Gå til innhold

Lage en "How to" tråd om TrueTrack i 240 bakaksling?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Er det noen som kan koke sammen en "How to" tråd om hvordan man tilpasser og monterer Detroit TrueTrack i 240 bakakslingen?

 

Bør inneholde:

-hvor bestiller man?

-hva "yankee" bil skal man bestille til?

-hvor mye koster slikt?

-hva bakakling med de forskjellige utvekslingene er best og bruke?

-med og uten speedometer i bak i klokka (da man MÅ ha det der om man skal ha Getrag kasse etc.)

-hvordan blir speedometer riktig med TrueTrack kontra orginal?

-hvor mye skal maskineres?

-skal man bruke orginal shims?

-hvor mye sperrer den?

-er det lamell diff eller LSD?

 

Det er litt av det jeg kunne tenke meg og vite. Sleng gjerne med bilder. Men det hadde vert best om tråden du/dere lager hadde blitt klistret på toppen med de andre "guidene"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Man får kjøpt triggerskive og føler til å sette på flensen mellom pinion og mellomaksel. Dette er en enklere ombygging enn å tilpasse bakaksel...

 

Javel??

Men hvis man skal bruke 3.54 utv,hvor mange tagger skal denne triggerskiva di ha da?

Indeksringen på diffen har 12 punkter,og da må det deles med antall omdreininger mellomakselen tar på en hjulomdreining da??

 

12 delt på 3.54 er 3,4...men det er kanskje ikke så nøye?

 

Ta heller jobben og drei diffen så en indeksring passer,da slipper en å bekymre seg for om meteret viser riktig..

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har aldri sett det bli gjort mot originalt speedometer, men mot autometer-instrument, der skulle man klippe av et visst antall tenner i forhold til rulleomkrets og utveksling, dette sto i en tabell i bruksanvisningen

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fett om noen hadde giddi å lagd en godt beskrivet how to tråd om dette.. lurer på dette med shims som jeg aldri får no onkli svar på.. siden for å finne ut om man må shimse, må man da på med original shims og lagerne og så sette i alt og så se om det må shimses? men det må jo lagerne av igjen og det er vel ikke lett uten å ødelegge dem?... og funker det greit og bare sveise på tonehjulet eller blir speedometeret feil da? også har jeg kjøpt meg dana 30 front, mens man egentlig skal ha rear utgaven.. dabutcher sier at det har noe med preload å gjøre, men hva har egentlig dette å si? håper noen kan gi no fornuftig svar på dette..

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår