Gå til innhold

Fast fryst bil og is på vinduer osv, hva faen gjør jeg?

Ranger emnet

Zetec

Anbefalte innlegg

Kjerra mi har fryst fast, hehe..

Skulle gjerne ha fått løsnet det, regner med jeg kan få dratt den løs, men hva kan jeg gjøre med all isen på bilen?

Det er 10 til 15cm med is på bilens vinduer, tak og panser.

Funker det med mye varmt vann?

Gjelder mondeoen detta da, som jeg muligens har solgt, om det ikke skjer noe mer med budene på delene til den.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med havarert motor så blir nok det vanskelig å få til ja,

da blir det nok å skrape så mye jeg kan, se om jeg kan få løsna noe, evt sette en vifteovn inni bilen for å få vekk det på rutene og taket hvertfall...

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen min hadde fryst fast i bakken i vinter da den hadde stått der i 3 mnd.(mista lappen). nytta ikke å taue den. måtte bruke en god del varmt vann på dekka for å løsne den.

Member of BMW Car Club Norway

-98 E36 316i Touring http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=108392

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=49048

Det viktigste er ikke å vinne,men å spinne og husk. Bruk vett, ligg bredt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du får løsna bilen kan du jo kanskje få satt den i en oppvarmet garasje?

Dersom du er NAF-medlem eller lignende er det jo gratis å bruke Viking/Falken... De kan jo komme med en slepebil (hvor framhjula på bilen din henger på slepebilen, og bakhjula triller). Da kan du jo sikkert få trillet den inn i oppvarmet garasje UTEN at du trenger å komme deg inni bilen (med mindre brekket står på)!

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider