Gå til innhold

Oljeproblem

Ranger emnet


KaiFred

Anbefalte innlegg

hjelp!

(motor: 1.8 90hk forgasser)

 

oljelampa blinker og slutter ikke...

For et par dager siden sluttet ikke oljelampa å blinke etter man

startet bilen.

Senere startet jeg opp og lampa slukket som den skulle, så etter

cirka 30 sek på rundt 2000 rpm (choke) så begynner den å blinke

igjen, men slukker når jeg ruser motoren. Men den begynner

straks man holder javnt turtall, gjerne over 2000rpm.

Så begynte den %!#¤!"# motoren å tikke for sikkerhets skyld...

 

Det man har prøvd å gjøre til nu er:

 

- byttet oljetrykksbryter (både på siden og ved oljefilter)

- gått over ledningene til bryterene

- byttet olje og oljefilter (til orginalt filter)

- demontert bunnpanne og oljepumpe

- rengjort pumpen og silen

 

når man nå startet opp motoren så slutter fortsatt ikke lampa å

blinke og motoren tikker og tikker... :mad:

 

what to do? noen forslag?

Life without knowledge is death in disguise...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan også være tette oljekanaler et sted mellom pumpen og oljetrykksbryteren.

 

Det du IKKE bør gjøre nå, er å starte bilen unødig!

Du burde strengt tatt ikke startet opp igjen før du viste at alt var i orden. Tikkingen kommer fra løfterne, og om du har nyere enn 1986 er de hydrauliske og MÅ ha olje for å fungere.

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde et lignende problem, oljelampa blinket og det kom en irriterende lyd men når jeg ga litt mer gass så stoppet lampa å blinke.

Jeg byttet til en 2.0l 16v oljepumpe jeg hadde og vips så var det problemet løst.

Oljepumpa var vel litt sliten etter 200 000 km med høyt turtall ;)

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mk2-16v

Jeg hadde et lignende problem, oljelampa blinket og det kom en irriterende lyd men når jeg ga litt mer gass så stoppet lampa å blinke.

Jeg byttet til en 2.0l 16v oljepumpe jeg hadde og vips så var det problemet løst.

Oljepumpa var vel litt sliten etter 200 000 km med høyt turtall ;)

 

Bare 200 000km ?! pinglete ;)

 

Man fant ut i dag at det var regulatoren i pumpa som hadde låst

seg fast i åpen posisjon, cirka 2mm åpning... da blir det dårlig

med trykk!

satte i en annen pumpe og vips så slukket lampa og

tikkingen forsvant :)

Life without knowledge is death in disguise...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår