Gå til innhold

Taue bil uten skilt på motorvei

Ranger emnet

Spanjis

Anbefalte innlegg

Ringte politiet for å være på den sikre siden, de satt meg over til div folk før noen kunne svare meg :) han sa det ikke var lov. Virket veldig streng på det :/ men men... hvis det ikke koster all verden for prøveskilt så kjører jeg den en siste tur :D

Passat 1.8 Highline 98-modell

Sierra 2.0L / BAC 86-modell - Spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har sitti en bil som har blitt tauet fra lillestrøm til arendal, på natten, og jeg hadde ikke lys på bilen.. hehe.. og det regnet som faen også, også hadde jeg ikke strøm på bilen.. så viduspussere var det dårlig med..:D

Satan, trodde jeg hadde taua langt :) fra gardermoen til asker i regnvær uten visker. Hadde lys da, har taua masse uten skilt på bilen som taues, har ikke blitt stoppa, pleier å bruke varselblink på begge bilene, syns det er best, da prøver kanskje ikke folk i presse seg mellom bilene som taues hvertfall, så blir folk litt mere obs.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har sitti en bil som har blitt tauet fra lillestrøm til arendal, på natten, og jeg hadde ikke lys på bilen.. hehe.. og det regnet som faen også, også hadde jeg ikke strøm på bilen.. så viduspussere var det dårlig med..:D

Hehe noe alla den gangen jeg vraka Corolla'n. Vakke strøm på.. rutene ble så gjørmete og veiene svingete.. måtte bare følge med baklyktene på slepebilen :P

Litt skummelt det der.. og kkkkaaaaaaaalllldddttt.. i t illeg at jeg måtte styre etter midtstripa ved å se ut av sidevinduet.

En annen gang vraka jeg en BMW 316 som ikke hadde ruter, setet satt løst og fullt av glassskår på gulvet :P

Atpåtil kjørte slepebilen i nesten 100.. stakkars fyren som satt og styrte :p

Sånn foregår tauing på landeveien :P

Galant 2002 comfort sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en bil jeg trenger å få flytta litt rundt og ringte Statens Vegvesen nå - de sa at jeg kjøpe prøveskilt. Har jo blitt NOE dyrt synes jeg, så fristende å drite i det og taue uten skilt......:fingers:

-86 Fiesta Xr2 (solgt - stadig på veien 'like-nord-for- Oslo'

-89 309 Gti 1.9i 8V (Min igjen)

Daglig biler:

-95 Opel Astra 1.6 16V St.v.

-96 Opel Vectra 1.8 16V Automat med sportunderstell/diskret senking

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist gang vi gjorde det der kjørte "tauebilen" (Toyota Carina 1.6 :cab ) med bilen uten skilter, en gammel Opel Kadett på slep. Bak kadetten igjen kjørte jeg i en kamerat sin bil, Volvo 460. Alle bilene hadde på varselblink.

Mer forsvarlig kan det vel i grunnen ikke gjøres.

Visste ikke det egentlig ikke er lov:wonder Noen som har peiling hva boten i så fall kommer på?

EDIT: Aner ikke hvorfor jeg skrev hvilke biltyper vi kjørte.

Det kostet oss 1500kr når vi ble tatt for det for ca ett år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er visst ikke lov det.

Men er uansett nesten ingen purk som bryr seg, såsant det skjer forsvarlig.

Tror nok du blir stoppa ganske fort. Det kan jo ikke kales forsvarlig å taue en bil på motorveien. Det er jo ikke engang lov til å stoppe, så langt du ikke har motor problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok du blir stoppa ganske fort. Det kan jo ikke kales forsvarlig å taue en bil på motorveien. Det er jo ikke engang lov til å stoppe, så langt du ikke har motor problemer.

Man har jo lov å kjøre i 60 i 90 sone eller noe, tror det er en minimumsgrense på det. Og det å taue i 60-80 på motorvei syns ikke jeg oppleves som så veldig uforsvarlig, nesten verre å taue gjennom en by når folk prøver å presse seg i mellom :)

å taue i venstrefelt på autobahn er kanskje litt verre.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider