ikke så voldsomt mye. Noen bruker faktisk tunge magnetmaterialer med vilje, fordi det er billigere og det ser tøffere ut. Derfor kan man ikke sammenlikne magnetstørrelser uten å vite materialet.

 

KUN 92 db? En følsomhet på 92 db er faktisk høyt, dersom den er korrekt. Mange oppgir svært optimistiske tall på dette, og sannheten ligger nok en god del lavere. For et passivt system som dette er nok 86-87 db mer realistisk.

 

Prøv å få hørt på den med en god forsterker. Liker du lyden og synes prisen er grei, er det ikke så mye verre enn det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags ledninger må du over grensa for å kjøpe da?

 

Mvh Tony

må ha 24mm lednings sett til forsterkeren + at jeg må ha audio in kabel(splitter) til spilleren, så da drar jeg over grensa istede, får 70% på tv boden så da drar jeg heller dit, enn å hente 5mm ledning fra biltema.

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

 

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han nevner da at det høyttalere.. Hvilke av disse er det snakk om?

 

Mac_Audio_Olympic_2_16sm.jpg

 

MacAudio_olympicgold.jpg

 

Vekt betyr ikke så voldsomt mye. Noen bruker faktisk tunge magnetmaterialer med vilje, fordi det er billigere og det ser tøffere ut. Derfor kan man ikke sammenlikne magnetstørrelser uten å vite materialet.

 

KUN 92 db? En følsomhet på 92 db er faktisk høyt, dersom den er korrekt. Mange oppgir svært optimistiske tall på dette, og sannheten ligger nok en god del lavere. For et passivt system som dette er nok 86-87 db mer realistisk.

 

Prøv å få hørt på den med en god forsterker. Liker du lyden og synes prisen er grei, er det ikke så mye verre enn det ;)

snakk om de nederste der ja..prisen som er litt stiv på de. Har nesten nye Alpine 360w hattehylle høytalere som det står skal spille 92db..men disse her ser mye kraftigere ut, og det er brukt dyrere materiale ser det ut som(Titan osv) Men hvordan lyd kvaliteten er, er vel egentlig det jeg lurer på, og om de spiller noe bra?!

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

 

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du vil få langt mer igjen for pengene ved å legge tilsvarende sum i et frontsystem. Men det er nå meg.

 

Hvordan de spiller kan jeg dessverre ikke svare deg på, ettersom jeg aldri har hørt dem selv :(

det er mer enn bra nok fra før av(Focal, skal spille 93db, har ikke hele navnet i hode nå) er bak jeg må ha nå i tilfelle!

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

 

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da så :)

 

- Skal 6x9-tommerne drives med egen forsterker? Spiller? To av kanalene på en firekanaler?

- Skal du bygge egen kasse til dem?

- Har du plass til andre dimensjoner, f.eks. et 8-tommers sett?

6*9" skal drives av en Alpine Mrp-f240, to av kanalene til hatt hylle og 2 til front settet.

Bygge egen kasse til hatt hylle høytalerene?er det noe å hente ut av det da?

får ikke plass til noe mere i bagasje rommet nå, basserene tar all plassen!

Jeg har ikke plass til det nå nei(hvis du tenkte på hullene i hatthylla), men det tar jo ikke lang tid og kappe litt!

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

 

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kasse er absolutt å anbefale ja. Da vil du skjerme 6x9-tommerne mot lufttrykket fra basselementene, samt at du vil få bedre lyd fra 6x9-tommerne. Men mye knot er det nok. Har du plass (eller kan lage plass) kan du jo alltids putte inn samme høyttalerne bak som foran, men jeg ville fremdeles bygget kasse til dem.

 

Hva vil du oppnå med høyttalerne bak forresten? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

drar jeg over grensa istede, får 70% på tv boden så da drar jeg heller dit, enn å hente 5mm ledning fra biltema.

Ikke for å ødelegge tråden din men når du får 70% rabatt på ei sjappe på svinesund så sier vel det mer om dems veil priser enn rabatten mener nå jeg:)

 

Ta en telefon til BugBoy så kan de helt sikkert hjelpe deg med det du måtte trenge av kabler, sparer deg for kjøreturen også:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å ødelegge tråden din men når du får 70% rabatt på ei sjappe på svinesund så sier vel det mer om dems veil priser enn rabatten mener nå jeg:)

 

Ta en telefon til BugBoy så kan de helt sikkert hjelpe deg med det du måtte trenge av kabler, sparer deg for kjøreturen også:D

snakker om?jeg kjenner 4 som jobber der + at de sponser oss.Er fast kunde opp på det igjen så derfor får jeg ca 70%.

Bugboys ligger ikke langt ifra meg, men skulle jo ha 4 ganger den prisen jeg får på tv boden, også hadde han ikke splitter sist jeg spurte.

 

edit: tar meg 20min og dra til sverige, og den sverige turen ble planlagt før jeg fikk tak i de(kjøpe snus, cola osv.)

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

 

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kasse er absolutt å anbefale ja. Da vil du skjerme 6x9-tommerne mot lufttrykket fra basselementene, samt at du vil få bedre lyd fra 6x9-tommerne. Men mye knot er det nok. Har du plass (eller kan lage plass) kan du jo alltids putte inn samme høyttalerne bak som foran, men jeg ville fremdeles bygget kasse til dem.

 

Hva vil du oppnå med høyttalerne bak forresten? :)

Hva jeg vil oppnå med de?Bedre lyd?! :s

Ikke best med plass i bilen min nå, ihvertfall ikke i bagasje rommet så da blir det litt vanskelig..skal selge bilen straks, men det blir ikke bedre med plass i neste bilen for å si det sånn, så da bygger jeg nok kasse til basserne istede for kasse til høytalerene :) Men takk for tipset!

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

 

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår