Maxboost Skrevet Mars 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2006 er nok mye helvete med å få det til å fungere uten å bli oppdaget.. men sjangsen for å bli tatt er så liten at i løpet av ett par¨år har du alikavel tjent inn det du har kjørt for hvis du blir tatt..... så tut og kjør.... pappa har kjørt rundt på grønn diesel i 20 år... aldri blitt sjekka... og nei vi bor ikke på landet.. han er fisker, derav tilgangen til grønn diesel... hadde jeg vært deg hadde jeg bare kjørt Siter Drift it like u HATE it ! [sign:error] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet Mars 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2006 Folk kaller meg ikke grådig uten grunn. Jeg er kjent for å være ekstremt grådig, og i tillegg til å være grådig så vil jeg kjøre på avgiftsfri diesel for å spare enda mere penger. Staten suger allerede nok penger ut av meg. Bilen min bruker 0,4liter diesel på mila på langkjøring. Har aldri målt den over 0,6, selv ikke på masse tomgangskjøring, den bruker så lite at bilen bli kald når den står på tomgang. Kan vel hende jeg liker å bryte loven bare for å bryte den også, ikke vet jeg. Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jas Skrevet Mars 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2006 blir du noen gang stoppa med avgiftsfri diesel på tanken så får du en bot på mellom 20 000 og 30 000,- har jeg hørt... SIER IKKE ATT DET ER FAKTA... Noen sier også att du i tillegg får bot for det de mener du har brukt før du ble stoppa... vet fortsatt ikke om det stemmer... Siter 95' Opel Omega 2.5 V6 89' Toyota Celica 1.6GT "konebilen" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mars 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2006 ... pappa har kjørt rundt på grønn diesel i 20 år... DAGENS! rød/grønn diesel har ikke eksistert mer enn ca 12 år. Før dette var det avlesning av antall kjørte kilometer (med tripteller montert i navet til høyre bakhjul), og man betalte avgift avhengig av antall kjørte kilometer og ikke antall brukte liter drivstoff... Hvis faren din har kjørt på det i 20 år, da lurer jeg på hvor han fikk dieselen fra... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet Mars 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2006 blir du noen gang stoppa med avgiftsfri diesel på tanken så får du en bot på mellom 20 000 og 30 000,- har jeg hørt... SIER IKKE ATT DET ER FAKTA... Noen sier også att du i tillegg får bot for det de mener du har brukt før du ble stoppa... vet fortsatt ikke om det stemmer... Private får forelegg på 10-30000kr. Firma og folk som kjører i næring(selgere feks)får blø mye mer, en nabo av oss skrøt fælt av hvor smart han var som kjørte på rød-diesel og hvor mye han tjente på det og hvor dumme vi var som kjørte på ufarget-hørte ikke mye etter han ble tatt og måtte ut med en del månedslønninger:-) Men at noen som har en bil som bruker 0,4 gidder å bruke tid på å spekulere på dette skjønner jeg ikke..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Mars 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2006 Må vel gå ann å ha to dieselpumper + to tanker. en med avgiftsfri og en med vanlig. den med vanlig har man mye trykk på, og hvis man i tillegg bånnruser litt, og dropper diselfilteret etter pumpe (og heller setter det før) på den avgiftsbelagte, samt har ei kran ganske så nærme motoren, så bør man jo få tømt over systemet ganske kjapt ved litt bånnrusing , samt å være smart og skru over tidlig, så fort man har mistanker. eller bare kjøre på avgiftsfri utenom byen. eller no? Sparer jo mye på det i løpet av et år hvis man pendler. Er jo klart at det kommer til å stå ei hælvettes skodde bak bilen når man kjører på avgifts-disel :P men det er jo bare morro syns jeg. Kan jo evt ha egen trykkregulator i kupeen nede (under) dash'en. Begynner å bli komplisert, men morro er det, synes jeg :D Er det virkelig krav om at man kun har lov til å kjøre på vanlig bensin og diesel når man kjører på veien? Hvor står det? Veit om mange som har kjørt på parafinblanding, og noen som hadde bryter som skrudde over til lampeolje når man kom opp i fart :D masse genialt opp gjennom åra :) Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mars 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2006 jo, man kan vel i teorien ha to fødepumper, men de greier du ikke å regulere disel-innsprøytninga med. det er dieselpumpa som regulerer dieselmengden, og den kan man ikke montere to av uten å bygge om halve motoren... register, topper++ Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xibriz Skrevet Mars 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2006 Man kan vel bare dra på en bensinstasjon, fylle "feil" på avgiftsfri, si ifra til betjeningen slik at man får betalt mellomlegget. Så når man blir stoppet viser man bare til kvitteringen der du klarte å fylle feil, og påstå at det er derfor det kan se ut som du kjører på avgiftsfri :p Får man ikke mye dårligere ytelse av motoren ved å blande inn parafin? Siter [-] 1991 BMW 320i E36 [x] 1985 Toyota Starlet [x] 1988 Ford Escort [-] 1977 Toyota Celica ST2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mars 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2006 Man kan vel bare dra på en bensinstasjon, fylle "feil" på avgiftsfri, si ifra til betjeningen slik at man får betalt mellomlegget. Så når man blir stoppet viser man bare til kvitteringen der du klarte å fylle feil, og påstå at det er derfor det kan se ut som du kjører på avgiftsfri :p hjelper ikke...en kompis har prøvd den... