Gå til innhold

Bakaksling! utveksling?!

Ranger emnet


tor_eriko

Anbefalte innlegg

Skal du ha litt lav utveksling, så se etter biler med 230K og 4trinns kasse.

Varebiler kan lett ha høy utveksling 3,73 og oppover.

Uansett, helst en bakaksling fra 86+

 

Vel har en b200k motor som har gått 174k, og funker godt.. spytter ifra sæ!! Veit ikke utvekslinga på bakakslinga, men la oss si f.eks utvekslinga er "3.65 . 1", bør jeg ta laver eller høyere da?

Har vurder turbo motor etterhvert, så va er lurest da, for å tenkte litt framtid?!

-86mod Volvo 740 b230e

-97mod Volvo S40 1.8 16v -=SOLGT=-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel har en b200k motor som har gått 174k, og funker godt.. spytter ifra sæ!! Veit ikke utvekslinga på bakakslinga, men la oss si f.eks utvekslinga er "3.65 . 1", bør jeg ta laver eller høyere da?

Har vurder turbo motor etterhvert, så va er lurest da, for å tenkte litt framtid?!

 

Ville nok satset på en std. 3.73 på den, er den utvekslingen som er mest vanlig å finne på litt nyere.

Skal du ha turbo, og ikke bruker bilen med mye last nå, så ville jeg gått et hakk lavere.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

245'n min har m46, den hadde 3.5 - det var umulig å kjøre med! OD var uaktuellt før 115-120km/t. Nå sitter det 3.73.

 

245 gl stv jeg slakta hadde 3.5, 244 glt'n min har 3.73

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi er enige om at lavere utveksling gir latere bil? :bok

 

B21ET'n min likte ikke bakkestart med ca 3.5:1, 3.73:1 er passe til dagligkjøring, men hadde dette vært bare lekebil hadde jeg nok valgt noe i området 3.88:1 - 4.10:1

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt uenig i de som mener at en lekebil med turbo skal ha rundt 4:1, da har de en motor som er feil bygd!

Gamle min som var på 335hk/?nm hadde ingen problemer med å løsne hjula i 3.gir med 3.15 utveksling, og det giret holdt i hasigheter langt over 150.

Største problemet jeg hadde var clutchen som ikke greide det så lett.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår