Gå til innhold

Lage en "How to" tråd om TrueTrack i 240 bakaksling?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hvor mye maskinering er det for å få på den speedometergiveren egentlig?

Bare å dreie ned et lite parti eller noe?

Her er vel alt dere trenger (som jeg har sagt før):

* Man må dreie om man skal ha på tonehjul.

Jeg husker ikke hvor mange mm det var.

 

Kjøp til Dana 30 REAR! 912A411

Dana 30 front passer også, men den har ikke samme forspenning! (ERGO. mindre egnet for RWD!).

 

Ellers er det enklest å hive den i en med 3.73 eller høyere utveksling!

Selv om det er mulig å bytte pinjon og kronhjul, etc.. men, ja :P

Jeg byttet like gjerne hele akslingen med en 1031, da den ikke akkuratt er svakere enn 1030.

 

Jeg har kjøpt to stykker fra ReiderRacing og begge gangene har det gått smertefritt.

 

For 120$ frakten, får man den innen ca. 5 virkedager.

Ellers, koster vel selve enheten ca. 357$.

 

357 + 120 * 6.6 = 3148.20 * 1.25 = 3935.25 kr

Valuta kan svinge litt, så om du regner med 4000kr, skal du være greit gradert.

 

Forøvrig, må du RINGE til usa, så det koster også litt.

4100-4200kr, så har du også til bensin for henting.

 

Det er som sagt *veldig* enkelt å skaffe seg en diff, så lenge man klarer å si noen få tall, adressen sin og stave navnet sitt på Engelsk.

 

TLF til reiderracing: 0018 005 222 707

 

ps. du trenger ikke å si at du skal ha til volvo.

 

Noe slikt kan du si:

"Hi, I would like to purchase a Dana TrueTrac for the Dana 30 REAR axle."

Så sier (en av kundebehandlerene) noe som:

"Ok, sir. Is that the 912A411?"

 

Så sier du bare:

"Yes, that's correct, the 9-1-2-A-4-1-1".

 

Etter det, sier han vel noe om at han utfører ordren din, så spør han vel om du er ny eller eksisterende kunde.

 

Om du ikke har handlet, må du jo selvsagt oppgi alle personalia.

Om du er litt dårlig i engelsk, kan det være en fordel at du feks tar navnet ditt og finner ut hvordan du skal stave det.

 

Dvs. du må finne engelske ord for de norske bokstavene.

Feks. J for jeep, m for music, n for nostalgic, etc.

 

Samt du må ha visa/kredittkort.

 

Jeg vet det er noen steder som skaffer diffen ca. 10$ billigere, men jeg vet at reiderracing er så proffe, at jeg mener de 60kr er vel verdt den ekstra sikkerheten jeg føler jeg får.

 

Det er jo ikke alle aktører som er seriøse, men reiderracing kan jeg anbefale.

 

PS PS:

Om dere kjøper fra annet sted enn reiderracing, pass på dere får nye typen. (tre tannhjul istedenfor to!).. Gamle typen er mye svakere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takker!

Er vel like greit å ta det derfra da ja...

Men det ikke no pakninger, lager osv en tar derfra eller?

Alt monteringsdetaljer kommer i tillegg.

 

Så total pris blir litt mer enn de 4k som diffen koster deg ferdig på døren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

hvor får man kjøpt disse shimsa? ser at reider selger sånne installation kit.. er det no vits å kjøpe det? er det slik at det ikke toll på bildeler? jeg sparer vel penger på å kjøpe 2 stk samtidi? hvordan blir pakka sendt? kan man hente den posten i norge el?

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bumper en gammel tråd jeg.. var egentlig forberedt på å legge inn bestilling nå i kel, men det ser jo dårlig ut.. butcher, hva er det spesifikt jeg må si jeg skal ha i tillegg til diffen?

 

Han som dreide diffen for meg (Stein Ove Vikebø) -> http://www.vikeboe.com , kjøpte shimsene for meg. Mener han kjøpte de av Volvo, faktisk!

Sparer sikkert litt peng på å kjøpe shims fra USA. (Du må ha et helt kit, da som nevnt tidligere, er det avvik i alle akslinger og derfor kan du ikke vite på forhånd hvilke shims du trenger!)

 

hvor får man kjøpt disse shimsa? ser at reider selger sånne installation kit.. er det no vits å kjøpe det? er det slik at det ikke toll på bildeler? jeg sparer vel penger på å kjøpe 2 stk samtidi? hvordan blir pakka sendt? kan man hente den posten i norge el?

Jeg svarte litt av det ovenfor quoten din her.. (i dette innlegget).

Du betaler ikke toll på bildeler, men moms må du betale.

 

Jeg vet ikke om du sparer på å kjøpe to, det må du nesten spørre ReiderRacing om. Det spørs om de kan sende 2 stk. samlet.