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blugh Skrevet Mars 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2006 50% Parafin50% Diesel funker fint det. F-34 :D Noen som vet om det påvirker motoren på noe vis å kjøre med slikt? Slitasje ller noe? Militærets biler er jo ikke akkurat holdbare, kjører jeg en Scania som har rullet over 50 000 siden den var ny på tidlig nittitallet her er det en skjelden opplevelse. Dog det finnes nok en million andre grunner relatert til bruken som gjør at disse bilene ikke varer allverden. All parafin er ikke farget. Tas parafinen og på slike eksoskontroller, eller går de kun etter sporstoffene i avgiftsfri diesel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mars 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2006 samme sporstoff desverre... problemet med F-34 (jetfuel?) og parafin (evt i blanding med diesel) er mangelfull smøring av fødepumpe og pumpe slik at disse slites fortere. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Mars 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2006 jo, man kan vel i teorien ha to fødepumper, men de greier du ikke å regulere disel-innsprøytninga med. det er dieselpumpa som regulerer dieselmengden, og den kan man ikke montere to av uten å bygge om halve motoren... register, topper++ Ja, du har rett i det.. blanda litt diesel og bensin her jeg :P hehe hmm *tenke videre* Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
candi-kid Skrevet Mars 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2006 jeg har det! sett et t-stykke på eksosanlegget ditt, med en slags sluse, som gjør at eksosen flyr ut der du måtte ønske. Litt viktig at ikke begge utløpene fra t-stykket under noen omstendigheter kan forbli åpne begge to. den ene delen av t-stykket lar du gå videre ut der ditt vanlige eksosrør alltid har gått, og la det fortsatt ende med et finfint enderør. den andre delen av t-stykket setter du en lyddemper på, eller hva som helst for å få lyden til å bli så normal/lik som "endepotta" di ser ut til å ha. MEN denne ender du så tidlig og usynlig som mulig. det du gjør så er å fikse en slik anordning som dere smarte gutta oppi her har foreslått, med separat avgiftsfri diesel-tank, pumpe osv. kjør en mil eller to og la lovlig diesel strømme ut av det enderøret som synes. (det er her skumle menn kommer til å ta sine målinger regner jeg med) IKKE bytt til avgiftsfri diesel før du har skifta til skjult utløp på eksosanlegget ditt, hehe. når du har gjort så, kan du bytte til avgiftsfri diesel, og det ligger fersk eksos klar til testing igjen i det enderøret som kommer til å bli sjekka for utslipp. kanskje litt lite troverdig å stille med iskaldt eksosrør, hehe. men å holde det varmt på en måte virker for meg som en ikke veldig mye større sak enn den vi har med å gjøre nå. og ellers, hvor vil denne tullete idèen min slå feil? Siter saab 9000 2.3T saab 900 aero BMW e28 518, vinterbil 09/10 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Mars 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2006 :D hahahahahaahahahahaha :roll: :roll: :roll: Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet Mars 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2006 jeg har det! sett et t-stykke på eksosanlegget ditt, med en slags sluse, som gjør at eksosen flyr ut der du måtte ønske. Litt viktig at ikke begge utløpene fra t-stykket under noen omstendigheter kan forbli åpne begge to. den ene delen av t-stykket lar du gå videre ut der ditt vanlige eksosrør alltid har gått, og la det fortsatt ende med et finfint enderør. den andre delen av t-stykket setter du en lyddemper på, eller hva som helst for å få lyden til å bli så normal/lik som "endepotta" di ser ut til å ha. MEN denne ender du så tidlig og usynlig som mulig. det du gjør så er å fikse en slik anordning som dere smarte gutta oppi her har foreslått, med separat avgiftsfri diesel-tank, pumpe osv. kjør en mil eller to og la lovlig diesel strømme ut av det enderøret som synes. (det er her skumle menn kommer til å ta sine målinger regner jeg med) IKKE bytt til avgiftsfri diesel før du har skifta til skjult utløp på eksosanlegget ditt, hehe. når du har gjort så, kan du bytte til avgiftsfri diesel, og det ligger fersk eksos klar til testing igjen i det enderøret som kommer til å bli sjekka for utslipp. kanskje litt lite troverdig å stille med iskaldt eksosrør, hehe. men å holde det varmt på en måte virker for meg som en ikke veldig mye større sak enn den vi har med å gjøre nå. og ellers, hvor vil denne tullete idèen min slå feil? Det er jo helt genialt da. Ikke kan de ta meg på syretest,fordi jeg har låst tanklokket og "mistet" nøkkelen. De kan ikke ta meg på sporingsstoffene i eksosen heller, fordi det ikke kommer noe ut av eksosrøret. De kommer til å tro at det er noe galt med måleaparatet dems, og la meg kjøre videre. Noe så genialt. De finner det helt sikkert litt meistenkelig da, men der og da kan de ikke ta meg på noe og hvis jeg blir bedt om å komme på visning hos BT, skifter jeg eksosanlegg og fyller vanlig diesel og viser bilen. Case closed. *ønsketenkning*spamspam Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.