Gå til innhold

Endelig...242:D

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

242GT i orginal stand er GULL vert.. vis du har alle delene bør du rigge den orginal..er faktisk morro å kjøre rundt i en orginal go gammal volvo oxo!!

bare å ta på seg hatten å cruse i 40 på 70 veg..

hadde en 244GL 74mod før som var bra.. hadde noen gamle klistremerker i bakrute me noe fra 1980 å noe annet drit.. å hatten i hatthylla klar, i tilfelle jeg ville lage litt kø :)

70`144,99`MB 220Cdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

voc motorene får de ikke mer enn 166 hk i men :P har hørt om noen få som har bremsa 167 da.. men er vel sikkert snill benk ;)

Ikke? :tannløs

Jeg er da sikker på at Jonas Kruse kjørte en 240 med tett oppunder 230Hk i begynelsen... Sjekk litt gamle Volvo kataloger, og noen gamle SAM kataloger, så finner du det sikkert...

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. du veit det bare er lov å bruke orginale volvo deler som satt på volvoer eller? og ikke lov å røre noen av delen??

så skjønner ikke hvorfor ikke alle bruker den oppskriften hans da...

(ps. jeg snakker 240.. voc)

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. du veit det bare er lov å bruke orginale volvo deler som satt på volvoer eller? og ikke lov å røre noen av delen??

så skjønner ikke hvorfor ikke alle bruker den oppskriften hans da...

(ps. jeg snakker 240.. voc)

Fordi Jonas Kruse jobbet for S.A.M. og hadde tilgang til alle de delene som noen sinne hadde sittet i en 240 kanskje? De plukket jo selvsagt det beste av det beste, og gjorde de små endringene som var lov.

Og når man gjør alt dette, og tøyer det så langt det går, ja...

Les litt i Volvo katalogen fra begynelsen av 90' tallet, så ser du det nok der.

Man kan faktisk trekke ut ganske mye fra en motor, bare man gjør de riktige tingene.

På en sugemotor, så kan du jo feks pusse innsugnings kanaler. Du får ikke endret så mye i diameter ogslikt iht. reglementet, men du kan pusse og polere. Gjør man det så det er så glatt som mulig, da fløder det bedre, og man får bedre ytelse.....

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husk at motoren har 130hk orginalt da.

100hk med litt polering, topp bytte og kam.. høres bare litt merkelig ut spørr du meg

men som sagt. rart ikke alle bruker oppskriften hans. for alle voc bilene jeg har sett på har bremsepapierer på 160-167hk.. aldri sett noen over det.

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husk at motoren har 130hk orginalt da.

100hk med litt polering, topp bytte og kam.. høres bare litt merkelig ut spørr du meg

men som sagt. rart ikke alle bruker oppskriften hans. for alle voc bilene jeg har sett på har bremsepapierer på 160-167hk.. aldri sett noen over det.

Hørtes veldig mye ut med 230hk i en VOC ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lukter skryt..men foreslår at oppskriften legges ut, så får vi se..

Vi får prøve å få tak i J. Kruse selv, eller noen av de gamle kara på SAM og høre da? Noen som har noen kontakter i rally-miljøet her da?

JEG kjenner ikke karen, har såvidt snakket med han en gang i '94 el noe, på Elmia.

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider