Gå til innhold

Corrado med masse hester...

Ranger emnet


Turbo_FB

Anbefalte innlegg

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

acoupe, IRC beef is da sheet! :D

 

santaCruz, det er jo latterlig at han kommer med slike uttalelser og trusler. Nå skal det jo sies at vi kanskje gikk LITT over streken, men hvis man svindler selv, kan man ikke komme og være fornærmet hvis vi herser med han på grunn av det.

 

TurboHB, det er fullt mulig å få nærmere 300 hk ut av en 1.8 8v g60 motor. Forskjellen er at for å oppnå dette må du gjøre mye innvendig. For det første trenger man å porte og polere toppen, sette inn større oversized ventiler, større portet spjeld, portet inntaksmanifold, sette inn nye ventilguider og fjærer, borre opp blokken til 2.0 liter (ikke skifte bunndel, det er juks), sette inn nye lettere stempler, balansert og smidd veiv, customlaget fmic, tannhjulsystem (ok, vet det ikke heter det ;) ) på g-lader, 65mm ladehjul, rs-portet lader, rs-utblås, og en custom remap. Og selvfølgelig et åpent luftfilter og større de-cat eksos.

 

Er det noen andre enn meg som synes det er lattis å begynne med "morra di" viser? lattis.

Latterlig kar... skulle nesten tipset tollvesenet om bilen,fin regning han får på tilleggsavgift på 140hk :D

 

Finnes langt enklere metoder å få 300hk ut av en g60 på.... legg til 8v til ;)

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo bare å gjøre om på g-laderen :)

 

vel! du får prøve å få 300hk ved bare å "gjøre om på G-ladderen!"

89 Corrado G60 (driver å bygger opp)

69 Bobble Rodster cab (havarert motor)

83 Golf 1 GTI (til slags) STJELT I NARVIK :(http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=115813

93 Golf VR6 (bruksbilen) http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=107217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la på 8v på min, turbo og ca 30 høvdinger men ikke 300 enda :(

 

 

 

 

 

LOL !

Delemotoren min bremset litt over 250 hk med 16vG60 (gamle motoren til steffen fra bergen) og det var på 0.7 bar.

Har lagt over 30k i min 16v men fortsatt litt igjen før jeg ser om jeg bikker 300..... mente bare at det er billigere å få 300 ut av en 16v enn en 8v

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delemotoren min bremset litt over 250 hk med 16vG60 (gamle motoren til steffen fra bergen) og det var på 0.7 bar.

Har lagt over 30k i min 16v men fortsatt litt igjen før jeg ser om jeg bikker 300..... mente bare at det er billigere å få 300 ut av en 16v enn en 8v

 

 

Ja husker den motoren. Var ikke topen portet og greier der da?

Jeg har 243hk på hjulene nå på 1.4 i ladetrykk. Kjørte 1.7 men har gått ned til 1.4 igjen nå. Spinner bare så får ikke skikkelig måling på g-tech måleren. Er ikke noe rulle i Bergen som er istand enda.

Må måle mere når d blir tørt. Fikk meg ny g-måler idag iallefall..

 

Kanskje jeg skulle bygget om til g-lader og gjort den om :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja husker den motoren. Var ikke topen portet og greier der da?

Jeg har 243hk på hjulene nå på 1.4 i ladetrykk. Kjørte 1.7 men har gått ned til 1.4 igjen nå. Spinner bare så får ikke skikkelig måling på g-tech måleren. Er ikke noe rulle i Bergen som er istand enda.

Må måle mere når d blir tørt. Fikk meg ny g-måler idag iallefall..

 

Kanskje jeg skulle bygget om til g-lader og gjort den om :cool:

 

 

243whp. Tja.. tenk drivverkstap etc. så er du vel ikke så langt unna.

Holdt avstand - vi ruller - Follogutta

 

Corrado exG60, ex G60T, ex 16vG60, soon 16vT

83` Volkswagen Golf Cab (forsøk på bruksbil)

--- follo.vwaudi-club.no ---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår