Gå til innhold

Tips om lakkering av matt lakk

Ranger emnet

Bubben

Anbefalte innlegg

Trenger noen tips og råd om lakkering av bilen min. Har tenkt å hellakkere bilen min i matt farge.

Har sett noen som har lakket bilen sin i matt svart. GATEBILbmw`n (den gule taxi`n) er jo også et eksempel på dette.

Hvordan er det egentlig med holdbarheten på en slik lakk?:wonder

Kan den poleres? Er den dyrere enn vanlig billakk? Andre ting man skal passe på??

Tilbakemeldinger mottas med takk!:pray

De som sier at det vi har laget er rævva får gjøre det bedre sjøl da, og sende et bilde etterpå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polere matt lakk? hehe.. Det er jo litt av sjarmen med matt lakk, man treger ikke polere. Om man har matt lakk så er det ofte samme kvaltiet som vanlig lakk. Eneste minus er at salt ol kan sitte bedre fast, (under lister ol. ) Så regelmessig vask skader jo aldri...

________

Lakkeret mopeden min for 4 år siden med giftgrønn lakk, blanda den ut med withsprit og det endte med at den ble skikkelig matt. Var fakisk rått. kan god poste et bilde av den når jeg kommer hjem i dag.

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for greie svar folkens!!:pray

Som dere skjønner er jeg ikke lakkerer... hehe

Har noen noe bilder av matt lakk og andre ideer så sett dem gjerne inn!

Smaken er vel som baken når det gjelder lakk også, men jeg tror dette kan bli kult.

Stå på med bilbyggingen folkens!m'm

De som sier at det vi har laget er rævva får gjøre det bedre sjøl da, og sende et bilde etterpå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider