tor_eriko Skrevet Mars 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2006 Skal på vrakern imorgen å finne en bakaksling! Lurer på å plukke fra stv.. varebil utgave vis jeg finner. Hvilke ting bør jeg se etter? Angående utveksling og slikt. Gi meg tips og anbefalninger.:cab Siter -86mod Volvo 740 b230e -97mod Volvo S40 1.8 16v -=SOLGT=- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mars 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2006 Skal du ha litt lav utveksling, så se etter biler med 230K og 4trinns kasse. Varebiler kan lett ha høy utveksling 3,73 og oppover. Uansett, helst en bakaksling fra 86+ Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lofsbergRacing Skrevet Mars 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2006 ble andbefalt 3,75 til turbo motor Siter Volvo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mars 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2006 Det sier da veldig lite! Original/trimmet, m46, m45 eller m47? En trimmet sugemotor med m47 ville jeg anbefalt 4.10 på. En 230FT med m45 kunne trengt 3.15. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Mars 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2006 Har 4,88:1 på min :D 3000 rpm på 5. gir i 90km/t Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mars 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2006 Hehe, finner ikke den så lett på skroten da;) Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tor_eriko Skrevet Mars 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2006 Skal du ha litt lav utveksling, så se etter biler med 230K og 4trinns kasse.Varebiler kan lett ha høy utveksling 3,73 og oppover. Uansett, helst en bakaksling fra 86+ Vel har en b200k motor som har gått 174k, og funker godt.. spytter ifra sæ!! Veit ikke utvekslinga på bakakslinga, men la oss si f.eks utvekslinga er "3.65 . 1", bør jeg ta laver eller høyere da? Har vurder turbo motor etterhvert, så va er lurest da, for å tenkte litt framtid?! Siter -86mod Volvo 740 b230e -97mod Volvo S40 1.8 16v -=SOLGT=- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lofsbergRacing Skrevet Mars 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2006 Det sier da veldig lite!Original/trimmet, m46, m45 eller m47? En trimmet sugemotor med m47 ville jeg anbefalt 4.10 på. En 230FT med m45 kunne trengt 3.15. det var med m45 kasse ;) Siter Volvo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mars 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2006 Vel har en b200k motor som har gått 174k, og funker godt.. spytter ifra sæ!! Veit ikke utvekslinga på bakakslinga, men la oss si f.eks utvekslinga er "3.65 . 1", bør jeg ta laver eller høyere da?Har vurder turbo motor etterhvert, så va er lurest da, for å tenkte litt framtid?! Ville nok satset på en std. 3.73 på den, er den utvekslingen som er mest vanlig å finne på litt nyere. Skal du ha turbo, og ikke bruker bilen med mye last nå, så ville jeg gått et hakk lavere. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mars 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2006 245'n min har m46, den hadde 3.5 - det var umulig å kjøre med! OD var uaktuellt før 115-120km/t. Nå sitter det 3.73. 245 gl stv jeg slakta hadde 3.5, 244 glt'n min har 3.73 Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Mars 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2006 Jeg ville nok satset på 3,73:1 med turbomotor. Jeg er jo fra før av typen som liker litt turtall :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mars 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2006 Gamle turboen min var det 3.15 på, motoren dro ut de første gira raskere enn jeg greide å gire om. Ihvertfall på første og andre. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mars 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2006 vi er enige om at lavere utveksling gir latere bil? :bok B21ET'n min likte ikke bakkestart med ca 3.5:1, 3.73:1 er passe til dagligkjøring, men hadde dette vært bare lekebil hadde jeg nok valgt noe i området 3.88:1 - 4.10:1 Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Mars 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2006 På en turbobil ville jeg hatt 3,54:1 eller 3,31:1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mars 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2006 Er litt uenig i de som mener at en lekebil med turbo skal ha rundt 4:1, da har de en motor som er feil bygd! Gamle min som var på 335hk/?nm hadde ingen problemer med å løsne hjula i 3.gir med 3.15 utveksling, og det giret holdt i hasigheter langt over 150. Største problemet jeg hadde var clutchen som ikke greide det så lett. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.