Hver diff veier jo ca. 9kg, mener jeg det var. Selve esken er ganske liten også.

 

Du får den enten på døren (gjorde jeg første gangen), ellers får du hentelapp i postkassen. 120$ frakten er UPS, mens 100$ frakten er SNAILMAIL, så for guds skyld velg 120$ frakten.. (snailmail = 3-4 uker, vs. 5 virkedager). Differansen er jo bare 130kr også.. (~~ har ikke sjekket dagens kurs).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kursen ligger vist på 6.2 nuh. men ja, tror jeg begynner å bli sånn halveis klok på hva det går i nå, eneste jeg stusset litt på var nøyaktig HVA må kjøpes? i tillegg til klumpen liksom..

 

og butcher er delvis enig med deg i at det ikke er så lurt å gjøre det selv om en ikke veit hva det går i..men i mit tilfelle, jeg er nettopp fyllt 19 år og har ingen skole innen bil, og 740'n er min første, alikevel tror jeg ikke det er så mye igjen som ikke har vært skrudd av og på igjen! har hatt så å si hele bilen i deler men alikevel fått den sammen igjen, selvfølgelig med hjelp av bl.a folk her og kompisser å slikt, men jeg har LÆRT, så ja bytte skal nok gå greit det..har gardert meg med kyndige;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kursen ligger vist på 6.2 nuh. men ja, tror jeg begynner å bli sånn halveis klok på hva det går i nå, eneste jeg stusset litt på var nøyaktig HVA må kjøpes? i tillegg til klumpen liksom..

 

og butcher er delvis enig med deg i at det ikke er så lurt å gjøre det selv om en ikke veit hva det går i..men i mit tilfelle, jeg er nettopp fyllt 19 år og har ingen skole innen bil, og 740'n er min første, alikevel tror jeg ikke det er så mye igjen som ikke har vært skrudd av og på igjen! har hatt så å si hele bilen i deler men alikevel fått den sammen igjen, selvfølgelig med hjelp av bl.a folk her og kompisser å slikt, men jeg har LÆRT, så ja bytte skal nok gå greit det..har gardert meg med kyndige;)

Ja, men du må ha utstyr til å måle hvor tykke shims du trenger.

Videre, må du jo ha tiltrekkt med riktig moment, dreid ned diffen om du har el. speedo.. Det krever mer verktøy og kunnskap enn jeg vil skryte på meg.

 

For all del, gjør det gjerne selv, men helst under tilsyn av en som kan korrigere deg, før du feks. dreier for mye, shimser feil, etc. litt kjedelig å ødelgge diffen, selv om den er såpass "billig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er cnc operatør da så den blir nok dreid i styrt benk, og retta opp på (tja ca 1tusendel kast kansje) og verktøy til å måle sjims med, mikrometer, og sån blad-lære til å peile hvor mye som må sjimes er og ting jeg har og bruker mye på jobb..

 

greier du forklare hvor jeg måler når jeg sjimser? tror jeg er sånn halveis med, men hadde vært fint å fått en veileder..du tok ikke bilder av din under process?(det var engelsk;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diffen min har hitill kosta meg 2800,- har ikke fått krav om noe toll eller moms eller noe.... Jeg fikk Henning (Euro-1) te å sette min inn for meg...

De shimsa er vel like greit å handle vel...! Hehe Blir ikke akkurat værsting overflata når du har stikki dem av.. Hehe

Laga no sånt te ei girkasse på en nc maskin engang, da svarva jeg bare ut manuellt å tok den i planslipern etterpå, det er vel det eneste som nytter, du får ikke dt stikkstålet til å stikke på hundredeler med tanke på retthet osv...

Er også helvettes mye verktøy som kreves for å kunne gjøre det der selv, blokke verktøy for å få ut diffen, lageravdragere osv...

 

Har du det verktøyet her og kunnskapen så er det vel ikke no problem..

 

DSC03112.jpg

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diffen min har hitill kosta meg 2800,- har ikke fått krav om noe toll eller moms eller noe.... Jeg fikk Henning (Euro-1) te å sette min inn for meg...

De shimsa er vel like greit å handle vel...! Hehe Blir ikke akkurat værsting overflata når du har stikki dem av.. Hehe

Laga no sånt te ei girkasse på en nc maskin engang, da svarva jeg bare ut manuellt å tok den i planslipern etterpå, det er vel det eneste som nytter, du får ikke dt stikkstålet til å stikke på hundredeler med tanke på retthet osv...

Er også helvettes mye verktøy som kreves for å kunne gjøre det der selv, blokke verktøy for å få ut diffen, lageravdragere osv...

 

Har du det verktøyet her og kunnskapen så er det vel ikke no problem..

 

Samme skjedde når jeg fikk twinturboer i posten :P Den gikk igjennom tollen, uten å få moms på seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår