Gå til innhold

Godkjening av motor bytt i Volvo 740

Ranger emnet

Vector

Anbefalte innlegg

Radial: okey, innbilte meg at det var foran det måtte byttes dempere bare jeg. men der tok jeg feil gitt :)

no prob Volvobroder;) Fikk litt oppklaring i sakene nå hvertfal :)

FB kommer jo som sagt fra 940, og 940 har 22mm (ytterligere 1mm) krengings-stag orginalmontert. Så man må nok uansett påregne bytte av dette på denne 740'en for å følge "Volvo's godkjenning" hvertfal :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

effektøkningen er så liten at biltilsynet ikke kommer til å bry seg. Det de kicker på er større effektøkninger , og 10 hk bryr de seg ikke så mye om. Var det en kollega av meg fikk til svar fra BT da han skulle bytte fra FB til FK. Samme effekt ,bare turbo istedet. Så han slapp å vise. Men bare gi forsikringsselskapet beskjed så skal det ikke være noe prob...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

effektøkningen er så liten at biltilsynet ikke kommer til å bry seg. Det de kicker på er større effektøkninger , og 10 hk bryr de seg ikke så mye om. Var det en kollega av meg fikk til svar fra BT da han skulle bytte fra FB til FK. Samme effekt ,bare turbo istedet. Så han slapp å vise. Men bare gi forsikringsselskapet beskjed så skal det ikke være noe prob...

Kommer tydeligvis helt ann på hvem en treffer da ja,en bekjent var å viste bilen og da ble det skrevet byttet motor til b230e,ikke så stor forskjell i forhold til b21a akkurat det heller men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

no prob Volvobroder;) Fikk litt oppklaring i sakene nå hvertfal :)

FB kommer jo som sagt fra 940, og 940 har 22mm (ytterligere 1mm) krengings-stag orginalmontert. Så man må nok uansett påregne bytte av dette på denne 740'en for å følge "Volvo's godkjenning" hvertfal :)

På 960 sitter det 24mm krengningstag som standard. Godt alternativ til IPD stag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...